Ik wil graag van de laatste 7 dagen dagen weten hoeveel nieuwe leden er per dag bijgekomen zijn. Nu wordt bij elk lid de regdate bijgehouden. Ik ben zelf net aan het proberen geweerst maar kwam er niet echt uit.
Had wel een werkende oplossing:
Dat 7x uitvoeren, met 7x een andere $tijd. Maar om nou 7 queries voor zo iets simpels te doen, leek me beetje gekken werk. Dus dacht ik aan een array.
Maar dit bleek ook problemen te geven aangezien ik niet kan groeperen op REGDATE, omdat die nooit het zelfde is.
Zou iemand me opweg kunnen helpen met uitleg hoe ik dit beter kan aanpakken?
Had wel een werkende oplossing:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <? $tijd = mktime(0,0,0,date("m") ,date("d")-7,date("Y")); $result = mysql_query('SELECT * FROM gebruikers WHERE regdate > '.$tijd.''); $totaal = mysql_num_rows($result); ?> |
Dat 7x uitvoeren, met 7x een andere $tijd. Maar om nou 7 queries voor zo iets simpels te doen, leek me beetje gekken werk. Dus dacht ik aan een array.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <? $result = mysql_query('select count(1) as bleh FROM gebruikers WHERE regdate > '.$tijd.' GROUP BY regdate'); while ($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { $nivo[$row['regdate']] = $row['bleh']; } // hier echo'en van output ?> |
Maar dit bleek ook problemen te geven aangezien ik niet kan groeperen op REGDATE, omdat die nooit het zelfde is.
Zou iemand me opweg kunnen helpen met uitleg hoe ik dit beter kan aanpakken?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 14:23 ]