LED brandt oranje ipv groen

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 22:59
Ik heb een nieuwe kast gekocht (het is een chieftec, maar dan eentje welke voor HP gemaakt is). Nu heb ik hierin een Asus A7v266-E gezet en alles aangesloten.

Nu is het probleem dat mijn power on led oranje brandt (systeem werkt overigens zonder problemen). Er komen vanaf de LED 3 kabeltjes, nl een groene een rode en een witte. Hoe ik ze ook aansluit, ik krijg alleen maar een oranje LED te zien of helemaal niets, maar geen groene. Iemand een idee hoe ik het ledje groen uit kan laten schijnen?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12

Super_ik

haklust!

(jarig!)
ghe, mischien minder stroom opzetten?
als t echt een gewone groene led is en je zet er teveel stroom op, wordt ie oranje, iets wa nie goed is voor de led :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De groene heeft toch losse draden :?
Bij mijn Chieftec en ECS mobo kan ik de power led ook niet gebruiken :(

• Rendier2710
Vanaf het LEDje komen echt 3 kabeltjes. Volgens mij is het ook zo'n bicolor led.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 22:02

jotheman

Was like that when I got here!

Lol heeft nix met stroom erop te maken. Met 3 kabeltjes is het inderdaad een bicolor ledje. Moet je ff kijken, zal er eentje aarde zijn en de 2 andere 1tje voor groen eentje voor oranje
edit:
rood, ook goed ;)
, als je dus de andere aansluit zal ie wel groen branden.
Vrij bekend fenomeen hoor ;) Alleen wist niet dat 't ook bij Chieftec kasten er standaard inzat :)

[ Voor 6% gewijzigd door jotheman op 29-06-2003 16:48 ]

I see dead pixels...

Verwijderd

Als er 3 draadjes aan zitten, is het idd. een bicolor led. Gezien het feit dat je oranje ziet, waarsch groen/rood. Als het goed is kun je in je bios instellen dat je een multicolor led hebt.

Voor 1 led zijn 2 draden genoeg. De truuk is dan ook om je stekkertje 'naast' de aansluiting te zetten met 1 pen, zodat er slecht 2 pennetjes aangesloten zijn.

[edit]
zal er eentje aarde zijn en de 2 andere 1tje voor groen eentje voor oranje
Meer waarschijnlijker is 1 voor groen en 1 voor rood.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 16:40 ]

• Rendier2710
Ja, dat dacht ik ook! Ik dacht alleen de groene en de witte aan te sluiten, maar dan krijg ik helemaal niets! Als ik de rode en de witte aansluit krijg ik tenminste nog een oranje led.

Ik ga nog effe in het BIOS gluren!

[ Voor 10% gewijzigd door Rendier2710 op 29-06-2003 16:42 ]

Verwijderd

Ledjes werken als diodes. Als je verkeerd om aansluit, doet hij niets.

Ik begrijp nu dat als je 2 van de drie drade aansluit, dat je dan oranje krijgt? Dan is het idd. waarsch. wel een oranje/groene led. Sluiteens niet 'de groene en de witte' aan, maar 'de witte en de groene' ;)

En check je bios eens voor een bicolor power led...

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12

Super_ik

haklust!

(jarig!)
ehh, ledjes hebben een plus en een min, heb je ook al geprobeerd de zelfde combies, maar dan andersom?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Rendier2710
Super_ik schreef op 29 June 2003 @ 16:44:
ehh, ledjes hebben een plus en een min, heb je ook al geprobeerd de zelfde combies, maar dan andersom?
Yep, ook al andersom geprobeerd! Waar nu de rode zit, de groene op zetten en andersom, maar geen groen LED.

Oh ja en niks in het BIOS over een bicolor led

[ Voor 8% gewijzigd door Rendier2710 op 29-06-2003 16:48 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://wolfstone.halloweenhost.com/TechBase/litled_BiColor.jpgThis T1 3/4 package contains two LED chips. Apply power to one wire and the package lights green. Apply power to the other, and it glows red. Apply power to both, and the package glows yellow.

