Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

UT online met 56k modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Af en toe probeer ik een UT online te spelen. Dat wil niet erg lukken. Ik schijn niks te kunnen raken, zelfs al staat iemand recht voor me :(. (in bots match, met de bots op 'adept' kan ik redelijk meedoen). Alleen
ikzelf ben een veel gebruikt doelwit (fijn voor de anderen, weer een frag). Een wapen met grote spreiding (bv. Flak cannon) gaat beter. Sniper rifle kan ik vergeten.

Als ik mijn ping waardes bekijk, zijn die 300 en hoger. Af en toe verschijnt het rode icon rechts in beeld. Er treedt vrijwel geen packetloss op.

Nu heb ik volgende vragen:

1. Ik surf nu via MyWeb. Is een betaalde provider (bv. Planet) beter voor online gamen?

2. Nu gebruik ik een 56K modem (en wel een met een eigen DSP, dis een HW modem). Levert overstappen op ISDN enige verbetering op? Kabel is nog niet aan de orde (Essent, schiet eens op!) en ADSL al helemaal niet.

3. Is er in Win98 of UT nog wat te tweaken.

Ik heb volgend systeem:

ASUS P2B rev. 1.10 motherboard
128 MB 100Mhz SD-RAM
Celeron 400 MHz @ 400 MHz CPU
Matrox Millennium G200 AGP 8 MB
Soundblaster Live! with digital I/O
Quantum Fireball EX 6 GB UDMA/33 HDD [C:, D:]
Seagate Barracuda 20 GB UDMA/66 HDD [E:, F:, G:]
HP8100i CD-RW 24x/4x/2x [X:]
3.5" FDD [A:]
5.25" FDD [B:]
Momenta 56K fax/voice/modem
HP 4100c USB scanner
HP LJ-5L printer
All HD partitions FAT32

(De Celly 400 zal binnerkort worden vervangen door een PIII 800E, maar dat zal voor het online games weinig uitmaken vrees ik).

Suggesties?

Groetjes,

matt.houben@eurocontrol.be

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 22:53
- d'oh... ja ISDN is een verbetering ja.
- ping 300 is aan de redelijk hoge kant voor 56k
- voor een betere ping kan je nix verbetern aan je systeem.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Betaalde providers hebben meestal een iets stabielere ping, maar dat hoeft ook niet altijd zo te zijn.

Met ISDN heb ik gem ping 70, dus dat is wel een verbetering :)