[CM-TIP] Dremel (en klonen) in de aanbieding

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 16.614 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110716

Q schreef op 06 juli 2004 @ 22:04:
[...]

Heb m net gehaald. Voor 17.50 hoe doen ze het voor dat geld, ik snap er niets van. :?

Als je hem op max zet dan hoor je wel een tering lawaai niet tekort zeg. Je bent eigenlijk doodsbang dat hij in je handen uitelkaar spat. Toch ziet alles er wel heel degelijk uit.
offtopic:
Ik heb hem ook vandaag gehaalt... :P Maar hij stinkt ontzettend :*) :r stinkt ie bij jouw ook zo ??? :/
Hij doet het wel goed..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 110716 op 06-07-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-07 01:14
Je kan nu deze week 20% korting krijgen op je echte dremel dankzij de kortingsbon die je overal voor kan inzetten.
En als je nog iemand kent die korting krijgt bij de praxis dan is het helemaal leuk om er 1tje deze week te kopen.
Ik heb mijn dremel voor 72 euro kunnen kopen (kost normaal 105 euro) dus dat is leuk shoppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:58
Er is nu een Kinzo nep dremel in de aanbieding bij de trekpleister. Voor maar 12,95 met een paar accesoires in totaal met verwijderingsbijdrage kom je op 13,95 euro
dit is um 8)
offtopic:
kheb um nu net gekocht, moet um nog uitproberen 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door JaMaaT op 13-07-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

Ik heb de kinzo gekocht bij de praxis.
M'n pa heeft een echte dremel.
Ik heb beide eens bij elkaar gezet maar voor staal vind ik het helemaal bagger.
Beide hebben onvoldoende power om bijv een gat te boren in mijn stalen aopen kast.
Bij de kinzo was ik na het uitslijpen van 2 casefan roosters door AL mijn schijfjes heen, 2 explodeerde er spontaan, de andere gingen gewoon erg snel op.

De decoupeerzaag deed het veel beter in staal, ik heb een zaagje gekocht voor metaal met de fijnst mogelijke tandjes en dat gaat als boter.

De kinzo doet het wel prima in plastic, er zitten een aantal van de stalen freesjes bij en als je de snelheid een beetje afstelt kun je er aardige gaten mee maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Anoniem: 111708 schreef op 14 juli 2004 @ 09:45:
Beide hebben onvoldoende power om bijv een gat te boren in mijn stalen aopen kast.
Bij de kinzo was ik na het uitslijpen van 2 casefan roosters door AL mijn schijfjes heen, 2 explodeerde er spontaan, de andere gingen gewoon erg snel op.

De decoupeerzaag deed het veel beter in staal, ik heb een zaagje gekocht voor metaal met de fijnst mogelijke tandjes en dat gaat als boter.

De kinzo doet het wel prima in plastic, er zitten een aantal van de stalen freesjes bij en als je de snelheid een beetje afstelt kun je er aardige gaten mee maken
Typisch een geval van iemand die niet weet hoe die met een dremel moet omgaan lijkt mij. Je moet de dremel het werk laten doen, niet jij.. als je er teveel druk op zet slijten de schijfjes zo weg ja (en breken ze ook), maar dat is dus ook niet de bedoeling. Als je zeer weinig druk toepast gaan ze redelijk lang mee en kan je met zeker 2 schijfjes een hele blowhole uitdremelen. Tuurlijk kost het meer tijd dan, maar dat is nou eenmaal dremelen.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Typisch een geval van iemand die niet weet hoe die met een dremel moet omgaan lijkt mij.
Ik denk dat dat wel meevalt.
ALs je druk op de dremel zet kakt het toerental in en dan klappen de schijfjes zoiezo uitelkaar. Maar als je het dus rustig doet zijn die kinzo schijfjes gewoon zo op.
Als ze een keertje "happen" dan spatten ze alsnog uitelkaar.
De dremel schijfjes zijn vele malen beter wat dat betreft, als je die niet mishandelt gaan ze een stuk langer mee.

voor boren kan de kinzo naar mijn idee niet traag genoeg, hij gaat altijd te snel en het boortje wordt dus heel warm maar boren ho maar.
Verder was 1 vd 2 bijgeleverde kinzo boortjes zo krom als een hoepel.

Voor referenties mbt mijn gereedschap kennis:
http://www.cats-citroen.net/citroen_museum
verklaart meteen m'n nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Anoniem: 111708 schreef op 14 juli 2004 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt.
ALs je druk op de dremel zet kakt het toerental in en dan klappen de schijfjes zoiezo uitelkaar. Maar als je het dus rustig doet zijn die kinzo schijfjes gewoon zo op.
Als ze een keertje "happen" dan spatten ze alsnog uitelkaar.
De dremel schijfjes zijn vele malen beter wat dat betreft, als je die niet mishandelt gaan ze een stuk langer mee.
Dat is een bekend probleem bij Kinzo/Ferm/ etc., is vrij makkelijk op te lossen door er de originele Dremelschijfjes op te zetten.
voor boren kan de kinzo naar mijn idee niet traag genoeg, hij gaat altijd te snel en het boortje wordt dus heel warm maar boren ho maar.
Verder was 1 vd 2 bijgeleverde kinzo boortjes zo krom als een hoepel.

Voor referenties mbt mijn gereedschap kennis:
http://www.cats-citroen.net/citroen_museum
verklaart meteen m'n nick
Voor boren gaat de Ferm ook te snel. Ik weet niet tot hoe laag het toerental van de Dremels gaan (verschilt ook per model geloof ik), maar de 15.000 toeren van mijn Ferm staan garant voor hele snelle slijtage van boortjes. Maar daar heb ik dan gelukkig nog een accu-boormachine voor ;)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

Bij de ALDI in Delft staan nog twee pallets vol met van die Top Craft dremelklonen met flexibele as. Voor €10.00 per stuk.
Ook nog een flinke stapel 18 Volt accuboormachines, met tweede accu en lader, voor €20,00 per stuk.
Erg fijne apparaten als je niet de euri hebt voor de A-merken. Ik ben al een poosje in het bezit van beide (de dremel zonder flex-as, de accuboor met maar 1 accu) en ik ben er erg tevreden over. Wel echte Dremel-tooltjes kopen, past allemaal en is kwalitatief vele malen beter.

