Abit KT7 RAID probs

Pagina: 1
Acties:

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Ik gebruik WinME.

Als ik de 'Hot Rod 100' drivers installeer en ik start hem opnieuw op, dan krijg ik een melding van 'new hardware detected', oke geen probleem, maar plots reset hij zichzelf. Hij start weer windows op en gaat weer 'new hardware detected' en zo kom ik dus nooit meer in WinME.

CloneCD werkte altijd op me ABIT BE6-2 mobo (het maken van images), nu wil hij geen images meer maken. Is hier een fix voor, of moet het op een specifieke Controller aansluiten?

Ik heb 1 Writer (slave) en 1 CD-rom (master) op IDE2 (udma 66 controller) aangesloten en me HD op IDE1 (udma 66 controller)

thanx...

Verwijderd

Als eerste zou ik willen adviseren op de cd-brander/lezer combo niet als master en slave op 1 ide kanaal te hangen.

Als tweede zou ik checken hoe het zit met je Irq's worden de irq's voor je ide controller eventueel ook voor andere diveces gebruikt?

Heb je de laatste nieuwe biosupdate voor je mainbord al geprobeerd.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat dacht je ervan om ff alle pci kaarten eruit te halen en dan nogeens te proberen om die HPT controller aan de praat te krijgen.. Stop iig ff niets in slot 1 en 5 dan moet hij werken :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Misschien overbodig vraagje, maar je hebt toevallig niets op de Hpt controller aangesloten ?

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Download laatste bios voor je moederboard. Daar zitten de meest recente hp drivers bij (1.0.3). Het is helaas niet duidelijk uit je verhaal hoe je de raid controller gebruikt.

Kijk ook eens op http://go.to/kt7faq

specs

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Waarom hotrod 100 drivers installeren als je HD toch op de ATA66 poort hangt?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:47
Dit opnieuw opstarten probleem heb ik ook gehad. Oplossing was erg eenvoudig. Als ie vraagt om opnieuw op te starten Ctrl-Alt-Del en alle taken 1 voor 1 beeindigen. Dan effe Afsluiten. Bij reboot verschijnen er dan weer vragen om opnieuw op te starten alleen nu 1 minder als de vorige keer. Beeindig de een, druk bij de ander op nee. Als het goed is krijg je nu je desktop en hoef alleen nog maar 1 keer opnieuw op te starten en klaar is Kees. :)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 14:09 schreef Kalizec het volgende:
Dit opnieuw opstarten probleem heb ik ook gehad. Oplossing was erg eenvoudig. Als ie vraagt om opnieuw op te starten Ctrl-Alt-Del en alle taken 1 voor 1 beeindigen. Dan effe Afsluiten. Bij reboot verschijnen er dan weer vragen om opnieuw op te starten alleen nu 1 minder als de vorige keer. Beeindig de een, druk bij de ander op nee. Als het goed is krijg je nu je desktop en hoef alleen nog maar 1 keer opnieuw op te starten en klaar is Kees. :)
Sorry hoor, maar wat is dit voor een lulverhaal? Wees eens duidelijk man

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Het werkt nu perfect! dankzij jullie hulp :P thx

Ik heb de CDwriter op IDE0 gezet, de Reader op IDE1, en de Harddisk op IDE2 (Udma 100 controller)

en ik heb ussen elke pc-kaart een slot opengehouden waarbij ik pci1 en pci 5 vrijliet
Pagina: 1