Toon posts:

Kan WinXP Prof niet meer installeren..

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met PM8 mijn c partitie verwijderd, en toen weer aangemaakt. Nu staat er dus niks op die partitie. En als ik dan XP boot vanaf cd, zegt hij dat hij geen vaste schijfstations kan vinden...

Hoe los ik dit op?

Ik las iets van formatteren maar hoe kan ik dit nu doen ik kan niet in dos komen naar mijn weten want ik heb geen diskette station..

Iemand een oplossing?

Bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

want ik heb geen diskette station
Maak een bootable CD die DOS (of Linux) laad met de juiste tools (fdisk/gdisk etc, of een partitioneringstool) :)

Wat voor hardware heb je? Mischien moet je gewoon de juiste (RAID?) drivers installeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ja op die bootable cd was ik ook al gekome... maar hoe de fuck doe ik dat :) Staat er ergens een img die ik met nero moet branden ofzo?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
geen vaste schijfstations lijkt me eerder een driverprobleem. je hebt je harddisk toch niet op een losse raid of ide controller hangen he ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op 29 June 2003 @ 13:07:
geen vaste schijfstations lijkt me eerder een driverprobleem. je hebt je harddisk toch niet op een losse raid of ide controller hangen he ?
Nope niks in RAID aangesloten gewoon direct op het moederbord.
Bios herkent 'm ook gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is gelukt, heb even wat settings in de bios moeten veranderen ..

Verwijderd

Hoe heb je dat dan gedaan in je Bios, ik zit namelijk nu met hetzelfde probleem, hij kan mijn primary master niet vinden zegt ie elke keer als ik probeer XP te installeren :S........

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 19:23:
Hoe heb je dat dan gedaan in je Bios, ik zit namelijk nu met hetzelfde probleem, hij kan mijn primary master niet vinden zegt ie elke keer als ik probeer XP te installeren :S........
Kan missxcchien ook een jumper zijn ;) Anders kan je dit in je bios terugvinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Uh, ik moet er misschien ff bijzetten dat het gaat om een S-ATA harde schijf, het vreemde is is dat ik er al win98 op heb kunnen draaien bijvoorbeeld (XP was ff niet binnen bereik).

Dit zijn mijn specs:
abit nf7-s
dual channel 2* 256mb
AMD XP 2600 +
geforce ti4200
maxtor s-ata 80gig

Khoop dat jullie me nu wel een beetje kunnen helpen :).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gekkevogel,

Open even zelf een topic met darin vanaf het begin een beschrijving van je probleem. Neem daar in even op wat je geprobeerd en wat je gevonden hebt (bv. dat Windows98 wel werkt, dat je dit topic gevonden hebt), en dergelijke.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.