Ik had een vraagje. Kan je zelf een draadloze muis maken? Ik heb hier een draadloze muis staan die niet werkt en een gewone muis. Nou vraag ik me af of je van een gewone muis ook een draadloze kan maken.
ja, als je echt veel verstand van techniek hebt
maar voor een gemiddelsd persoon: dat kun je shaken
het kan wel maar dan moet je zelf een seriele IR of radio zender en ontvanger maken. ik weet niet of je zelf een beetje verstand hebt van electronica ?
AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
Vrij simpel: Knip de muisdraad eraf. Geen idee of 'tie dan nog werkt, maar hij is iig draadloos 
Maar serieus: Ik denk dat je beter een el-cheapo draadlose muis kan kopen, ik denk dat je aan electronica al meer geld kwijt bent dan als dat doet. (En als je de electronica hebt is het nog altijd de vraag of het past, of je het aan elkaar kan knopen, of het werkt, wat de levensduur van de batterijen wezen, ...)
Maar serieus: Ik denk dat je beter een el-cheapo draadlose muis kan kopen, ik denk dat je aan electronica al meer geld kwijt bent dan als dat doet. (En als je de electronica hebt is het nog altijd de vraag of het past, of je het aan elkaar kan knopen, of het werkt, wat de levensduur van de batterijen wezen, ...)
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Ik denk dat je dan een heel kleine kans hebt om een muis met touw om te bouwen tot een draadlozeVerwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 12:37:
....weet niet zoveel van electronica....
Je hebt meer kans om een draadloze om te bouwen naar eentje met een touwtje...
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Verwijderd
lijkt me geen probleem, als je ff uitzoekt hoe die IR zenders en ontvangers werken...
nooit geprobeerd maar lijkt me niet al te moeilijk
nooit geprobeerd maar lijkt me niet al te moeilijk
Heb je zelf ook al proberen te zoeken bij Google 
Denk dat het voor een beginner van electronica aardig moeilijk is, want als we je vragen wat een weerstandje ofzo, dan zal je dat vast niet weten
Denk dat het voor een beginner van electronica aardig moeilijk is, want als we je vragen wat een weerstandje ofzo, dan zal je dat vast niet weten
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Lijkt het je niet dat het gewoon handiger is er eentje te kopen? Waarom zou iemand een tutorial maken voor zoiets?
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Weerstanden enzo weet ik allemaal wel wat het zijnGGS_VR6 schreef op 29 juni 2003 @ 18:57:
Heb je zelf ook al proberen te zoeken bij Google
Voor de lolPogostokje schreef op 29 June 2003 @ 18:58:
Lijkt het je niet dat het gewoon handiger is er eentje te kopen? Waarom zou iemand een tutorial maken voor zoiets?
Verwijderd
Waarom wil je 'm zo graag draadloos hebben dan?
Ik heb er eentje met een draad eraan, en daar heb ik helemaal geen last van ofzo...
Ik heb er eentje met een draad eraan, en daar heb ik helemaal geen last van ofzo...
Verwijderd
Ik weet niet wat voor 1 jij hebt, maar in een logitech is het verzendgedeelte los van de printplaat voor de knoppen.
Misschien zou je het zend gedeelte van de wel draadloze, maar niet werkende muis in de werkende muis zetten?
Misschien zou je het zend gedeelte van de wel draadloze, maar niet werkende muis in de werkende muis zetten?
Verwijderd
als het puur voor phun is moet je een draadloze kopen en dan van die met touwtje en die draadloze samen 1 draadloze maken
medion heeft een draadloos optisch muisje voor 25 euro gebruik hem zelf ook, ding heeft ook een lader in de basis zitten
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Verwijderd
ze hadden bij de aldi van die medion dingen voor 25 euro.. best relaxte dingen.. zelf ook een tijdje gebruikt.. laden gaat gewoon via de basis
Volgens mij is de vraag van de TS niet hoe hij zo goedkoop mogelijk aan een draadlozemuis komt
Hij wil er een maken
koop gewoon een draadloze!
