BSplayer zoomt te veel bij full screen?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:52
Hoi!
Ik gebruik altijd BSplayer om filmpjes etc te kijken. Nu heb ik de laatste weken echter een probleem; als ik de F indruk, voor Fullscreen mode, zoomt hij te veel in. Ik zie dan dus nog maar een deel van het beeld. Alsof hij voor een groter scherm full-screen doet, oid. (En het scheelt echt best veel). En dat is dus best irri, nu kan ik films alleen kijken door zelf te zoomen, maar dan moet het dus op 4:3 ratio :(
BSplayer opnieuw installen heeft nix geholpen.
Iemand enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen?
Thnx!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Volgens mij had dit niets met BSplayer te maken, maar eerder met de instellingen van je videokaart. Even kijken onder Eigenschappen Beeldscherm -> Geavanceerd. Ik geloof dat daar een instelling ergens verkeerd staat, maar ik zou uit m'n hoofd niet weten welke instelling dat was. Ik zal even kijken of ik er iets over kan vinden.

Edit:
DVD afspelen > slechts middelste gedeelte
Hier staat een duidelijk uitleg wat er fout is :).

[ Voor 18% gewijzigd door Compubiter op 29-06-2003 15:00 ]

• PanMan
Hrmz.
Beetje mee geklooid, nu zet hij hem in de linker bovenhoek van het scherm neer..
Maar niet ingezoomd :((

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 15:29

Solid Seal

Drones, 3D printen

PanMan schreef op 30 June 2003 @ 00:04:
Hrmz.
Beetje mee geklooid, nu zet hij hem in de linker bovenhoek van het scherm neer..
Maar niet ingezoomd :((
zet in de eigenschappen van zowel BSplayer en je videokaart de optie "Overlay" uit.

:)

www.dronepilotennederland.nl

• PanMan
Ik heb het in Bsplayer nu uitgezet, en alles wat ik kon vinden in de settings van m'n Gforce ook. Maar het helpt helaas nog niets :( :(
Vind het erg vaag, 'vroegah' werkte alles prima...
P.s. Is er een marnier om sneller te switchen tussen beeldscherm klonen (en dus op 800*600 werken) en normale modus, dan de 11 klikken die ik er nu voor nodig heb?
(in de advanced settings van de gforce?). En dan wil ik ook nog geen ander programma gebruiken zoals Tvtool oid :).

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 15:29

Solid Seal

Drones, 3D printen

Let er wel op dat je de overlay functie in de eigenschappen van de videokaart alleen aan of uit kan zetten als er een filmpje afgespeeld wordt ...

Als dat het niet is ... dan heb ik echt geen idee .. maar als het beeld ook in 1 van de hoeken vergroot of niet vergroot te zien is dan duidt dat echt op een overlay probleem .. 100%

Ik geloof best dat je er goed naar gekeken hebt maar kijk nog eens goed .

veel suc6 :)

www.dronepilotennederland.nl

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Wat jij hebt, had ik laatst ook, toen ik nieuwe codecjes ging doen.
Oplossing voor mij: uninstall codecs en bsplay. Herstart, install codecs (ffdshow btw) en herstart, bsplay installen(toevallig .86) en klaar was ik. Hoop dat dat ook zo bij jou werkt.

no comment

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12
niet zo moeilijk doen, druk op "O" en je probleem is opgelost, je kunt eventueel ook bijschalen met +/- op je numpad

• PanMan
Vet!
Dat werkt!
Wat doet de O dan? (in de help staat Pan-Scan, maar wat is dat??)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12
O zoomt zo ver dat het scherm helemaal gevuld is, dus knipt de zijkanten eraf bij een widescreen film
Pagina: 1