GF3 AGP + GF4 PCI = Dual Display?

Pagina: 1
Acties:

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Ik probeer met de Geforce 3 TI200 op mn AGP en een Geforce 4 MX 400 op mn pci dual display aan de praat te krijgen in Windows XP.

Ik heb de boel hardwarematig geinstalleerd, maar ik krijg problemen met het installeren van de software. De pci kaart heeft steeds conflicten, met welke driver ik ook installeer. Ik heb de keuze tussen de volgende drivers:

- 1tje van Microsoft
- 1tje uit de detonator FX (44.03)

Bij beide drivers gaat het helemaal niet goed.

Ik denk zelf dat het komt doordat GF3 en de GF4 de zelfde driver bestanden willen inladen en dat ie daardoor over zn nek gaat...

Mijn oplossing was: Ik installeer gewoon standaard VGA drivers voor dat PCI kaartje, maar ik kan via de apparaatbeheer alleen nVidia drivers installeren...

Mijn vraag:

- Weet iemand waar ik een .ini bestand kan vinden met standaard VGA drivers?
of
- Heeft iemand een andere oplossing voor dit geintje?

Some things can not happen until they happen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je hem al eens in een ander pci slot gedrukt? (niet het eerste, die deelt hij met de AGP).
had hier een matrox AGP en een matrox PCI in mijn bak die dezelfde drivers gebruikten, en daarmee kon ik gewoon een quadhead bouwen (beetje overkill natuurlijk :P).

maar anders moet je eens kijken of je het bestandje VGA.inf ergens in je windows system dir hebt staan.

Verwijderd

dit heeft een keer geholpen bij een agp gf4 mx en een pci tnt2. die hebben ook allebei de detonators nodig. was voor een triple view systeem:

-haal alle drivers weg
-zet je pc uit en zet alleen de agp kaart erin
-pc aan, detonators installeren
-pc uit, agp kaart eruit, pci kaart erin
-pc aan, detonators installeren. dit gaf toen dus geen conflict met de wel geinstalleerde, maar niet aanwezige agp kaart.
-pc uit, beide kaarten erin, pc aan.

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 29 juni 2003 @ 17:42:
Heb je hem al eens in een ander pci slot gedrukt? (niet het eerste, die deelt hij met de AGP).
had hier een matrox AGP en een matrox PCI in mijn bak die dezelfde drivers gebruikten, en daarmee kon ik gewoon een quadhead bouwen (beetje overkill natuurlijk :P).
Heb ik geprobeerd, geen verschil :(
Terw_Dan schreef op 29 juni 2003 @ 17:42:
maar anders moet je eens kijken of je het bestandje VGA.inf ergens in je windows system dir hebt staan.
Heb ik ook naar gezocht. Nix gevonden :(
Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 17:43:
dit heeft een keer geholpen bij een agp gf4 mx en een pci tnt2. die hebben ook allebei de detonators nodig. was voor een triple view systeem:

-haal alle drivers weg
-zet je pc uit en zet alleen de agp kaart erin
-pc aan, detonators installeren
-pc uit, agp kaart eruit, pci kaart erin
-pc aan, detonators installeren. dit gaf toen dus geen conflict met de wel geinstalleerde, maar niet aanwezige agp kaart.
-pc uit, beide kaarten erin, pc aan.
Dit ga ik dan nu ff proberen :)

bbl :)

Verwijderd

Laat je in de bios ook eerst de PCI-kaart initialiseren? Dat is vaak ook het probleem, gaat XP en 2000 ook vaak zeuren over drivers die die niet kan laden en shit.

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Nou,

Ik heb dat hele lijst van gunhead gevold, maar bij het laatste punt, dus met beide kaarten weer in het systeem, heb ik wederom gedonder.

Het is dus dat ie de drivers niet kan laden nu van die pci kaart zoals Rippie zegt.

Ik heb het al eerder ergens anders gelezen dat het daar aan kan liggen maar ik zie niet waar ik dat moet doen. Ik zie alleen dat ik irq's van pci sloten kan veranderen, maar nix over PCI VGA initialisatie. Waar moet ik dat vinden?
Ik heb een a7v8x van asus...

[ Voor 13% gewijzigd door Soef op 29-06-2003 18:08 ]

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 17:54:
Laat je in de bios ook eerst de PCI-kaart initialiseren? Dat is vaak ook het probleem, gaat XP en 2000 ook vaak zeuren over drivers die die niet kan laden en shit.
Ik kan die meuk nergens initializeren, maar ik kon wel de primary kaart selecteren; of de AGP of de PCI.

Ik heb hem dus nu op PCI gezet en ben nu in windows met Dualscreen \o/ !!

Alleen nog 1 probleem. Nu is in windows die GF4mx PCI de primary (d0h). Ik wil natuurlijk wel mn games via die Gf3TI gaan spelen. Hoe zorg ik hier voor?

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

onder windows die gf3 als primaire aangeven ;) kan prima

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv meerdere berichten na elkaar te plaatsen :)

• Soef

Soef

-Soef^IO-

Topicstarter
Opgelost

Ik weet niet hoe het komt, maar om een 1 of andere rede moet de Geforce 4 mx400 eerst geladen worden en daarna de Geforce 3 TI 200.

Ik heb dus in de BIOS aangezet dat de PCI VGA kaart als primary kaart moet fungureren.

Met het programma Ultramon heb ik mijn GF3TI primary gemaakt. Dit programma heeft trouwens ook nog veel meer handige functies als je met dual display werkt. Echt aan te raden!

Thnx 4 the help lui!

\o/ w00t!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Soef schreef op 29 June 2003 @ 18:52:

Met het programma Ultramon heb ik mijn GF3TI primary gemaakt. Dit programma heeft trouwens ook nog veel meer handige functies als je met dual display werkt. Echt aan te raden!
Moet je voor de grap eens zoeken op Ultramon hier ;) Is erg populair
Pagina: 1