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Anoniem: 111708 schreef op 14 juli 2004 @ 09:45:

Amen :+
Ik vind het ook niks ,het duurt allemaal een eeuwigheid met zo'n ding .
En als je dan klaar bent hebbie de blaren op je trommelvliezen staan en maak nou geen foute beweging met je slijpschijfje dan krijg je hem gelijk voor je muil .
Of je zit natuurlijk gezellig 3 uur met oorwarmers op en een gelaatscherm voor je gezicht in je schuurtje. :X
Nee, geef mij maar een decoupeerzaag of een echte bovenfrees.
Overigens vind ik die kast van granny wel kundig gedaan met z'n dremel .
Ik denk niet dat zoiets met een deco gaat maar ik hoop dat hij wel oordoppen ingehad heeft tijdens zijn gedremel of geferm,
anders zal hij nu wel met twee van die gehoorapparaten achter zijn oren rondlopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Haeg op 14-07-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ga voor de figuurzaag ;)
Duurt wel lang maar gaat erg precies, ik heb trouwens een Ferm en die heeft ook niet genoeg power. Ik gebruik die schijfjes dan ook alleen nog maar om kleine dingen bij te slijpen ofzo, en voor het groveren werk gebruik ik ook gewoon een decoupeerzaag :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sapphire schreef op 14 juli 2004 @ 23:45:
Ik ga voor de figuurzaag ;)
Kun je met een figuurzaag ook staal zagen?
Ik heb gekeken maar kon nergens zaagjes vinden die geschikt waren voor staal namelijk. Alu wel (en plastic)
Ik ben niet gezegend met een alu lian li oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-07 21:28
Ik zag eergisteren bij de Trekpleister in Zwolle een ferm liggen voor €13,- !
Er lagen er nog 3 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

12,50 voor een kinzo bij rukpleister in zutphen :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Bij de Gamma is deze week de Dremel met 15 accessoires in de aanbiedung. Voor 44 euro 95 is dit bijna geen geld. De nep dremels gaan de toonbank over voor 20-25 Euro per stuk, maar de echte Dremel is toch wel een stukje meer kwaliteit.

http://www.gammabouwmarkt.nl/elements/p6gn36.jpg voor de actiefolder :)

Doe er je voordeel mee :)

Ondergetekende werkt niet bij de Gamma en heeft ook geen aandelen ervan :+

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 31-08-2004 16:05 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wel redelijk duur hoor.

Kijk eens bij de Kijkshop. Ik dacht voor minder dan 30 euro een Ferm dremel, en die is net zo goed als de echte

[ Voor 15% gewijzigd door Kawaii op 31-08-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 09:38

TRG

Technotium99-m

Dit weekend was er bij de Praxis een aanbieding, 15% korting op élk product (1 per keer).

Nu heb ik voor zon 200 euro
de dremel +
houten opbergdoos +
een hoop extras (50 ofzo) +
mooie documentatie +
goede garantievoorwaarden +
mooi stevig statief +
een hele set hoogwaardige boortjes.

Daar ik mij er terdege van bewust ben dat ik voor dat bedrag 4 imitatie setjes had kunnen kopen (mss wel meer), hoop ik van harte dat deze aankoop over 10 jaar gewoon nog netjes zijn werk doet op mijn werktafel.

Dat is voor mij ook de enigste reden om tot zon duurdere aankoop over te gaan, het lange termijn idee. Ik haat het als dingen er binnen 3 jaar de geest aan geven ( computers / fietsen / apparaten / vriendinnen), en adoreer het wanneer ze de 10 jaar ontstijgen :)

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

@ TRG, ik weet zeker dat je een kwaliteits product hebt gekocht, zelf heb ik de moto-tool van dremel.
Site
....
Dremel heeft geprobeerd met pensioen te gaan, maar kon niet stil zitten. Hij kocht wat gereedschap en richtte in 1932 het bedrijf Dremel op in Racine, Wisconsin in de Verenigde Staten.. Het eerste product van het bedrijf was een elektrische scheermessenslijper, een kostenbesparend uitvinding. Het product was zo gewild dat de scheermesfabrikanten niet anders konden dan hun prijzen drastisch te verlagen. Deze actie had effect, want toen de scheermessen in prijs waren gehalveerd, was de vraag naar het product van Dremel verdwenen.

Om niet failliet te gaan, ontwierp Dremel een ander elektrisch apparaat met meerdere gebruiksmogelijkheden, een goed in de handliggend stuk gereedschap met een hoog toerental: de Moto-tool. De veelzijdigheid van dit apparaat sprak veel hobbyisten en vaklieden aan Klussers vonden de Moto-tool de perfecte probleemoplosser. Het kleine formaat, de veelzijdigheid en het hoge toerental gaven de vaklieden een alternatief voor de gebruikelijke grote en zware elektrische gereedschappen.
In de daar op volgende veertig jaar, ontwierp en fabriceerde Dremel een lijn kleine elektrische apparaten met speciale doelgroepen in gedachte. De producten bestonden uit onder andere, een gemotoriseerde figuurzaag en een zeer gevarieerd pakket aan accessoires voor de Moto-tool. Al deze gereedschappen belichaamden nog steeds het oorspronkelijke plan van A. J. Dremel: het creeren van zeer veelzijdige gereedschappen.
...
Dus guess what, mijn dremel zou al best wel eens 40 jaar oud kunnen zijn :P, en hij doet het gewoon nog als de beste, alleen mis ik wel de variable snelheid.

