Toon posts:

radeon/voeding testje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een nieuwe videokaart gekocht, maar dat ding is behoorlijk instabiel. nou denk ik dat het komot omdat mijn voeding niet toereikend is. ik wil dit testen dmv een andere komputer de voeding aan mijn videokaart te geven. dwz, videokaart aansluiten aan voeding van andere komputer. is dit verstandig, kan er dan wat kapotgaan of is dit een goede manier om te testen of voeding onvoldoende is?

tis een radeon 9700 btw

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:20
Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt, maar het is niet "komputer" maar computer :P.

Maar je kunt het proberen, wat je ook zou kunnen is gewoon een goedkoop en simpel videokaartje in het agpslot doen , en kijken of ie nog steeds zo instabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
ander videokaartje doet het goed, radeon 7500.

enne we zijn niet amerikaans he! Komputer is nederlandse taal :)

• Hahn
  • Laatst online: 16-08 20:13
Wat voor voeding heb je (hoeveel watt) en wat heb je er allemaal in hangen?
Om te kijken of je voeding het wel trekt kan je kijken of de voltages veel afwijken, bijvoorbeeld met het programma Motherboard Monitor (5).
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 13:58:
enne we zijn niet amerikaans he! Komputer is nederlandse taal :)
Komputer is helemaal geen Nederlands, het komt uit het buitenland en het is niet vernederlandst, dus het is ook in NL gewoon computer ;)

The devil is in the details.

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

offtopic:
De Dikke Van Dale kent het woord komputer iig niet :p en Computer wel ;)

Heb je niet een ander systeem om em even in te testen of iets dergelijks? Hoeveel watt is je huidige voeding? Met testen zou je kunnen proberen om met zo min mogelijk (lees alleen cpu/mem/vidkaart/bood hdd) kunnen proberen te booten. Als ie het dan wel doet ligt het er waarschijnlijk aan dat je voeding te zwak is..

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Check de voltages die de voeding geeft (stressed) op de 3.3v, 5v en 12v lijnen. Als die meer dan 5% afwijken is de voeding idd aan de zwakke kant. Em die waardes te bekijken kan je een programma als bijvoorbeeld Motherboard Monitor of Speedfan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
het is een 250 WATT voeding van fortron
p4 2.4ghz
hdd, brander, dvd
r9700

de truuk met de extra voeding is mislukt

heb bovendien mijn huis tuin en keuken ventilator in mn kast gericht voor optimale airflow, leverde ook niks op.

heb de nieuwe drivers, versie 3.5.

misschien de voltages even checken, [blaat eruitgeknipt]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 18:27 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
er gebeurt niks spannends met de voltages met de high stress test van sandra :(

ik wordt moedeloos :(

• Hahn
  • Laatst online: 16-08 20:13
Uuhm, even reagerend op dit:
p4 2.4ghz
hdd, brander, dvd
r9700
Nogal riskant zeg. 250 Watt voeding voor een P4 én een Radeon 9700, daar is het voor aan te raden om minimaal een 300 Watt voeding voor te nemen, de nieuwe Radeon's zijn echte stroomvreters. Ookal is de voeding misschien niet de veroorzaker, een zwaardere voeding is toch zeker wel aan te raden met jouw systeem.

The devil is in the details.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 18:53:
er gebeurt niks spannends met de voltages met de high stress test van sandra :(

ik wordt moedeloos :(
Moet je eens een zware 3d ap draaien, maybe dat je voeding windows nog trekt maar als je radeon 9700 stroom trekt hij inelkaar zakt, want ik ken je voeding merk niet en ga ik er ff van uit dat het een brak ding is.

Je hebt toch wel je p4 ( floppy ) connector op je radeon aangesloten ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 18:25:
In mijn andere systeem (xp1800 en 300watt voeding) draait het als een zonnetje!

misschien toch die 50 watten extra die het hem doen.

Ik dank jullie allen!
Pagina: 1