-- Mx-Generætion --
heb jij ooit een razer boomlang gezien die draadloos is bijvoorbeeldMx-KAEY schreef op 30 juni 2003 @ 00:33:
koop gewoon een draadloze!
voor sommige zou het super zijn om deze muis draadloos te kunnen maken
om maar een voorbeeld te noemen
om maar te zeggen het kan zeker nuttig zijn om uit te zoeken hoe van een normale muis een draadloze kan maken ik denk dat ontvanger en zender nog gaan maar probeer maar een geschikte batterij te vinden die inje muis past.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Verwijderd
schroef de draadloze open, zoek de zend unit zoen een pdf van de ic op, zoek daarin naar de pinconfiguratie en knoop de goede pinnetjes aan elkaar voila.
gewoon veel info van alle ic's opzoeken en bestaande circuitjes goed bestuderen. het is niet geheel onmogelijk.
gewoon veel info van alle ic's opzoeken en bestaande circuitjes goed bestuderen. het is niet geheel onmogelijk.
"zoen"Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 03:37:
schroef de draadloze open, zoek de zend unit zoen een pdf van de ic op, zoek daarin naar de pinconfiguratie en knoop de goede pinnetjes aan elkaar voila.
Misschien moet je dan ook wel even de firmware van dat ic-tje kopiëren of zelf schrijven (tenzij ze voorgeprogrammeerd te koop zijn).
[ Voor 8% gewijzigd door BraveWorld op 30-06-2003 04:53 ]
Dit is geen signature...
Verwijderd
zend en ontvangst ic's zijn doorgaans wel voorgeprogrameert hoor.
Kijk anders eens en keertje op http://www.circuitsonline.net daar zal vast wel wa staan over zenders en ontvangers. bij schakelingen staan de schema's en uitleg en bij het forum kun je daar ook wel heel veel vragen hoor.
Veel succes en als het gelukt is laat dan wa weten AUB,
grz,
XiphiusX
Kijk anders eens en keertje op http://www.circuitsonline.net daar zal vast wel wa staan over zenders en ontvangers. bij schakelingen staan de schema's en uitleg en bij het forum kun je daar ook wel heel veel vragen hoor.
Veel succes en als het gelukt is laat dan wa weten AUB,
grz,
XiphiusX
Vergeet de batterijtjes/accu niet over te plaatsen danVerwijderd schreef op 30 June 2003 @ 03:37:
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 12:37:
Ik heb al een werkende ontvanger. Maar ik weet niet zoveel van electronica ik ben nog maar 14
hmm dat je 14 bent hoeft niet te betekenen dat je er niet veel van weet, als je een echte doorzetter ben heb ik voor jou wel wat tips:Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 18:56:
heeft iemand misschien een tutorial?
- zoek op google.com op mensen die het misschien gelukt is, electrotutorials etc
- maak de muizen open en bestudeer ze goed, kijk een beetje rond en probeer uit te zoeken van elk opject welke functie het heeft.
- neem allebei de muizen mee naar je Electrotechniek leraar op school en zet een kop thee
ik ben namelijk ook 14 en beginnend webdesignertje... waar een wil is is een maxima
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 17:46 . Reden: tiepvout ]
Ok heel erg bedankt allemaal. Ik heb de muis met de snoer open gemaakt en bestudeert
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 18:18 ]
Oh, BTW: Er staat een prachtig artikel in het 'Dallas, Maxim tijdschriftje' over Ethernet-broadcast chips.
En ff ontopic.... Zoiets is best wel ingewikkeld, maar Maxims zal er wel een ic'tje voor hebben (dan nog blijft het hard).
En ff ontopic.... Zoiets is best wel ingewikkeld, maar Maxims zal er wel een ic'tje voor hebben (dan nog blijft het hard).
zijn ze ook van hetzelfde merk? mischien heb je dan overeenkomsten...
Pagina: 1