Toon posts:

cpuidle.exe onder Xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het bezit van een compaq Evo met Windows Xp erop. Elke keer als ik opstart begon de blower van de laptop continu te blazen. Nu zag ik dat onder taskmanager de cpu altijd op 100% stond. Heb opgezocht wat het was, blijkt het cpuidle.exe te zijn. Als ik dat afsluit is alles normaal en draait System Idle Process en valt de belasting terug naar 1 %. Nu heb ik geprobeerd om het exe bestand te zoeken, maar het staat niet op de computer. Mijn vraag is, hoe kan ik dit oplossen.

Verwijderd

staat het ook niet bij je startup programs in msconfig??? misschien dat je hem daar kan uitvinken desnoods...

Verwijderd

cpuidle.exe = niet actieve systeem processen :?
Of mss is het een distributed networking tool!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 11:22:
staat het ook niet bij je startup programs in msconfig??? misschien dat je hem daar kan uitvinken desnoods...
Het probleem is bij deze opgelost, ik kon het inderdaad uitzetten via msconfig. Bedankt. Het systeem gaf alleen wel een melding dat ik anders opstarte of zo maar dat ik maar aangevinkt, bericht niet meer weergeven.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 15:32
Men zoeke op google.com, eerste hit:
http://www.cpuidle.de/ :

quote:
----------------------------------------------------------------------
CpuIdle is a CPU cooling and power management software.
CPU cooling will help you achieve these things:

decrease CPU temperature
enhance stability
enable overclocking (overclocking increases temperature- CpuIdle gives additional headroom)
increase CPU life (a decrease by 10°C doubles the life span)
cut power consumption

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Maar ik kan niet geloven dat dit je computer nu stiller maakt, wanneer je cpuidle hebt uitgeschakeld, omdat CPUidle Halt processen invoert. Misschien dat die fan van je laptop naar processor occupatie kijkt en niet naar de temperatuur.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Zo gaat hij in ieder geval op mijn acer travelmate 212. En hij is instelbaar in de BIOS.
Pagina: 1