Toon posts:

Printerserver: Welke is het beste voor een klein netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien in het netwerkje dat ik heb niet iedere keer dezelfde PC aan staat en ik geen zin heb om iedere keer bijvoorbeeld PC1 aan te zetten als daar de printer opzit ben ik gaan overwegen om een printerserver aan te schaffen.
De printerserver is dan voor het kleine netwerkje dat ik heb. Op het netwerk zitten 3 pc's (2 WinXP: 1 Pro en 1 Home, 1 Win98). Verder wil ik aan het netwerkje ook mijn laptop kunnen hangen (Win95) en vanaf daar dan kunnen printen via de printerserver.
De printer die ik heb is een HP Deskjet 940c (USB en normaal).
Het liefst sluit ik hem usb aan aangezien dit betere prestaties geeft lijkt me, maar het is geen vereiste.
Wat wel een vereiste is, is dat de printerserver een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Daarnaast nog een vraag wat het verschil is tussen 1 port en meerdere ports printerservers. 1 port betekent 1 printer aansluiten en meerdere ports meerdere printers?
En hoe werken printerservers in zijn algemeenheid eigenlijk. 1 keer goed instellen en ze doen het altijd? Of heb je er jaren problemen mee?

Zelf heb ik al voordelige printerservers van Sitecom gezien (1 port, zowel normaal als usb). Maar wat is de kwaliteit, de competabiliteit en de betrouwbaarheid qua levensduur en werking van deze producten?
De HP printerservers vond ik wat aan de dure kant.

Welke printerserver kan ik het beste kopen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 12:50 ]

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 09:21
Aangezien je Windows 95 draait moet eventjes kijken hoe je naar de printer connect. Ikzelf heb een Intel Netport Express Printserver. De printer kan dan benaderd worden via \\printserver\printernaam.
Maargoed, ik heb ook een keer een HP (wel een ouwtje) gehad en hier moest ik perse (of hij was verrot) via LPR (TCP/IP) printen.. Verder ook geen probleem, maar het wordt pas echt ondersteund bij windows 2000...

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10

YellowCube

Wait...what?

Edimax heeft een aardig...1 poorts. Zowel voor UTP als BNC.
Kan helaas geen USB printers aan, maar is heel simpel in te stellen en werkt gewoon efficient en zonder poeha.
69 euro bij Mycom

[ Voor 31% gewijzigd door YellowCube op 29-06-2003 15:01 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Zakelijk gaat toch mijn voorkeur naar hp, wij hebben iets van 60 faktuurprinters in ons bedrijf en ze hebben allemaal een jetdirectbox.

Ze draaien al sinds ik er werk (5jaar nu) zonder problemen.
Als het niet belangrijk is dat je soms dat ding moet rebooten ofzo zou ik voor een goedkopertje gaan anders toch HP.

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:42
Ik denk niet dat je een printerserver vindt met USB poort. Alle andere standaard printerservers met tcp/ip support kunnen eenvoudig webbased geconfigureerd worden.

Vervolgens kun je op iedere pc een nieuwe printerpoort (tcp/ip) toevoegen en dan werkt 't.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Fabian schreef op 29 June 2003 @ 15:08:
Ik denk niet dat je een printerserver vindt met USB poort. Alle andere standaard printerservers met tcp/ip support kunnen eenvoudig webbased geconfigureerd worden.

Vervolgens kun je op iedere pc een nieuwe printerpoort (tcp/ip) toevoegen en dan werkt 't.
er zijn tegenwoordig ook printservers voor usb printers (ook van hp overigens)

A wise man's life is based around fuck you

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Fabian schreef op 29 juni 2003 @ 15:08:

voor de kijkers ......
Afbeeldingslocatie: http://h10003.www1.hp.com/digmedialib/prodimg/lowres/pic01240.gif

de usb versie

gebruik trouwens zelf de 500x van hp 3 lpt poortjes .. zeer tevreden

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 29-06-2003 16:52 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx allen voor de reply's tot nu toe. Inderdaad er bestaan usb printerservers. Heb bij HP even geinformeerd naar de USB printerservers. Blijken ze de HP Deskjet die ik heb (940c) niet te ondersteunen. Heb ik weer. Zou dit gelden voor alle printerservers? Of niet voor die 'goedkopere' van Sitecom of Edimax?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat is raar.

Als ik ga kijken wat voor accesories ik kan krijgen op de hp site staan hij er wel bij
Asl ik dan kijk bij een model waarvan ik zeker weet dat die niet over het netwerk wordt ondersteund (710c) dan staat die jetdirect er ook echt niet bij.

zelf heb ik een 930 die wel word ondersteund op het netwerk(wel paralel aangesloten)

ik hoop dat deze link werkt http://h30143.www3.hp.com/configure2.cfm?oid=34003

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 01 juli 2003 @ 19:38:
dat is raar.

Als ik ga kijken wat voor accesories ik kan krijgen op de hp site staan hij er wel bij
Asl ik dan kijk bij een model waarvan ik zeker weet dat die niet over het netwerk wordt ondersteund (710c) dan staat die jetdirect er ook echt niet bij.

zelf heb ik een 930 die wel word ondersteund op het netwerk(wel paralel aangesloten)

ik hoop dat deze link werkt http://h30143.www3.hp.com/configure2.cfm?oid=34003
Vreemd inderdaad! Op die link die jij aangeeft staat weer wel dat die 175x USB printerserver wordt ondersteund. Volgens mij weten ze bij HP gewoon niet wat ze verkopen (in ieder geval bij de helpdesk niet). Ze praten mij gewoon na. Ik stelde de vraag of het misschien niet zou werken en hun bevestigde dat het niet zou werken (lol, of eigenlijk slecht). Ik vraag wel in de winkel of ik hem kan ruilen als ie niet werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb weer een update gekregen van HP. Ze zeggen nu wel dat die printerservers 'waarschijnlijk'de 940c ondersteunen omdat dit dezelfde serie is als de 930 die er wel bijstaat. Lekker Hp ga zo door |:(

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ikzelf ben geinteresseerd in een printserver die ipp doet. Dat lijkt me makkelijk voor een netwerk met GNU, MS Windows en Mac OS X machines.
Die Edimax dingetjes, hierboven genoemd, lijken dat niet te ondersteunen. Weten jullie wel machientje die dat doen?

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Zorg vooral dat de printerserver bidirectioneel is. Dit zal wel zo zijn bij de meeste standalone servers, maar bij die ingebouwd in een router durft dat al wel eens anders te zijn, en dan werkt het statusvenster voor je printer niet.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Pagina: 1