Ik probeer, onder XP, een zelf samengestelde CD (dus geen 1-op-1-kopie) te branden met Easy CD Creator 6, maar deze loopt steeds vast. Hij kan de CD-RW wel wissen en de TOC brandt ie ook, maar bij de data gaat het lampje van m'n writer ineens van rood naar groen (dus niet maar aan 't branden) en loopt Easy CD Creator vast. Daarna kan ik geen programma's meer starten en loopt eigenlijk heel Windows vast.
Ik heb dit probleem ook al met Nero gehad. Als ik met CloneCD een kopie maak, gaat het perfect.
Ik heb natuurlijk al wat rondgezocht en kwam wat oplossingen tegen als:
- installeer ASPI-drivers (van Adaptec)
- schakel het CD-branden van XP uit
- probeer op lagere snelheid te branden
- koop andere CD's
Nu heb ik dit (bijna) allemaal geprobeerd, maar het maakt geen verschil.
De CD's die ik gebruik zijn van Sony en nu probeer ik het maar met de bijgeleverde CD/RW van Lite-On zelf zodat ik niet nog meer CD's verpest.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?
En wat kan ik er aan doen om het branden wel normaal te laten verlopen?
PS. Als ik dan reset (kan niet anders) dan doet m'n PC raar: soms springt m'n monitor niet aan en soms vindt ie m'n HD's niet. Na een aantal keer resetten/uit- en in schakelen doet ie het ineens wel weer. Normaal heb ik die problemen nooit.
Ik heb dit probleem ook al met Nero gehad. Als ik met CloneCD een kopie maak, gaat het perfect.
Ik heb natuurlijk al wat rondgezocht en kwam wat oplossingen tegen als:
- installeer ASPI-drivers (van Adaptec)
- schakel het CD-branden van XP uit
- probeer op lagere snelheid te branden
- koop andere CD's
Nu heb ik dit (bijna) allemaal geprobeerd, maar het maakt geen verschil.
De CD's die ik gebruik zijn van Sony en nu probeer ik het maar met de bijgeleverde CD/RW van Lite-On zelf zodat ik niet nog meer CD's verpest.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?
En wat kan ik er aan doen om het branden wel normaal te laten verlopen?
PS. Als ik dan reset (kan niet anders) dan doet m'n PC raar: soms springt m'n monitor niet aan en soms vindt ie m'n HD's niet. Na een aantal keer resetten/uit- en in schakelen doet ie het ineens wel weer. Normaal heb ik die problemen nooit.
[ Voor 12% gewijzigd door maikel op 29-06-2003 17:10 ]