De 3 kleuren (2 primair, 1 gemengd) zullen wel gebruikt worden om de energiestatus aan te geven (power-on / standby-green etc) en/of HDD/Lan activiteit.

Zie ook:
- http://wolfstone.hallowee..._LightEmittingDiodes.html

Offtopic: wat doet dit in OH? Eerder een CME gerelateerd (search)vraagje...

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 17:34 ]

• Rendier2710
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 17:28:
[afbeelding]This T1 3/4 package contains two LED chips. Apply power to one wire and the package lights green. Apply power to the other, and it glows red. Apply power to both, and the package glows yellow.

De 3 kleuren (2 primair, 1 gemengd) zullen wel gebruikt worden om de energiestatus aan te geven (power-on / standby-green etc) en/of HDD/Lan activiteit.

Zie ook:
- http://wolfstone.hallowee..._LightEmittingDiodes.html

Offtopic: wat doet dit in OH? Eerder een CME gerelateerd (search)vraagje...
Je kunt wel zeggen dat het een search vraagje is, maar hoe laat ik mijn LED nu groen branden dan als ik alleen de rode en de witte draad aangesloten heb?

Verwijderd

Dit is dan ook een searchvraag, en euss heeft niet goed gelezen.

Hij sluit twee (2) draden aan, en heeft een oranje kleur.

Voor TS: zitten er aan het ledje zelf wel 3 draden? Het begint er nl. op te lijken dat dat gewoon een oranje ledje is...

Verwijderd

offtopic:
Nofi hoor :) Wat ik bedoelde was dat als het de vraag was "hoe sluit ik een bicolor-ledje aan" dat ik dát dan wel te vinden is (maar je probleem ansich niet). Voor de duidelijkheid had ik daarvoor dan ook een plaatje + uitleg over bicolor leds gepost. Als de buitenste aansluitingen op de + en de middelste op de - wordt aangesloten heb je iig oranje (bij een bi-color R/G LED).

Maar zoals De Generaal ook al zegt: kijk eens hoe die draden van je ledaansluiting lopen, gaan die direct alle 3 naar de led, of naar een printje? Haal je voorpaneel er eens af en kijk hoe het zit. Wellicht dat er sluiting is tussen de buitenste pennen? Het kan ook zijn dat er gewoon 3 draden lopen, maar dat er gewoon een 1 kleurig Ledje (2 polig) aangesloten zit (je schijft in je topicstart dat er 3 draden naar het LED lopen, maar gok je dat omdat je die naar het voorpaneel ziet lopen of is het echt zo?). Ik ken die Chieftech niet, maar heb je gegevens over die LED of kast (zodat duidelijker wordt wát er nu precies in zit). Heb je geen foto/plaatje? Kun je het LEDje niet nameten? Ander LEDje erin modden is iig geen problematisch iets...

Mailtje naar de fabrikant/leverancier wil ook nog wel eens helpen (al lijkt mij dat overdreven voor een ledje alhoewel er wel honderden soorten zijn).

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 20:27 ]

• Rendier2710
Ok, het gaat om de volgende kast;

http://www.chieftec.com/products/Apollo/Apollo.htm

en dan de zwart/blauw-witte. Voor wie deze kasten wel kent (worden door HP ook als desktops geleverd, de HP Vectra VL420), brandt er altijd een groen led, behalve als er iets defect is op het mobo, dan gaat deze rood branden.

Het led ziet eruit als bovenstaand, alleen dan met een extra wit kabeltje. Hoe het precies loopt, kan ik niet zien. Zit namelijk helemaal volgegoten.

Het lampje ziet er nu precies hetzelfde uit als het HDD lampje. Als ik het groene kabletje aansluit ipv het rode (op dezelfde pin), gebeurd er helemaal niets. Kan het zo zijn dat het groene gedeelte in het led stuk is?

Verwijderd

Zou kunnen, en als er teveel door de LED gaat wordt het rood wat meer oranje...
Pagina: 1