Signature unavailable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Goh, lekkere topic bump!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90309

Bij de lidl is nu ook een aanbieding van een dremel accesoire set :)

http://www.lidl.nl/nl/ind....p.Mini_toolset_100_delig

Iemand enig idee wat voor qualiteit dat is ?
Aanbieding gaat morgen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

Nou, voor 6E kan het nooit geweldig zijn. Aan de andere kant, 6E is ook niet veel, je kunt het altijd proberen. Heb je nog altijd een mooi kistje:P
Verwacht iig niet dat het net zo lang mee gaat als hulpstukjes van Dremel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe doosje opzich is al 6E waard jah :) maar ik haal em morgen wel en test wel ff die slijp schijfjes.

Nah setje is dus niet echt super , ongeveer zelfde qualiteit schijfjes die bij een goedkope dremel cloon zitten.
Maar wel goedkoop , dus heb er gelijk 3 gekocht :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 23:23
De slijpschijfjes die ik bij mn Ferm had zijn even goed als die in een Dremel busje!
Voor die prijs heb je weer een lading erbij. Ga ik ook zeker kopen.

Bij de Gamma is een echte Dremel met variabele snelheid nu 45 euro. Ben eigenlijk super benieuwd. Volgens mij is een echte wat kleiner en stabieler. Koopje dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
ga die denk es maar es halen......
heb veel plannen en der moeten wat gaatjes komen :P meteen ook maar zo'n popnagel ding halen zodat het bovenste paneel er bij me chieftecje uit kan (makkelijker met slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107703

Bij de lidl hebben ze nu leuke houten koffe rmet allemaal dremel accesoires voor dremels meer dan 100 delen voor maar 6 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Anoniem: 107703 schreef op 03 september 2004 @ 16:32:
Bij de lidl hebben ze nu leuke houten koffe rmet allemaal dremel accesoires voor dremels meer dan 100 delen voor maar 6 euro.
Dat staat dus een paar posts terug... ;)

Ben overigens blij met m'n Ferm (bij Gamma gekocht). De eerste was wel snel kapot, hij deed het ineens gewoon helemaal niet meer, maar gelukkig had ik de garantie nog. Voor de rest doet de nieuwe het goed, dus ben er blij mee.

[ Voor 30% gewijzigd door Electronical op 03-09-2004 17:28 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 09-07 16:10
Anoniem: 90309 schreef op 01 september 2004 @ 13:31:
Bij de lidl is nu ook een aanbieding van een dremel accesoire set :)
http://www.lidl.nl/nl/ind....p.Mini_toolset_100_delig
Iemand enig idee wat voor qualiteit dat is ?
Aanbieding gaat morgen in.
Anoniem: 107703 schreef op 03 september 2004 @ 16:32:
joh zou je denken? :P

edit en ach de vorige persoon was sneller }:O

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 03-09-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05 09:21
Bij formido:

Dremel multitool 285 PB dual speed: 39,95

http://www.formido.nl/folder/images/pag26.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Michel551813 op 06-09-2004 19:41 ]

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
*Kick(je)*

nu bij de kijkshop: COMBITOOL SET FERM FCT-400F

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS38564g.gif

Vermogen 125 Watt
Voor het slijpen, schuren, boren en polijsten van diverse materialen
Toerental 15.000-33.000 t.p.m.
Flexible as
Incl. koffer en accessoires

voor € 19,99 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:22
+ 1 euro verwijderingsbijdrage :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 22:37
sadar schreef op 05 oktober 2004 @ 14:02:
*Kick(je)*

nu bij de kijkshop: COMBITOOL SET FERM FCT-400F

[afbeelding]

Vermogen 125 Watt
Voor het slijpen, schuren, boren en polijsten van diverse materialen
Toerental 15.000-33.000 t.p.m.
Flexible as
Incl. koffer en accessoires

voor € 19,99 :)
Is dat wat ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110716

Bij de gamma is ie nog steeds 17.50 inc verwijderrings bijdrage... is de zelfde en hij is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
ik heb er dezelfde een week terug bij de kijkshop gekocht (zonder verlengstuk en 26 Euri voor betaald :( ) maar ben er wel over te spreken. Het apparaat is opzich wel vrij lomp en zwaar, maar de accesoires zijn goed en hij heeft genoeg power om mee te werken.

Overigens passen er gewone bosh en dremel dingetjes op

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdenberg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 14:59
Bij Karwei deze week: Dremel + flexibele as, minizaaghulpstuk, houten koffer, 26 accessoires voor 99,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 19:38
de black & decker, die zijn wel stevig hoor :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 07-02 06:22
ik ben vorige week langs de karwei en de gamma gegaan in Katwijk. Bij de karwei kon ik helemaal geen dremel vinden en bij de gamma alleen de echte dremel multi met iets van 14 accesoires voor 44,95.

Nu heeft Karwei dus die 'aanbieding' voor 99,- euro.
Dat wil ik dus echt niet uitgeven. Wil namelijk ook nog een decoupeerzaag halen. Skill o.i.d. is voor mij denk ik goed genoeg.

Maar die Ferm zou de Gamma moeten hebben? Dan ga ik hem morgenavond gelijk halen. Of heeft niet elke Gamma dat ding?

Anders ga ik wel naar de kijkshop. Dat zijn tenminste leuke prijzen voor mij als casemod-noob.

----
Ik heb net 'mijn' Gamma gebeld, maar ze hebben die Ferm niet op voorraad. Hij kost inderdaad 17,50, maar medewerker gaf aan dat de lager van het apparaat niet al te best is.
Maar....opgelet.....hij gaf aan dat er binnen 3/4 weken een prijsverlaging van de echte Dremel aan zit te komen!

