Toon posts:

[php] gegevens uit db weergeven, raar iets

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website met een inlog systeempje. Mensen kunnen hun username en pass invoeren en als deze goed zijn laat hij je hele profiel zien (gegevens staan allemaal in sql db-je).

Er zijn per profiel een 10 tal gegevens, bijv. nickname, password, geb datum, enz.
Als ik nu inlog en hij vindt een match (qua user en pass) dan laat hij maar 3 dingen zien van de 10! Vet raar, echt. Kan het niet helemaal plaatsen.. Als je op refresh drukt dan laat ie wel alles zien? Ik zal er wel even een filmpje van maken, dat is het meest aantoonbare denk ik. Uno momento.

Edit: filmpje (brakke shit, 700kB ongeveer, Avi)

Over de code, deze geef ik niet helemaal maar het komt hier op neer:
Als de username en het password een match vormen in de db, dan selecteerd hij de gegevens uit de row waar dat zo is en laat deze zien.

Kan het te maken hebben met het feit dat ik weinig ruimte op mn HD vrij heb? Tis een lokaal servertje waar ik op test en mn pc zit bomvol... Misschien vaag maar als je een oplossing zoekt denk je overal aan toch...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 14:42 ]

Verwijderd

"help me maar ik geef geen source" nou jongens allemaal de kristallen bol er bij en helpen die gast.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 15:01:
"help me maar ik geef geen source" nou jongens allemaal de kristallen bol er bij en helpen die gast.
Ik open dit topic omdat ik hoop had dat dit een probleem is dat vaker voorkomt en een statische oorzaak heeft. Ik ben er van overtuigd dat als iemand dit meegemaakt heeft hij of zij dit herkend en hier een mening over heeft.

offtopic:
Verder vindt ik het een reply die een erg hoog FLAME gehalte heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 15:07 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 15:06:
offtopic:
Ik niet, hij geeft alleen maar aan dat het wat onhandig helpen is zo.

Verwijderd

offtopic:
Gelukkig hecht ik veel waarde aan jouw mening dus .... tip zoek het eens in de caching hoek?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 15:06:
[...]

Ik open dit topic omdat ik hoop had dat dit een probleem is dat vaker voorkomt en een statische oorzaak heeft. Ik ben er van overtuigd dat als iemand dit meegemaakt heeft hij of zij dit herkend en hier een mening over heeft.
mja, wellicht ligt het gewoon aan slecht programmeer werk, kunnen "wij" niet beoordelen he ;)
offtopic:
offtopic:
valt wel mee als je je topic start eens gaat lezen :X

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Gooi error_reporting eens op E_ALL.

Wat me meteen opviel is dat die
3 dingen zien van de 10!
Die 3 dingen komt door je code ...
1 januari 1970 = unix epoch
lengte = 0 ... wschlk door intval oid
leeftijd 33, let me guess 2003 - 1970

je krijgt dus helemaal niets van je db de eerste keer.
Misschien als je nu nog code toont dat je geholpen kan worden :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Apache schreef op 29 June 2003 @ 15:12:
Gooi error_reporting eens op E_ALL.

Wat me meteen opviel is dat die

[...]

Die 3 dingen komt door je code ...
1 januari 1970 = unix epoch
lengte = 0 ... wschlk door intval oid
leeftijd 33, let me guess 2003 - 1970

je krijgt dus helemaal niets van je db de eerste keer.
Misschien als je nu nog code toont dat je geholpen kan worden :)
He, daar was ik zo snel nog niet eens opgekomen! Eens kijken hoe dat nou eigenlijk komt. Bedankt!
Erkens schreef op 29 June 2003 @ 15:10:

offtopic:
valt wel mee als je je topic start eens gaat lezen :X
Met alle respect, wat is er in hemelsnaam mis met mijn topic start?
Kan ik het helpen dat ik niet alle code kan geven. Ben niet de enigste die daar over gaat. Het is gewoon best wel een aardig groot project en ik ga de oplossing ook heus wel vinden hoor. Was gewoon benieuwd of iemand dit probleem kent en zo ja hoe het komt.

