Toon posts:

Logic audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, sorry voor het vragen, maar ik gebruik normaal cubase, en heb vandaag het genoegen gehad om eens logic uit te proberen in de winkel. Nu die verkoper heeft me heel veel interessante dingen getoont. Ik heb dan nog een uurtje mogen voort prutsen, en morgen mag ik nog eens testen voor ik beslis het al dan niet aan te schaffen. Maar kan iemand me even zeggen waar je beats kan maken in dat progie ? Tot nu toe kan ik gewoon melodietje tekenen en dan rustig daar een instrument aan koppelen. Ik vermoed dat het hetzelfde principe is voor de beats te maken.. met welk instrument model je je beats ? Ik zoek vet harde beats =) Ik heb al eens gezocht achter tutorials en reviews, blijkt dat het programma gekend is voor de moeilijkheidsgraad, en tutorials vind ik helemaal niet, of toch bijna niet, ze hebben allemaal te maken met hoe je met je midi boardje moet werken maar voor de rest niets =(

Ow nog zo iets, is Logic een stand-alone progie ? Dus kan je er mee masteren en je track volledig mee afwerken ? Zo niet .. met welke andere software wordt het best nog gebruikt ?

Thanks

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
AFAIK is Logic alleen nog te krijgen voor het MAC platform. Als de winkel je een Windows versie probeert te verkopen probeert ie je te flessen.

Ik heb zelf ruime ervaring met Cubase, en alleen af en toe bij kennissen eens met Logic gespeeld. Als je zelf ervaring hebt met Cubase zou je moeten weten dat beats gemaakt kunnen worden door audio (bv wav) te importeren op een audio track, of een plugin te gebruiken. Die spullen werken zover ik weet precies hetzelfde bij Logic, maar die kan geloof ik niet overweg met VST Intruments (dat weet ik niet zeker!) Logic ondersteunt wel VST instrumenten lees ik net. Er zitten wel een hele zooi eigen (synth/sampler) plugins in.

Je zegt dat je "vet harde beats" zoekt, koop een sample cd of maak ze zelf, dat is het principe van muziek maken, je moet er wat voor doen ;)

Kortom als je echt Logic wilt gebruiken zou je lid moeten worden van een Logic mailinglist (die op yahoogroups schijnt ok te zijn), en tutorials op het net vinden lijkt me moeilijk, kortom schaf gewoon een boek aan. De vraag welk boek een goed begin is kan je bv op zo'n mailinglist stellen, of gewoon ff in de archives zoeken want dat lijkt me een vrij standaard vraag.

Oh ja Logic is een stand-alone proggie, masteren kan je vast wel doen door compressie etc plugins, maar de uiteindelijke track masteren doe ik persoonlijk liever in een andere applicatie zoals Soundforge of Wavelab.

[ Voor 7% gewijzigd door Mike Jarod op 29-06-2003 14:42 ]