[ Voor 22% gewijzigd door Mickman op 06-10-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 22:49
Ferm is goed hoor, heb hem al een jaartje en gebruik hem met echte dremel opzetstukjes. Al aardig wat mee geslepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104928

Net nog iets leuk meegemaakt met mijn dremel. Het vijsje waar je je schijfje mee moet vastmaken was afgebroken :( Was net in mijn casemod bezig. Ik bellen naar de winkel (was makro). Kon het ding terugbrengen in garantie. Na twee weken niets te horen ik terug belle. Waren ze het stuk kwijt gevolg kreeg waarde bon voor nieuwe dremel ik nieuwe koffer terug gekocht + alle hulpstukjes erbijgekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Anoniem: 104928 schreef op 06 oktober 2004 @ 18:26:
Waren ze het stuk kwijt gevolg kreeg waarde bon voor nieuwe dremel ik nieuwe koffer terug gekocht + alle hulpstukjes erbijgekregen. :)
leestekens was daarna zeker geen geld meer voor :p

[ Voor 32% gewijzigd door Rac-On op 06-10-2004 19:44 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
b00m schreef op 06 oktober 2004 @ 18:05:
Ferm is goed hoor, heb hem al een jaartje en gebruik hem met echte dremel opzetstukjes. Al aardig wat mee geslepen :)
Tegen mij zei die Gamma medewerker dat de grote opzetstukjes van Dremel niet op de Ferm passen. Bijvoorbeeld als je de Ferm als bovenfrees of kolomboortje wilt gebruiken. Dat klopt dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 11:20
Hehehehe heb net mijn Dremel ( voor 50 Euro >:) ) gekocht doos was openggemaakt aan onderkant om een zon bitje eruit te halen was verder nog nieuw ( geen slijtage!! ) Was dat of een Kinzo kopen ... en die zijn cr*p ( zei verkoper zelf ook :P ) Weer zon handige verkoper 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
vandaag in de Karwei folder:

- multitool 130 watt, merk: KBM , met 40 acces. €15,99

- multitool Dremel type 395 PR , met 15 acces en opbergdoos +
2 jaar garantie €49,95

wat is nou een goede keus?? en passen op die KBM ook de dremel opzet stukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Zit zelf ook te twijfelen. Ik ga denk ik die goedkope proberen. Waarschijnlijk gebruik ik hem ook maar iets van 10x. En er staat ook nog een decoupeerzaag in va 16 euro.

Maar ja, het kan uiteindelijk nooit echt kwaliteits gereedschap zijn (voor de doe het zelver).

Praxis heeft dezelfde dremel in de aanbieding:

http://www.praxis.nl/prax...=1d2fc360ff9b8955f60147b2

[ Voor 23% gewijzigd door Mickman op 19-10-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Laatst online: 03-07 20:57
<niet goed gelezen >

zie http://www.karwei.nl/elements/KW0443.pdf bladzijde 5 en 10

[ Voor 46% gewijzigd door Beelzebub op 20-10-2004 08:24 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Beelzebub schreef op 19 oktober 2004 @ 16:02:
In de karweikrant staat ook een multitool van 15,99 euro , 130 watt en 40 accesoires
Ook een echte dremel voor 49,95 euro

zie http://www.karwei.nl/elements/KW0443.pdf bladzijde 5 en 10
Het zou fijn geweest zijn als je 2 posts terug gekeken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 09:17
Hey,

Ik heb net gezien dat er bij Aldi België een dremelkloon binnenkomt. Wat denken jullie van deze?

Multifunctioneel werktuig
toepassingen: boren, slijpen, frezen, polijsten, enz.
135 W, 15.000 - 35.000 RPM, incl. toebehoren zoals flexibele as, statief, tegelsnijder opzetstuk en freesbit, in kunststof opbergkoffer
3 jaar garantie.
19,99 EUR

http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/home.htm

Tnx voor advies

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Firecracker schreef op 21 oktober 2004 @ 09:22:
Hey,

Ik heb net gezien dat er bij Aldi België een dremelkloon binnenkomt. Wat denken jullie van deze?

Multifunctioneel werktuig
toepassingen: boren, slijpen, frezen, polijsten, enz.
135 W, 15.000 - 35.000 RPM, incl. toebehoren zoals flexibele as, statief, tegelsnijder opzetstuk en freesbit, in kunststof opbergkoffer
3 jaar garantie.
19,99 EUR

http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/home.htm

Tnx voor advies
Het lijkt op een FERM setje met een andere sticker erop. Jammer dat de foto niet scherp genoeg is om het merk te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar die KBM. Maar ik moet een paar blowholes maken in m'n kast, dus om nou een hele dremel te kopen nee... En ook al zou ik een dremel kopen, dan moet ik nog extra slijpschijven kopen, dat kost dus ook weer veel geld. Heeft er iemand ervaring met dat 16 euro KBM dingetje? Want dan haal ik hem wel ff van het weekend, zo'n miskoop kan het niet zijn lijkt me. 40 accesoires (ik tel 6 slijpschijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 10-07 23:23
KBM == Karwei Bouwmarkt

Misschien gerelabelde Ferms, maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100356

Mijn Kinzo is laatst nog gesneuveld. Moest nog de laatste stukken alu eruit frezen met een boor (dremelschijfjes te groot) maar de Kinzo was al superheet.....tja....dan vraag je het erom he.....nu begint ie pas te lopen bij stand drie....

Dus maar een nieuw dremelkloon ^^ en weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Anoniem: 64476 schreef op dinsdag 01 juli 2003 @ 20:33:
[...]

Ja het is wel een goede hoor
alleen bij mij issie kapot gegaan, omdat toen ik ging dremelen, de dremel vast zat en ik drukte door.
dus toen is mn spoel kapot gegaan ofzo, hij wil iig niet meer aan. :'(
:X

En jij vindt ut gek dat je um sloopt??

Je moet ook korte bewegingen maken. Slijpen, ding op toeren laten komen, slijpen, op toeren laten komen etc.

Tis geen lightsabre ofzow

Is het eigenlijk mogelijk om een dremel (al dan niet met een standaard oid) een waterblok kunnen frezen zonder dat uit eruit ziet als of er op geschoten is?(Net als met een kolomboor allemaal gaatjes op een rij proberen te maken)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik denk dat je meer succes hebt met een bovenvrees oid. Ik ken nl. niet echt dremel accesoires die bedoeld zijn om grote stukken metaal weg te hakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126695

kzal is ff mij ervaringen met dremel klonen posten. als verkoper van dremels.

