USB 2.0 IDE Converter

Pagina: 1
Acties:

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:42
Ik was op zoek op de conrad site naar een accuoplader voor me notebook voor in de auto, deze heb ik helaas nog niet gevonden, maar ik kwam wel iets anders tegen waar ik al naar op zoek was, maar waaran ik de prijs absurd hoog vond op andere site's.

een USB 2.0 IDE CONVERTER

ik ga namelijk tijdje op vakantie, notebook mee, maar wat extra HD ruimte kan nooit kwaad, alleen vraag ik me af of dit dingetje goed is...

er staat helaas geen product informatie op de site.
Als ik zo naar he tplaatje kijk zie ikeen usb kabel, (lijkt op verlengstuk). Ik zie een usb kabel met losse uiteinden, die je vermoedelijk op het chipplankje moet bevestigen, en vanaf daar gaat een soort van IDE poor EN voedingsaansluiting naar de plek waar je denk ik de HD op gaat aansluiten.

Ik zie alleen maar 2 aders in dat voedingskabel, is het niet zo dat een HD zowel 5 als 12 volt nodig heeft..

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/IMS_Docs/AC/AC5F963E4E44E217E10000000A010251.JPG

Wat denken jullie van dit artikel..
Misschien bren ik nu andere mensen ook wel op een idee :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door vriesdude op 29-06-2003 16:49 ]

/dev/null

Verwijderd

je link is dood, maar als je maar 2 voedingsaders ziet is het waarschijnllijk een verloopstukje voor een 2,5" ide schijf.

• vriesdude
ik upload ff htm bestanje, moment.. linkin staat conrad weer nie toe :D

edit: FIXED, tis nu een plaatje geworden ...

ik heb ook nog pdf-jes gevonden die bij het product horen, maar ze zijn duits en ik wordt er nou niet veel wijzer uit..

http://www.produktinfo.co...lc.cgi?art=973086&lang=nl

misschien dat iemand er iets uit kan opmaken

[ Voor 68% gewijzigd door vriesdude op 29-06-2003 16:50 ]

/dev/null

Verwijderd

rechterkant van pagina 2 is engels... :+

40 pin, dus geen laptop HDD only converter

De 12 V kun je ook van je sigarettenaanstekercontact aftappen (wel een regelaartje ertussen!).

Kortom, dit conrad setje is eigenlijk wat in een externe USB>IDE behuizing zit met kabeltjes (alleen dan zonder de behuizing).

Als reactie op hieronder, het gaat dus om: Conrad Artikelnr.: 973086 - 8A / 34,95 EUR

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 17:20 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10
Noem ook even de prijs aub ...

-

Verwijderd

er staat: "verwenden sie ide-gerät und die adapterplatine mit ihrem pc-netzteil".
dus: die voedingsaansluiting die je ziet dient om de converter zelf stroom te geven. de voeding voor je ide device moet ergens anders vandaan komen.

edit: dit ding gaat dus gewoon werken, op voorwaarde dat je ergens een 5 volt lijn vandaan haalt om de convertor te voeden, en een 5 en 12 volt lijn om de hd te voeden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 17:21 . Reden: foutje... ]

Verwijderd

Hey pssst: Verwijderd in "USB 2.0 IDE Converter" :+

Ik denk dat je met een adapter (+5/12V) erbij flink op weg bent (USB=+5V, maar ik intrepeteer de tekst zodanig dat externe voeding alsnog nodig is om de USB niet teveel te belasten).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 17:26 ]

• vriesdude
Ik denk dat je met een adapter (+5/12V) erbij flink op weg bent (USB=+5V, maar ik intrepeteer de tekst zodanig dat externe voeding alsnog nodig is om de USB niet teveel te belasten).[/quote]

Ik was er inmiddels ook achter...

was anders een prachtige goedkope oplossing, dan zoek ik nog maar ff door naar een site waar ze kant en klare pakketjes verkopen (conrad doet dat dus nie) dat dingetje van q-tec ziet er ook wel tof uit, maar waar zijn die te koop en hoe duur zijn ze..

Edit: Hoewel, als ik nu gewoon een losse voeding mee ga nemen op vakantie, daar me schijf aan vast TAPE, en wat kabelwerken er om heen doe, dit inbouw in een houten kist, dan.. 8)7

externe HDD modding... 8):
Men neme een grote houte kist, men bouwt hierin een 3.5 inch rek, plaats hier 12 schijven in met elk een usb to IDE verlooptukkie, een voeding en een usb hubje.. hier en daar een mooie fan, en je hebt een mooie externe dataoplsag toren..

Kosten (exl HD's), rond de 500 euro's O-)

[ Voor 45% gewijzigd door vriesdude op 29-06-2003 19:03 ]

/dev/null

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zit nog een beetje bij conrad met die brakke zoekfunctie te zoeken, maar hebben ze dit ding ook in een firewire uitvoering?

edit:

Afbeeldingslocatie: http://hardwareshop4u.de/gs/onlineshop/images/big/66691.jpg

Zo'n ding dus, voor rond de 35 euro, en in Nederland ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Tele op 29-06-2003 19:21 ]

Verwijderd

dat dingetje van q-tec ziet er ook wel tof uit, maar waar zijn die te koop en hoe duur zijn ze..
Check voor extern USB/FireWire : http://shop.informatique.nl/ & http://shop.pctune.nl/ en de PriceWatch eens... (ong. >50 euro incl behuizing).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 19:34 ]

• vriesdude
bij pctune eentje van 52 euro, en toen ik hem aanklikte was gelijk me verzendkosten 0 euro..

daar gaan we dus ff shoppen.. ff shopservey bekijken over pctune ;)

/dev/null

Pagina: 1