Als er niets zinnigs uit dit topic komt, waar het wel op aan stuurt, dan script ik toch lekker opnieuw? Komt wel goed hoor.

(edit: Gelukkig zijn er ook mensen als Apache)

Snap alleen niet dat mensen zo lekker happen op mijn fouten (?) terwijl ze zelf niets zinnigs te melden hebben. Houdt dan lekker je mond en geef dit topic aan bij een Mod oid.

edit / oplossing:

Heb het al gevonden. Hij selecteerd de gegevens met een sessie-variabele en die is pas bruikbaar op de navolgende pagina. De sessie var moet ik dus even veranderen in de post var.

De reden van dit topic was dat ik het raar vondt dat hij maar een aantal dingen liet zien maar zoals Apache netjes meldde waren dat standaard gegevens...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 15:22 ]

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 15:17:
[...]

Kan ik het helpen dat ik niet alle code kan geven. Ben niet de enigste die daar over gaat. Het is gewoon best wel een aardig groot project en ik ga de oplossing ook heus wel vinden hoor. Was gewoon benieuwd of iemand dit probleem kent en zo ja hoe het komt.
offtopic:
We vragen niet alle code, maar enkel relevante code.

If you can't beat them, try harder

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 15:17:
het punt is dat de relevante info blijkbaar in dat filmpje zit ;)
het had handiger geweest om daar gewoon screenshots te maken ofzo want ik ga echt geen 700kb aan data lezen (ok nu ga je zeggen, dan ga je maar naar een ander topic ofzo, maar ook ik wil leren/helpen)

Verwijderd

Dit is een probleem met sessies/cookies, duidelijk :)

edit: doh, antwoord was al gegeven tussen al dat gemekker. :O

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 16:32:
Dit is een probleem met sessies/cookies, duidelijk :)

edit: doh, antwoord was al gegeven tussen al dat gemekker. :O
Haha, ben met je eens dat dit een topic van niks is geworden, maar al met al gaf je wel het goede antwoord! Als je dat nou wat eerder had gedaan dan had dat een hoop getyp en frustraties weggelaten.. ;)
'k ben blij dat ik het gevonden heb overigens.

Verwijderd

als jij 'n fatsoenlijke topic start had gedaan had je dat antwoord ook gekregen zonder alle frustraties en gemekker.

Verwijderd

Werkt het dan nu ?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Wil ik ook wel weten eigenlijk? Zou je er een filmpje van willen maken? :P

offtopic:
NOFI!! :>

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

thomaske schreef op 29 June 2003 @ 22:31:
[...]

Wil ik ook wel weten eigenlijk? Zou je er een filmpje van willen maken? :P

offtopic:
NOFI!! :>
ROFL :+

mja, een filmpje is ook zo ... niet standaard, k'bedoel, wrom moeten we je die username en pass zien typen? :D

2 screenshots, before & after hadden volstaan, natuurlijk had code nog leuker geweest, daar draait het uiteindelijk toch om.

En daar zijn natuurlijk weer bedenkingen bij.
1) Als je goede debug gewoontes hebt (error functie's van je db gebruikt, error_reporting(E_ALL))
2) als dit een commercieel project is waarvan code, of delen van de code, werkend of niet, niet gepubliceert mogen worden, doe dat niet, maar verwacht ook niet teveel hulp aan commerciele projecten als jij niet alles doet zodat wij je kunnen helpen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 14:37:
Over de code, deze geef ik niet helemaal maar het komt hier op neer:
Als de username en het password een match vormen in de db, dan selecteerd hij de gegevens uit de row waar dat zo is en laat deze zien.
Je bent er ondertussen vaak genoeg op gewezen dat we geen prijs stellen op je supergeheime opdrachten waarbij je de code onmogelijk prijs kan geven. Het zit ons op de zenuwen, en daardoor zitten we jou op de zenuwen, getuige enkele reacties hier al in dit topic.

Kort samengevat: als je hulp wil, geef ons de manieren om je te helpen. Zo niet: flikker op en ga het zelf fixen. Het lijkt dat je de 2e prefereert, dus bij deze op slot.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.