Dremel zelf: super spul, maar veel te duur, die prijzen slaan nergens op.
Ferm: Produceerd over het algemeen vrij goede kwaliteit. de dremel kost over het algemeen gewoon 19.99 bij de gamma, en ELKE gamma kan hem voor je bestellen als ze hem niet in de schappen hebben liggen.
Black & Decker: goede kwaliteit iets stukje duurder dan de Ferm dremel kloon van 20Euro. Is volgens mij uit het accortiment gegaan bij de gamma.

--------------------------
kzie hier vooral in het begin van t draadje aardig wat mensen klagen over dat Ferm bagger accesoirissen verkoopt.

slaat nergens op.. alles van dremel past op de Ferm/Black & Decker klonen.
Alleen de flexibele kop ben ik niet 100% zeker van of die er op past.

als je het probleem hebt dat je schrijvjes breken: dan ben je gewoon een kluns en druk je waarschijnlijk tijdens het slijpen met de bovenkant van het schrijfje tegen iets aan.
als je problemen hebt met het snel kleiner worden van de schijfjes, ben je waarschijnlijk aant slijpen met een verkeerd schijfje.. kijk goed op de verpakkingen van de schijfjes er staat bij de metaal schijfjes een plaatje op verschillende metalen voorwerpen (als ik het goed uit men hoofd zeg)

---------------------------
btw wil je wel een duurdere dremel kopen, maar voor zo min mogelijk.. rond vaderdag zijn er vaak acties op het elektrisch gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mickman schreef op donderdag 07 oktober 2004 @ 09:30:
[...]

Tegen mij zei die Gamma medewerker dat de grote opzetstukjes van Dremel niet op de Ferm passen. Bijvoorbeeld als je de Ferm als bovenfrees of kolomboortje wilt gebruiken. Dat klopt dan wel?
Past wel, het ijzeren "mondje" waar je de opzet kopjes indruk. kan je vervangen..
gamma verkoopt een stuk of 3 verschillende grotes.. en die passen alle 3 op de Black & Decker / Ferm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100356 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:19:
Mijn Kinzo is laatst nog gesneuveld.
..........................................
Dus maar een nieuw dremelkloon ^^ en weer wat geleerd.
Kinzooi is ook grote troep, komen de meeste klachten over.
Bijna elk product wat ze verkopen werkt niet..
heb zelf een keer met een collega zo'n 100 delig boren setje van Kinzooi uitgeprobeert..

een gaten boor op een schroef machine gezet. plaatje afval MDF gepakt. we kwamen er niet eens door.. terwijl mdf eigenlijk gewoon op elkaar geperst karton is (als ik t goed heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 10-07 18:26
Mickman schreef op donderdag 07 oktober 2004 @ 09:30:
[...]

Die passen wel. Het staat zelfs in de handleiding.

Ik heb de gamma-medewerker gevraagd of ze ook dat frees/tegelsnijder houder ding hadden. Ging ie bellen naar Ferm, blijkt dat ze die dingen niet meer maken. Ze waren vergeten hem van de site te halen.

"Zeg maar tegen de klant dat ze niet meer voorradig zijn", werd er tegen de medewerker gezegd. :(

[ Voor 5% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 17-11-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45249/full.jpg
Mini Hobbymachine - 44-delig
Mini-hobbymachine voor nauwkeurige en complexe werkaamheden. Met 44 accessoires. Werkt op 12V. Compleet met adapter. Verpakt in mooi aluminium koffertje met venster. 2 jaar garantie.
€ 9,99

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 17-11-2004 11:50 . Reden: even het plaatje uitgeknipt en de tekst erbij voor de search ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

zal weinig power hebben denk ik om bv je case te snijden.

Maar toch is 10 euro voor 44 onderdelen en een koffertje niet duur, iemand enig idee of die tooltjes in een dremel passen en of het een beetje kwaliteit is nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84017

Misschien een idee om een IA te houden? Ik kan aan de Ferm classic Combitool en de Flex komen voor weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102284

Anoniem: 84017 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:14:
Misschien een idee om een IA te houden? Ik kan aan de Ferm classic Combitool en de Flex komen voor weinig..
Wat noem jij voor weinig :)?
Ik wacht BTW toch eerst nog even mijn PSU af die ik bij je besteld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferm Combitool Classic €19,50
Ferm Combitool Flex Set €24,50
Ferm Combitool Assesoire set €5,50

Dit is stuksprijs.. Kan ik er een zoot afzetten.. Dan gaat er nog flink korting af he? ;)

Die PSU ligt medio december op je buro :>

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 84017 op 17-11-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-07 20:05
willy1986 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:41:
[afbeelding]
Mini Hobbymachine - 44-delig
Mini-hobbymachine voor nauwkeurige en complexe werkaamheden. Met 44 accessoires. Werkt op 12V. Compleet met adapter. Verpakt in mooi aluminium koffertje met venster. 2 jaar garantie.
€ 9,99
Dat ding heb ik ook, alleen dan zonder adaptor. Leuk voor simpel boorwerk, maar is niet sterk, je kan m met de hand nog stoppen.

Bij Karwei een Dremel kloon, 15.99 eur, KBM, 130 watt. (en nogwat dat dat 12V ding zoveel power heeft),
en bij Karwij voor 10 eur een 100-delig multitoolset.

