Toon posts:

High speed FSB overclocking op KT7!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die rara Japanners schijnen allemaal TurboPLLs op mainboards te zetten op bijv. MSI, ASUS A7V en andere. Hiermee chijnt het dus degelijk mogelijk te zijn om met FSB over te Klokken op een Athlon moederplank!

De gedachte dat de EV bus niet tegen overclocken kon, schijnt gelul te zijn. Kijk maar eens op Anandtech of Toms hardware. AMD heeft nl. met name Via gepuscht om standaard met de KA en KT chipsets te zorgen dat ze niet zomaar hogere FSBs afgeven... :(

Op de huidige mamaplanken maakt men dan ook gebruik van (speciaal geripte) Athlon klokgeneratoren!!! Nu met andere klokgenerators (zoals een turboPLL) schijnt het wel degelijk mogelijk te zijn om stevig over te klokken mbv. FSB.

Zoals jullie allen weten levert FSBoverklokken meer op dan multiplier.

Wie weet er ergens een mod te vinden voor een ABit KT7 om zo'n PLL aanpaasing te doen?

Andere tips??!

Verwijderd

Op zich ben ik hier zelf ook wel in geinteresseerd.

Maar weet jij wel hoeveel zo'n TurboPLL wel niet kost. Die zijn niet te betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Je zou ook een gewone PLL kunnen nemen of rippen van een oude mamaplank... De truck is in mijn ogen om te zorgen dat je NIET een speciale ATHLON optimized (lees geript) versie van een klokgenerator hebt...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46

Floor-is

5.2

Het is niet helemaal kloppend zoals jij het hier schetst, maar owkee. Er worden andere klokgeneratoren gebruikt inderdaad en met een TurboPLL (versie 1 liefst) kan je wel heel goed fsb-overklokken. De grap is alleen dat een TurboPLL 1 niet meer te krijgen is en dat een TurboPLL2 meer dan 1200 pieken kost.

Vette pech dus vooralsnog. Het rippen van een PLL van bijvoorbeeld een oude BX plank is misschien nog de moeite, maar ik weet niet in hoeverre deze problemen zal geven met de north en of southbridge. Wel een leuk idee overigens! :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik zou idd ook graag willen weten of dit mogelijk is.
Helaas zullen er niet al teveel mensen zijn die iets dergelijks geprobeerd hebben :(