• ejwagenvoort
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-02 13:37
Ik ben in het bezit van een Samsung Digimax 201 met een SD-geheugenkaart van 128 MB!
Alleen tijdens het aansluiten op de computer zonder de memorykaart (met het interne geheugen van 8 MB) werkt de USB verbinding goed en kan ik de inhoud bekijken...

Zodra ik echter de memorykaart erin stop, werkt het helemaal niet meer.. Ik kan de kaart echter wel gewoon gebruiken en bekijken op de camera!

Mijn systeem is Windows XP en drivers zijn niet nodig...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je steekt nu de SD kaart pas in de camera als hij al verbonden is met de computer :?

Wat bedoel je met "helemaal niet meer"? Kun je dan niet bij het interne en externe (SD kaart) geheugen? Krijg je een foutmelding op de camera of PC?

Staat er iets over in de handleiding? Heeft de camera het eerder wel gedaan? Heb je een andere PC geprobeerd?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 19:01
Misschien heeft het iets met het SD kaartje te maken (de benadering hiertoe is nl. beveiligd, het is nl. niet voor niets een Secure Digital Card :-)). De normale versie van de SD kaart is de MM kaart. Werkt ie in een kaartlezer direct aan de pc wel? Kijk eens op de site van je SD kaart.

• ejwagenvoort
Nee, de SD-kaart zit er al in, voordat ik de camera of pc aanzet!
Ik kan dan niet bij de interne & externe kaart komen.. Ik krijg geen foutmelding, alleen hangt XP tijdelijk..
Overigens werkt het wel op een andere pc

In de handleiding staat niets, de camera heeft het dus al eerder gedaan, ook op een andere pc

Specs PC waar het niet werkt:

Shuttle SB51G
P4 2,66
512 DDR333
Usb 2.0
XP Pro Sp1

Specs PC waar alles wel werkt:

Athlon XP 1800+
512 MB Sd-ram
Via kt133a chipset
XP Pro Sp1
Usb 1.1/0?

Ik heb daarnaast geen kaartlezer

• ejwagenvoort
Kick.. Ik ben echt ten einde raar.. Zou een extra PCI-usb kaartje helpen?

• ejwagenvoort
Vreemd dat niemand anders dit probleem heeft, ik heb hem inmiddels ook succesvol getest op een pentium 2 350 Mhz... Met Windows '98 SE

• ejwagenvoort
Het probleem is opgelost :)! In de bios moest ik USB Keyboard Setup enablen!

Er mag dus nu een slotje op!
Pagina: 1