Ik heb een mega probleem met mijn pc. Om heel ff kort uit te leggen, mijn pc reboot zich zelf constant. Vaak als ik een muziek cd wil branden. Of tijdens het afspelen van een film of zelfs bij het opstarten van de pc.
Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt, nu zit er een 300 Watt voeding in.
Pc specs:
- mobo = soltek
- cpu = amd 2000+
- mem = 512mb ddr
- video = asus v8440
- sound = creative audigy platium
- hdd = wd 80gb + 30 gb
- dvd = Aopen
- brander = lite on 48x
Ik heb al de overbodige spullen eruit gehaald, extra hdd (30 gb), sound, netwerk, dvd en koelers. Maar nog blijft de pc het doen. Ik heb de brander op mijn server geprobeerd en daar kon hij alles branden zonder fouten.
Het ledje wat op het mobo bevind geeft ook geen code weer, dus ik neem aan dat mijn mobo niet defect is. Ook heb ik er een andere cpu geprobeerd, amd 2200+, maar geen goed resultaat. Het enige wat ik nu nog kan doen is om mijn videokaart en geheugen te testen wat ik zo gaan doen.
Ik hoop dat jullie een goed idee hebben wat het eventueel kan zijn. En het probleem wordt nog groter, vóór vrijdag moet de pc klaar zijn voor een lan party in Hengelo.
Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt, nu zit er een 300 Watt voeding in.
Pc specs:
- mobo = soltek
- cpu = amd 2000+
- mem = 512mb ddr
- video = asus v8440
- sound = creative audigy platium
- hdd = wd 80gb + 30 gb
- dvd = Aopen
- brander = lite on 48x
Ik heb al de overbodige spullen eruit gehaald, extra hdd (30 gb), sound, netwerk, dvd en koelers. Maar nog blijft de pc het doen. Ik heb de brander op mijn server geprobeerd en daar kon hij alles branden zonder fouten.
Het ledje wat op het mobo bevind geeft ook geen code weer, dus ik neem aan dat mijn mobo niet defect is. Ook heb ik er een andere cpu geprobeerd, amd 2200+, maar geen goed resultaat. Het enige wat ik nu nog kan doen is om mijn videokaart en geheugen te testen wat ik zo gaan doen.
Ik hoop dat jullie een goed idee hebben wat het eventueel kan zijn. En het probleem wordt nog groter, vóór vrijdag moet de pc klaar zijn voor een lan party in Hengelo.