Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn
Maar in principe is een periodieke (elke x mounts/y maanden) wel aan te bevelen, want een journal is geen waarborg voor fouten, behalve voor de consistentie van files zelf.
Althans, dat lijkt me
[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 29-06-2003 18:16 ]
Verwijderd
een van de laatste 2 kolommen staat voor de volgorde waarop fsck moet worden uitgevoerd. als je deze op 0 zet wordt fsck niet uitgevoerd.
weet niet welke kolom, maar de gebruiksaanwijzing wel
Een journal biedt extra bescherming tegen data-verlies en (vooral) filesystem-corruptie, maar het biedt geen garanties. Als jij elke dag die bak zo uitzet, dan ga je last krijgen van filesystem damage. Zonder journal eerder dan met journal, maar ook met journal zal het op een gegeven moment fout gaan. Je doet er heel veel verstandiger aan die bak gewoon netjes te halten.
Mocht je toch op deze manier verder willen gaan, mount dan alsjeblieft je filesystem synchronous of (beter nog) read-only.
Vooral als het om linux gaat.
Denk ook eens na over de schade die je hardware op kan lopen, het is echt niet goed om de hdd van stroom te onttrekken zonder dat ie zichtzelf geparkt heeft. Dus dit lijkt me zeer onverstandig. Overigens is het toch niet zo moeilijk om ff voordat je op "Start" "Afsluiten" klikt ff via webmin of via ssh je server afsluit? Iedereen tegenwoordig draait zowat windows xp op zen werkstation, en die sluit niet zo bijster snel af dus als je dan ff 30sec geduld heb issie ook netjes afgesloten. Lijkt me wel zo verstandig.
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn
Om te beginnen is parking er alleen om de HD tegen schokken te beschermen als hij uit staat. Het is niet per definitie slecht als een HD niet geparkt is, alleen moet je er dan voorzichtiger mee omgaan.screamteam schreef op 29 June 2003 @ 19:10:
Denk ook eens na over de schade die je hardware op kan lopen, het is echt niet goed om de hdd van stroom te onttrekken zonder dat ie zichtzelf geparkt heeft.
Verder heeft zo'n beetje elke HD die de afgelopen tien jaar gemaakt is autoparking. Dat houdt in dat hij automatisch parked als de stroom erafgaat (doordat een veer de leeskoppen in de parking zone trekt/duwt).
Niet dat je je computer dus maar gewoon moet uitzetten (filesystem damage is nog steeds een risico), maar parking is het probleem niet meer
Er is hier in NOS wel eens een topic geweest om een GNU/Linux bak uit te zetten via een icon ( "snelkoppeling" ) op een Windows desktop... Zoek maar eens watmaster_artech schreef op 29 juni 2003 @ 19:12:
Netjes halten zou idd wel beter zijn maar dat kan gewoon echt niet anders (denk ik). Enige manier is misschien een user aan te maken met als shell "shutdown -h now" zodat je vanuit Windows em makkelijk kan shutdownen....
Die filesystems kunnen ook schade oplopen.Maar readonly mounten is denk ik ook nog niet zo'n slecht idee aangezien mijn /tmp /var en /home toch apart staan.
Verwijderd
Et viola?
Overigens kan het ook andersom.. Een scriptje op je linuxbak voer eens in de zoveel tijd een ping uit op je windowsbak.. indien er geen reply komt geeft ie zichzelf een init 0
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 20:44 ]
Dan is de oplossing waar deadinspace aan refereert mooier. Die oplossing, ooit door Nelske hier op het forum gezet, houdt in dat je zorgt dat Linux op een bepaalde poort (bijvoorbeeld 4321) luistert en een shutdowncommando uitvoert als hij daar verkeer tegenkomt. In Windows maak je dan een snelkoppeling naar die poort op de Linux-pc. Dat zorgt dat je door te dubbelklikken op die link je Linux-pc uit kunt zetten...je kunt natuurlijk ook in plaats van een link te maken zorgen dat Windows naar die poort verbindt als er afgesloten wordt, dat heeft hetzelfde effectVerwijderd schreef op 29 June 2003 @ 20:35:
Overigens kan het ook andersom.. Een scriptje op je linuxbak voer eens in de zoveel tijd een ping uit op je windowsbak.. indien er geen reply komt geeft ie zichzelf een init 0
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Zie: Verwijderd in "Linux via Windows afsluiten d.m.v. snelk" e.v.odysseus schreef op 29 June 2003 @ 21:10:
[...]
Dan is de oplossing waar deadinspace aan refereert mooier. Die oplossing, ooit door Nelske hier op het forum gezet, houdt in dat je zorgt dat Linux op een bepaalde poort (bijvoorbeeld 4321) luistert en een shutdowncommando uitvoert als hij daar verkeer tegenkomt.
Tip: wel dat poortnummer met je firewall blocken voor verkeer van buitenaf, anders kan een simpele portscan je machine uitschakelen
Is niet zo moeilijk te vinden hoor...master_artech schreef op 30 June 2003 @ 10:22:
Weet iemand toevallig hoe je kan zorgen dat Windows 2000 tijdens een shutdown automatisch een scriptje cq. exe aan kan roepen (eigenlijk verkeerde forum maar goed)? Er staat mij iets van bij dat dit met 1 of andere registry key voor elkaar te krijgen moest zijn....
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein