Toon posts:

4 speakers aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een sound card (CMedia CMI8738SX PCI) met twee line outs (1 voor rear speakers en 1 voor front speakers). Als ik muziek op een CD afspeel doen alle 4 de speakers het, maar bij sommige geluidsactiviteit doen alleen de front speakers het en bij andere geluidsactiviteit doen alle de rear speakers het.

Hoe kan ik zorgen dat altijd de 4 speakers werkzaam zijn?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Dat heb ik ook met mijn 5 speakers. Sommige liedjes worden op alle boxen afgespeelt maar met andere activiteiten gebruikt hij maar 2 boxen. Volgens mij kun je daar niet tegen doen.

Verwijderd

Dat heb ik nou nooit.
Mijn broertje heeft dezelfde geluidskaart (waar volgens mij het probleem moet liggen) en hem hoor ik daar nooit over.

Wat mij wel opviel is dat ik met mijn Soundblaster Live nooit de center hoor, tenzij ik een dolby digital film kijk, of ik CMSS aanzet in Playcenter.

Bij mij broertje hoor je altijd de center, ook bij gewoon MP3's luisteren. Alleen is dan wel overal de muziek hetzelfde, als ik CMSS aanzet dan krijg je een ruimtelijk effect (ongeveer als in: voor de hogere tonen, achter de middentonen en de bas op de sub).

Wazig