ISB Soho disconnects

Pagina: 1
Acties:

• MDxxRave
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 14:48
Ik heb een jaar geleden een router gekocht om mij pc's me aan te sluiten,
Nu heb ik hem lange tijd alleen laten routeren maar nu ben ik ook bezig met forewarden van de poorten,

Dit gaat niet goed, ik heb alle pc een IP toegewezen d.m.v het mac adres en de DHCP server uitgezet.

Als ik een Virtual Service invoer voor bv SSH of VNC werkt dit niet goed, de ene keer werkt het opeens wel maar meestal niet.
Dat dit dan niet werk is tot daaraan toe, maar me verbinding val nu vaak weg, dit merk je vooral aan MSN, die staat nog ingelogt terwijl de verb al weg is.
Ik heb al een frimware upgrade gedaan maar dat helpt niet, en als ik alles Virtual server er weer afgooi is de verb weer iets beter

Ik moet nu me verb uphouden met een ping -t

Wie heeft er ervaring met deze router en weet een oplssing?
Dus hoe stel ik die poorten goed in en hoe kom ik van die disconnect af?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik heb zelf ook een router die zoiets doet, maar bij mij is die ping -t ook de enige oplossing. Het heeft geloof ik iets met 'power-suspending' te maken, uitvallen wanneer de 'interne' verbinding niet actief is...

|>

• MDxxRave
Maar da's toch ziek, het idee van een router is juist dat i je altijd online houd,

Nu zitten en ook dipswitches achterop, ms kan daar iets mee

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MDxxRave schreef op 29 juni 2003 @ 13:37:
Maar da's toch ziek, het idee van een router is juist dat i je altijd online houd,
Nee hoor. Een router is om het verkeer te routeren voor je interne LAN naar het internet. Daarbij hoeft in theorie de verbinding niet always on te zijn. Neem een ISDN router, die wil je waarschijnlijk ook niet always on. Sommige routers hebben de mogelijkheid de WAN link voor altijd up te houden, maar er is ook meestal een dial on demand optie.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• MDxxRave
Maar waarom doet i dat dan spontaan? en waarom nog ergers als ik poorten ga forewarden?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
MDxxRave schreef op 29 June 2003 @ 13:41:
Maar waarom doet i dat dan spontaan? en waarom nog ergers als ik poorten ga forewarden?
Is een instelling, dat hij dat doet als er geen connectie van binnenuit is, maar het komt het meest voor bij wat minder dure routers, die minder te configgen zijn, maar pin me er niet aan vast :)

|>

• blackd
  • Niet online
Ik neem aan dat je de router bedoelt die de volgende webinterface heeft:
http://www.ocaddiction.co...work/nexland/image019.jpg

Ik zie daar zowiezo al dial on demand staan, en een idle timeout. Hoe staan deze instellingen?

Wat voor verbinding heb je eigenlijk?

[ Voor 9% gewijzigd door blackd op 29-06-2003 13:48 ]

• MDxxRave
Ik heb een Chello vable modem, die instelling Connect on Demand is wel aangevinkt, maar
dat is voor adsl of ISDN toch?

• blackd
  • Niet online
Ja, dat is voor een dialup verbinding. Jouw verbinding is dus dmv jouw modem always on, dus heb je die optie niet nodig. Maar goed, ik wist ook niet dat je Chello had.

• MDxxRave
W8, als ik een virtual service instel staat er wel PPPoE session 1, dan maakt hij hier toch gebruik van,

Ik heb de connect on demand uitgezet, en de idle timeout op 0
ff kijken wat i nu doet

• MDxxRave
Nee, maakt niets uit het probleem blijft, ik word er echt goed ziek van, tis een router van 270 euro's
Pagina: 1