Schommelende VCore op ASUS P4C800

Pagina: 1
Acties:

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ik heb vandaag voor iemand een PC in elkaar gezet, met daarin een Pentium 4 2.4GHz (800FSB) op een ASUS P4C800 (1007 BIOS). Nou viel mij met ASUS Probe / CPU-Z op dat mijn VCore voltage erg schommelt.

Als ik in mijn BIOS kijk zie ik de mogelijkheid om m'n VCore in stapjes van 0.01 in te stellen, afijn dus ik zet hem op 1.55. Als ik dan in windows kom en ik ASUS Probe open en een paar keer op refresh klik, zie ik de VCore schommelen van 1,536 naar 1,6 (hij blijft voornamelijk op 1,6 steken), hetzelfde zie ik in CPU-Z.

Ik ben verder nog niet echt met overclocken bezig geweest omdat ik bang ben dat ALS ik straks het voltage echt ga verhogen, die schommelingen van de VCore weleens gevaarlijk kunnen zijn. Verder mag wel gezegd worden dat mijn CPU niet overdreven warm of instabiel word (33~37C idle).

Zijn dit soort schommelingen acceptabel? Of word dit gewoon verkeerd weergegeven? Ik wou toch even zeker weten wat hier aan de hand was voor ik straks een poging tot overclocken doe.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:11

Dark

who tweaked the light?

Meestal betekent de weergave van software of bios weinig, het betreft slechts een indicatie en geen nauwkeurig geeikte meting, naar mijn idee...

Ik heb dit soort schommelingen ook wel waargenomen in bios of software, maar telkens als ik een goede meter gebruikte om aan het draaiende mobo te meten, bleek dat er haast geen schommelingen waren.

Verwijderd

Ik heb een A7V333 van Asus en ook PC Probe maar ik ben op probe niet zo dol op om dat ie niet zo precies is

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ok dan, weet ik dat ook weer

</zorgen-maak>

Dank :)