Mobile Athlon 1 ghz vervangen door nieuwe cpu

Pagina: 1
Acties:

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:28
Ik heb hier een compaq laptop staan met de volgden speceficaties:

Amd athlon 1 ghz Mobile
256 mb geheugen
20 gb harde schijf
Toshiba dvd
Windows Xp Home

De laptop is een 714EA XP

Ik wil dus de 1 ghz cpu vervangen door een snellere minder warm wordende cpu. Het moet wel een mobile versie zijn. Weet iemand waar ik die in Nederland kan kopen? Ik weet niet het maximale wat er in die laptop kan. In iedergeval Word het ding bloedheet. Kan het ook een ander onderdeel zijn?

Verwijderd

volgens mij kan je mobile cpu's niet los bestellen, correct me if im wrong

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 14:02 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kan je eigenlijk wel de processor vervangen in een laptop? Hardeschijven/Geheugen/CDDVDRomRW wel, maar nog nooit gehoord van een Procesor die vervangen kan worden :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Illegal_Alien schreef op 29 June 2003 @ 14:28:
Kan je eigenlijk wel de processor vervangen in een laptop? Hardeschijven/Geheugen/CDDVDRomRW wel, maar nog nooit gehoord van een Procesor die vervangen kan worden :?
Ligt aan het socket.
voor de TS, schroef dat ding eerst eens open en kijk of die proc uit een socket te halen is.

Verwijderd

Ik vraag mij eigenlijk ook af, ik heb een Mobile AMD Barton 2400+ die zit in een gewone Socket A. Nou wordt ie extreem koud (zit een mini koelertje op) en ik vraag mij dus af hoe ver dat ding kan overclocken.

Nou heb ik weinig zin om of m'n CPU of m'n laptop de mollen door er een andere CPU in te zetten. Dus mijn vraag: Kan je ergens losse AMD Mobile CPU's krijgen?

Ik kan eens vragen aan de leverancier want die dingen worden in Nederland bij de leverancier erin gezet, net als het geheugen, DVD speler en harde schijf. Op die manier kunnen ze verschillende modellen verkopen met 1 barebone.

Verwijderd

Een Mobile Barton in een gewone socket a in een laptop??? Probeer dat ding idd es in een normaal mobo en kijk hoever je komt, lijkt me lachen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 16:55:
Een Mobile Barton in een gewone socket a in een laptop??? Probeer dat ding idd es in een normaal mobo en kijk hoever je komt, lijkt me lachen.
Dat zou ik maar niet uitproberen... Ze zijn anders opgebouwd en zullen er denk ik niet eens op passen, als je het gaat proberen heb je aardig wat kans dat je iets breekt of sloopt.

The devil is in the details.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
MaRc0 schreef op 29 June 2003 @ 17:02:
[...]

Dat zou ik maar niet uitproberen... Ze zijn anders opgebouwd en zullen er denk ik niet eens op passen, als je het gaat proberen heb je aardig wat kans dat je iets breekt of sloopt.
Als ze gewoon socket A zijn passen ze, en je pc zal dan gewoon starten, daarna is de kans alleen erg groot dat je de boel gaat frituren gezien het feit dat die dingen op een lagere VCore draaien, dan standaard scoket A XP's en je moederbord waarschijnlijk niet lager dan 1,7V kan.

Verwijderd

Mijn mobo kan tot 1.3 volt wat volgens mij het normale operating voltage is van dit ding (zal straks eens de code opschrijven)

Ik zou het best wel willen proberen want ik denk dat ie ver kan overclocken, maar ik wil dus niet het risico lopen mijn enigste mobile Barton 2400+ kapot te maken. Daarom mijn vraag:

Kun je die dingen ergens los halen?

