vaag probleem met nieuwste client...

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Hoi allen!

Ik heb recent thuis de nieuwste dnetc geinstalleerd (win98). Ongeveer sinds die tijd heb ik af en toe plotseling geen internet meer op die machine. Het valt gewoon weg, en als ik restart is het er weer. Ik dacht dat het win98, totdat ik gisteren in win2000 op het werk hetzelfde probleem kreeg, nadat ik ook daar de nieuwste client had geinstalleerd... gaat een tijdje goed, en dan plotseling geen LAN, web, en exchange meer...

Iemand enig idee wat dit is? De enige software die verder op beide machines loopt is ICQ, en die heeft het tijden goed gedaan, dus die verdenk ik niet...

Ik kon niet zoeken in de fora hier (searchgot deed ook niet), dus als deze vraag al eens geweest is excuses...

Verwijderd

Ik heb die nieuwe client dus hier op 4 windows-98 bakken lopen en op een linux-bak, maar nooit geen netwerk-problemen!

Wel een keer netwerk-problemen, maar dat had te maken met de hardware. Misschien is dat het bij jou ook wel?

Ik had dus een TV-kaart op hetzelfde IRQ als de netwerkkaart. Inetten ging prima, totdat ik het TV-programma aanzette: weg internet.. Oplossing bij mij was de TV-kaart verplaatsen, maar da's ook nie alles natuurlijk...

Wat ik maar wil zeggen: misschien moet je niet alleen de client de schuld geven

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Ik wil ook de client niet zonder meer de schuld geven, maar hij is wel verdacht. Een hardwareprobleem is relatief onwaarschijnlijk, omdat het 2 verschillende machines zijn, en qua software is de win2000 bak op het werk nog bijna maagdelijk Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif.

Ik wilde gewoon peilen of het een bekend probleem is...

Verwijderd

Nou, ik ken het probleem niet! En idd, het lijkt onlichisch aangezien het 2 bakken zijn..

Probeer gewoone en oude client te installeren en kijk of het daar wel goed mee gaat!