Bij Welkoop ook een Dremel kloon, in koffer, 19.99 eur.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 17-11-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102284

Anoniem: 84017 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:11:

Dit is stuksprijs.. Kan ik er een zoot afzetten.. Dan gaat er nog flink korting af he? ;)

Die PSU ligt medio december op je buro :>
Ik hoop eigenlijk in me case :P hij ligt nu maar open te wachten op een hoop veranderingen :) onderanderen deze PSU.. Maar goed.. nog even wachten tot de 25e.. dan is het geld de deur uit.... deze Ferm tools lijken me wel goed te doen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 102284 op 17-11-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
bredend schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:16:
KBM == Karwei Bouwmarkt

Misschien gerelabelde Ferms, maar dat weet ik niet zeker
Tja, en ik las ergens dat ze 12 volt waren, hoeveel power kunnen die dingen geven? meer dan 10,000 rpm moet hij echt wel hebben, anders kom in never ever door dat dikke chieftec paneel heen.

Vraagje voor iedereen: zijn de slijpschijven van neppers kwalitatief vergelijkbaar met de echte dremel schijven? Zo niet ga ik toch maar voor een echte dremel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Vraagje voor iedereen: zijn de slijpschijven van neppers kwalitatief vergelijkbaar met de echte dremel schijven? Zo niet ga ik toch maar voor een echte dremel.
Lees de eerste replies in dit topic, daar blijkt uit dat het bagger is

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Marlibica schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:04:
[...]

Lees de eerste replies in dit topic, daar blijkt uit dat het bagger is
Ok, ik weet genoeg. Dan maar een échte dremel. Zo'n ding komt altijd van pas dus... Die goedkope versie is 50 Euro, of zal ik maar de iets duurdere versie nemen, 70 euro, tja, maar wel meer accesoires... :/

[ Voor 20% gewijzigd door Joe-star op 17-11-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mhh,, doe nu al 1,5 jaar met mijn ferm... Regelmatig gebruikt wel te verstaan..

schijfjes??? Merk geen verschil tussen dremel en Ferm.. Ze vliegen allebij om je oren als je een onbedachte beweging maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122743

heb gewoon eentje van kinzo.. voor slijpen gebruik ik wel de echte dremel.. ook omdat je die met veel tegelijk kon kopen. De tool zelf hoeft in mijn ogen er alleen maar voor te zorgen dat het werktuigje draait dus waarom daar veel voor betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Anoniem: 122743 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:53:
De tool zelf hoeft in mijn ogen er alleen maar voor te zorgen dat het werktuigje draait dus waarom daar veel voor betalen :)
Ik denk dat de kracht van de tool (wattage oftewel rpm) weldegelijk belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Heeft iemand ervaring met de proxxon Professional Drill/Grinder IB/E (of evt de FBS 230/E dat is de goedkopere versie)
http://www.proxxon.com/ en dan doorklikken naar Professional Drill/Grinder IB/E
Heeft een gedeeltelijk alu huis (duitse degelijkheid) en ziet er imo een stuk degelijker uit dan die plastic dremel dingetjes.
Staat in de catalogus voor 101 euro met koffer 6 spantangen en een hoop tooltjes
Ik ben 12 jaar geleden begonnen met een maxicraft jupiter 50100 maar die begint bij opwarmen na een half uurtje zagen steeds minder power te leveren. ben bang dat ie aan het overlijden is

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128590

Anoniem: 84017 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:11:
Nieuwe Gamma-krantje net binnen. De Ferm Combitool Flex (dus + flexibele as) + 40 accesoires voor € 14.96. :7 Dat is echt helemaal nix meer! Gaat trouwens ook 22% van de Dremel Multipro en Dremel Cordless af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128590 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:56:
[...]

Nieuwe Gamma-krantje net binnen. De Ferm Combitool Flex (dus + flexibele as) + 40 accesoires voor € 14.96. :7 Dat is echt helemaal nix meer! Gaat trouwens ook 22% van de Dremel Multipro en Dremel Cordless af.
Is aanbieding van Ferm.. Dat kan ik ook bieden.. Deze aanbieding is tijdelijk.. (dacht je nu echt dat Gamma er niets op verdient?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129133

Anoniem: 128590 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:56:
[...]

Hmm, maar eens een vluchtje naar de gamma boeken.. Zitten er slijpschijfjes bij? En polijst spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zit in een koffertje jah, met een heel setje verschillende soorten accesoirissen.

de kwaliteit imo van die accesoirissen zuigt imo. maar de Ferm dremel is een leuk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
http://www.gammabouwmarkt.nl/elements/05dgn48.jpg

ik ga hem halen!tis geen geld voor zo'n ding
rechtsonderaan ook nog een aanbieding voor een 100-delig accos. koffertje : €7,99

offtopic:
wat betekent IMO ?

[ Voor 11% gewijzigd door willy1986 op 23-11-2004 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84017 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:13:
[...]

Is aanbieding van Ferm.. Dat kan ik ook bieden.. Deze aanbieding is tijdelijk.. (dacht je nu echt dat Gamma er niets op verdient?)
Nee, natuurlijk denk ik niet dat Gamma er iets op verdient, en het maakt mij ook niets uit wiens aanbieding het is en wie wat verdient. Zolang het maar goedkoop is. :P De quote van jou bericht was niet bedoeld om te laten zien dat jij een afzetter bent met je prijzen, maar alleen om te laten zien dat het een aanbieding is, die de moeite waard is, gezien het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
in my opinion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
  • Laatst online: 08-10-2024
Hej hej...

Gister de FERM (dremel) van de gamma gekocht!
Kep er 1 woord voor: perfectfantastischgeweldigsupergoedgeniaalenwaarvoorjegeld _/-\o_

juist ja :)

Kep em gekocht voor 15 euri en gelijk een 100-delig accesoires setje erbij voor 9..kom uit op een 24 ofz...Gelijk getest (voor de case window 2 bochten en een heel klein AMD logo eruit gedremeld...) Het ging perfect...
Zit in een mooie kleine koffer, je zet de standaard op je bureau vast, daar hang je de dremel aan...vervolgens monteer je daarop de flexibele kabel en je kan super precies aan het werk gaan... 8)

Een echte aanrader!!!

greetz (pics van me case komen nog in de: post hier je kleine mods topic...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan gaat die maar in me schoentje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een Kinzo gehad (naja....misschien dat ik het later weer aan de praat krijg.......frezen met boortje (kon niet anders) + super overhitte Kinzo = gehandicapte Kinzo met veel lichtshow binnenin) Ik was er dik tevreden mee, want ik heb dat ding zo gigantisch vaak naar de grens gepusht totdat het te bekijken gaf.