@Marc0: Als je niet weet waarover je het hebt, zeg dan niets. Het is een normale Socket A. Het moederbord is ook een normaal moederbord, alleen compacter opgebouwd en met de andere aansluitingen van dien (die trouwens wel 100% pin-compatible zijn, alleen meestal kleiner)

Het chipset is gewoon een KT333 in mijn laptop, en ik gok er misschien zelfs op dat als het goed zit in de bios hij ook normale CPU's aankan en andersom dat mijn gewone mobo de mobile proc goed herkend en kan laten draaien.

Lijkt mij niet meer als logisch dat AMD zijn mobile CPU's meer gaat verkopen bijvoorbeeld voor gebruik in de Shuttle kastjes om die wat stiller te maken.

@ConZito:

Natuurlijk kan je mobo wel lager als 1.7, een normale Barton loopt op 1.5 of zelfs 1.45. En normaal gezien kun je met wat instellingen en tweaks daar nog ver onder komen.

Ik heb een tijdje een oude Thunderbird 850 @ 600 laten lopen en met 1.3 volt. Op die manier kon ik em goed passief koelen, daarna ging er in mijn servertje een XP 1600+ met een passief gekoelde waterkoeling erop.

@Rippie:
Lachen jah, en als het kapot gaat ben je al snel een boer... de kiespijn komt dan vanzelf.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 18:37 ]

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Als je er zeker van bent dat jou moederbord zo laag gaat zie ik niet in waarom je het niet zou willen proberen, waar ik op doelde met de Vcores is dat het standaard moederbord meuk wat te koop is/is geweest niet vaak de mogelijkheden gaf zo laag te gaan. Blijkbaar jou moederbord wel, dat is geen regel, maar eerder een uitzondering.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
ConZito schreef op 29 June 2003 @ 19:05:
Als je er zeker van bent dat jou moederbord zo laag gaat zie ik niet in waarom je het niet zou willen proberen, waar ik op doelde met de Vcores is dat het standaard moederbord meuk wat te koop is/is geweest niet vaak de mogelijkheden gaf zo laag te gaan. Blijkbaar jou moederbord wel, dat is geen regel, maar eerder een uitzondering.
Mijn mobo gaat zelfs tot 1,1v (Abit NF7-S v2.0). Het zou echt wel vet zijn als die mobile cpu goed in een gewone desktop pc zou werken. Ik zou er ook wel een willen om lekker passief te koelen en ik ben vast niet de enigste. Dan is de vraag natuurlijk nog of je die dingen los kunt kopen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kutkip schreef op 29 June 2003 @ 19:23:
[...]

Mijn mobo gaat zelfs tot 1,1v (Abit NF7-S v2.0). Het zou echt wel vet zijn als die mobile cpu goed in een gewone desktop pc zou werken. Ik zou er ook wel een willen om lekker passief te koelen en ik ben vast niet de enigste. Dan is de vraag natuurlijk nog of je die dingen los kunt kopen :)
Het is de aloude K6-2+ discussie weer :D

AMD laptop CPU's worden vaak (maar lang niet altijd :o ) in desktop form factor geleverd, waardoor ze op een 'normaal' mobo te prikken zijn. Daar draaien ze dan ook prima op, mits de voltages een beetje overeen komen. Daarbij zijn het vaak de betere CPUs en kunnen ze veel sneller dan een gelijkgeclockte desktopvariant.

* dion_b heeft een mobile K6-2 300 (spec: 4.5x66MHz) die zonder problemen op 400MHz (4x 100, maar ook 3x 120 >:) ) wil draaien- dat lukt met geen enkel desktop K6-2 300...

De mijne komt uit een laptop waarvan de mobo de geest gaf. Hoewel het sublieme desktopCPUs kunnen zijn, worden ze haast nooit los verkocht (en als dat al gebeurt zijn ze schandalig duur).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Mijn oude amd K6-2 300 kwam tot 550 mhz wat de max van mijn mobo was.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:33
een tb1400 zou erop kunnen mits de koeling dit trekt

[ Voor 204% gewijzigd door _Drake_ op 30-06-2003 18:19 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Pagina: 1