Vandaag heb ik een FERM gehaald bij de Gamma met slang en ben tot nu toe nog tevreden. Het is wat stiller dan de Kinzo en heeft een machinestandaard. Ook voelt het rubber een stuk beter aan dan het plastic van Kinzo. Ik ben benieuwd of de FERM ook mijn verwachtingen aankan en anders heb ik nog 1 Jaar Gamma garantie en 3 jaar fabrieksgarantie........anders moet ik toch maar uiteindelijk voor een DREMEL gaan......maar daar kijk ik best tegenop....aangezien je al die extra spulletjes dan nog bij moet kopen voor een even dure prijs -___-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 19:38
sjoerdrog schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:55:
Hej hej...

Gister de FERM (dremel) van de gamma gekocht!
Kep er 1 woord voor: perfectfantastischgeweldigsupergoedgeniaalenwaarvoorjegeld _/-\o_

juist ja :)

Kep em gekocht voor 15 euri en gelijk een 100-delig accesoires setje erbij voor 9..kom uit op een 24 ofz...Gelijk getest (voor de case window 2 bochten en een heel klein AMD logo eruit gedremeld...) Het ging perfect...
Zit in een mooie kleine koffer, je zet de standaard op je bureau vast, daar hang je de dremel aan...vervolgens monteer je daarop de flexibele kabel en je kan super precies aan het werk gaan... 8)

Een echte aanrader!!!

greetz (pics van me case komen nog in de: post hier je kleine mods topic...)
toon volledige bericht
hoeveel slijpschijfjes zitten er bij dat accesoires setje?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Rogues
PASware schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:08:
[...]

hoeveel slijpschijfjes zitten er bij dat accesoires setje?
Er zitten 36 doorslijpschijfjes bij! verder nog stuk of 25 aparte bitjes..met bijvoorbeeld metaaldraadjes (poetsen) speciale boorbitjes en whatever..verder nog een wetstone ofz, 10 polijstschijfjes..20 speciale schijfjes waarvan ik niet weet waar ze voor dienen, verder nog een zooi van die roze slijpsteentjes...

Maar ik raad je zeker aan om dat koffertje erbij te kopen..als je al die bitjes loskoopt van officiele dremel dan ben je VEEEL meer kwijt dan 8 euro... (zitten bij die ferm zelf heel weinig doorslijpschijfjes..dus koop maar gewoon! (denk niet dat ik bij de gamma werk hoor :P )

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 07:50

Zydell

* * * * *

(jarig!)
Zit er ook polijstpasta bij die accessoires? en werkt dat een beetje op koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:37
er zit wel pasta bij , maar bij is dat heel hard :?
beetje vaag maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112131

sjoerdrog schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:45:
[...]

Er zitten 36 doorslijpschijfjes bij! verder nog stuk of 25 aparte bitjes..met bijvoorbeeld metaaldraadjes (poetsen) speciale boorbitjes en whatever..verder nog een wetstone ofz, 10 polijstschijfjes..20 speciale schijfjes waarvan ik niet weet waar ze voor dienen, verder nog een zooi van die roze slijpsteentjes...

Maar ik raad je zeker aan om dat koffertje erbij te kopen..als je al die bitjes loskoopt van officiele dremel dan ben je VEEEL meer kwijt dan 8 euro... (zitten bij die ferm zelf heel weinig doorslijpschijfjes..dus koop maar gewoon! (denk niet dat ik bij de gamma werk hoor :P )

suc6
bedenk wel dat deze slijpschrijfjes niet allemaal voor Metaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3ddie schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:57:
er zit wel pasta bij , maar bij is dat heel hard :?
beetje vaag maarja
Dat is een wetstone volgens mij. Zeg maar een slijpsteen waar je beetje water op doet en dan je tooltje of mes mee slijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:37
Anoniem: 100356 schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:00:
[...]

Dat is een wetstone volgens mij. Zeg maar een slijpsteen waar je beetje water op doet en dan je tooltje of mes mee slijpt.
nee die wetstone is een ander blokje echt wat erbij zit,
maarja die pasta is denk ik gewoon opgedroogd ofzo, als ik t zou wille gebruike koop ik wel gewoon een nieuw potje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
3ddie schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:05:
[...]

nee die wetstone is een ander blokje echt wat erbij zit,
maarja die pasta is denk ik gewoon opgedroogd ofzo, als ik t zou wille gebruike koop ik wel gewoon een nieuw potje
Ik denk dat je die pasta ff moet natmaken ofz...maar het kan best dat het is opgedroogd. Ik heb die FERM gekocht in de gamma....en toen ik het koffertje UIT de doos haalde...zat er zelfs stof op het koffertje :) , dit geeft duidelijk aan dat deze fermpjes behoorlijk lang hebben moeten wachten op een trotste eigenaar. :7 Dat zal ook wel de rede zijn dan de gamma hier 25% korting overheen gooide. Het moest gewoon kwijt. Dat koffertje met 100 onderdelen zal ook wel in hetzelfde magazijn gelegen hebben. De wetstone is dat grijze blokje wat erbij zit. Je ziet het ook op de doos van de FERM dremel staan. Daar licht een grijsblokje = wetstone.

Om nog even antwoord te geven op de "36 slijpschijfjes". Ze zijn allemaal voor het doorslijpen van metaal en plastic! Dat weet ik heeeeel zeker. Ik heb mijn window er deels mee gedaan (de bochten) en het plastic van me usb poort aan de voorkant van me case.

Check pics:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/kast9.jpg
Uitdremelen van de bochten van me window (check de glow van me pc 8) )

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/kast7.jpg
Het usb poortje aan de voorkant van me pc + geluid stekkers.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/kast6.jpg
En weg ermee....de rede hiervoor is dat ik een extra fan heb geplaatst aan de voorkant (voor een betere airflow)...hij kon ze lucht niet van een dichte voorkant halen natuurlijk :) dus ff uitgedremeld en een panty voor geplakt 8) (nog niet op deze foto te zien)

[ Voor 40% gewijzigd door Rogues op 04-12-2004 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ik heb een tijdje terug die multitool van KBM gekocht voor 15,99. De schijfjes die er bij zaten sleten weg op 5/6 cm computer behuizing (staal). Ik heb nu dremel schijfjes gekocht no. 409, 36 stuks voor 7,50.

Daarnaast had ik 2 weken terug een decoupeerzaag van KBM (Karwei) gekocht, maar dat was echt troep. De behuizing waarin je het mesje moet vastzetten brak gewoon af. Terug gebracht, geld terug en gelijk doorgelopen naar de Gamma. Die zit er namelijk gelijk naast en daar zijn meerdere decoupeerzagen in de aanbieding.
Gamma, aanbieding t/m 4 december:
Skill > 24,95, http://www.gamma.com/elements/02dgn48.jpg
Ferm > 19.98, http://www.gamma.com/elements/04dgn48.jpg
B&D > 59,50, http://www.gamma.com/elements/06dgn48.jpg

Ik heb de Skill gekocht omdat deze werd aangeraden door het personeel van de Gamma boven de Ferm decoupeerzaag. Skill komt uit de fabriek van Bosch ofzo.

Thuis aangekomen met m'n Skill decoupeerzaag merk ik het verschil met die van KBM.
Hij is steviger en degelijker. Alleen ik kan geen variabel toerental instellen en heb geen pendelstanden.

Wat lijkt jullie verstandig?
Ik weet dus niet wanneer het handig is om een lager toerental te gebruiken of een pendelstand.
Ik moet in staal en plexiglas (computerkasten) zagen en zal in de toekomst ook wel wat hout zagen.

Zal ik de Skill terug brengen en deze omruilen voor een Ferm waarop ik het toerental wel kan instellen? Graag jullie advies zodat ik eventueel morgen nog gebruik kan maken van de Gamma aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Voor zowel een multitool als een decoupeerzaag heb je een regelbaar toerental nodig. Slijpschijfjes en zaagjes roken op waar je bij staat als je een verkeerd toerental gebruikt (staat op de verpakking, wel lezen :) ) . Voor een decoupeerzaag kan ik Metabo aanbevelen, heb ik al een aantal jaren en met de originele ijzerzaagjes en kunststofzaagjes ie erg goed. Heb voor de multitool uiteindelijk besloten om de proxxon te kopen (prof versie, zie eerdere post), is duurder (100 euro) maar beter dan wat ik ooit ben tegengekomen incl de originele dremel. Kan niet in je portemonee kijken en een tool van 15 euro die een jaar meegaat is natuurlijk ook niet slecht maar ik koop liever kwaliteit.
Boor/zaag je in plexiglas macrolon polycarbonaat etc gebruik dan spiritus als smeer/koelmiddel, je zaagt mooier en je zaagjes boortjes gaan langer mee. Dremel heeft goede glasvezelversterkte slijpschijfjes die lang meegaan, de normale dremel schijfjes zijn imo niet beter/slechter dan andere merken.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 08:30

DonMetal

Doet Iets Met Media

[kick]

Bij de action hebben ze nu voor 1.95 een set met alle assesoires voor dremels:
Slijpschijfjes
doorslijpschijfjes
polijst pasta
etc.
etc...

Let wel op: het is meer gemaakt voor boormachines dus sommige tools zullen een beetje moeilijk in je dremel gaan (met een beetje kracht lukt t wel)

Ik d8, laat ik het even melden...

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

Welke Action?
Ik wil er namelijk wel een paar pakjes van kopen.
In zwolle hebben ze ze eventjes gehad, maar toen heb ik maar 2 pakjes gekocht (zitten best veel mooie dingen tussen).

[ Voor 50% gewijzigd door BJD op 11-03-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36485

In zwolle zijn ze nog steeds, (assendorperstraat)

ze zijn wel redelijk, met name de de sllijpschijfjes... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Action in Eerbeek (bij brummen>10km onder zutphen)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20
Ik ga maandag ook maar even langs de Action (In Leek, prov. Groningen) :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Ik heb gisteren ook een Ferm Gekocht. :)
Omdat ik al 1 jaar aan het plannen ben om een dremel te kopen. :P (Kwam nooit wat van)
Vandaag voor de eerste keer ermee geslepen!

Ik vind het een mooi ding en lekker stevig. :)

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Bij Action in Assen hebben ze, ze ook al een tijdje. Is best goed spul, vooral die dikke slijpschijfjes. Iig zeker de moeite waard voor 2 euro.

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik vindt alleen dat ze er wat voorzichtiger mee moeten zijn:

Het kokertje waar de -niet-verstevigde slijpschijfjes in zitten, daar vondt ik genoeg stukjes voor ongeveer een 15 schijfjes....

Ik had voor de lol wel eens terug willen gaan als mn ma het niet al weggegooid had, kijken wat hun reactie is :P

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 21:31

casefan

Elektrotechniek!

Heej, wel leuke actie, diej accesiores, maarre zijn er ook nog

dremels of klonen, in de aanbieding,,,

die ga ik dan mischien morge kope,,, heb ik hard nodig..

greetzz, Casefan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 14:01

Cablekevin

CCCP Baby!

casefan schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:36:
Heej, wel leuke actie, diej accesiores, maarre zijn er ook nog

dremels of klonen, in de aanbieding,,,

die ga ik dan mischien morge kope,,, heb ik hard nodig..

greetzz, Casefan :9
gamma is geen aanbieding maar wel goedkope ferm :)
Pagina: 1 2 3 Laatste