USB2 nic gezocht

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik heb wat problemen met het aantal pci sloten in mijn pc (maw het zijn er te weinig).
nu leek mij de beste oplossing om mijn 10/100mbit 3com nic eruit te gooien en het netwerk via usb2 aan te sluiten. Alleen nu kan ik hier in nl eigenlijk alleen maar usb1.1 netwerk adapters vinden en dat is toch echt te langzaam.

Iemand weet waar ik er een kan kopen ?

Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/usb20_1745_16172
linkje

ziet er wel leuk uit maar een met draadje is ook geen probleem.

ik heb ook wel eens pci kaarten gezien met nic en usb maar ik denk dat dat verder geen voordeel geeft en helemaal niet te vinden zijn

Als iemand een andere oplossing weet voor mijn pci probleem is het natuurlijk ook goed.
mijn mobo heeft 5 pci sloten:
- Sound kaart + firewire
- 3com Nic
- Scsi Controller
- Videokaart voor 3de monitor
- USB2 controller

usb pci kaart is echt nodig omdat mijn mobo geen usb controller heeft.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Je kan natuurlijk ooko een nieuw mobo kopen, Epox8rda+ of Asus nforceII die deluxe, Dan heb je al onboard lan (bij de asus gigabitlan) en geluid equalivant to audigy B)

Maar kan je al je usb2 apparaten niet anders aansluiten?? en wat wil je erbij hebben eik ?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:47
je wilt er zelfs liever een met een draadje, deze constructie belast alleen je usb poortje maar en ik wil niet weten wat er gebeurt als iemand aan de kabel trekt

Ik probeer om de zelfde reden de laatste tijd altijd mobo's te kopen met 6 PCI sloten ...

En zoals MasterDisaster6 al zegt de meeste mobo's tegenwoordig hebben ERG veel onboard

3com of intel Nic (eventueel zelfs Gbit)
sound (mijn onboard kaartje kaartje is beter dan een SB1024 )
en tegenwoordig een sh*tload USB poorten

Maar daar ben je niet echt mee geholpen .....

[ Voor 37% gewijzigd door Sine op 29-06-2003 11:13 ]

Repareren doe je zo.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zie pricewatch voor USB 2.0 ethernet:

Netwerkkaarten / Dynalink CSP480LU 10/100 Mbps LAN SnapPort USB 2.0 adapter

Of je koopt natuurlijk een Abit NF7-S ( ;) ) met onboard SoundStorm audio, 10/100mbit LAN en 6x USB 2.0 :) Laat maar 8)7

[ Voor 65% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-06-2003 11:17 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ander mobo is een beetje duur geintje (is zoals in mijn sig staat) een asus a7m266-d, is een dual amd mobo.

Ik heb zelfs nog geen eens usb2 apparaten, allemaal 1.1. maar hoe zou ik ze dan moeten aansluiten ? mobo heeft geen usb poorten omdat er bij de eerste revisie van deze chipset iets mis was met de usb controller. de moederborden zijn toen geleverd met een usb2 pci kaartje.

wat ik er in wil is een tv capture kaart (hauppauge pvr250) die heb ik ook al maar zit nu in een andere pc.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
het vreemde is alleen dat dat ding volgens mij helemaal niet bestaat, zoek maar eens met google op dat type nr.
http://www.google.nl/sear...8&q=dynalink+CSP480LU&lr=

hmm, alleen type nr gaat goed, zocht net met dynalink erbij maar dit schijnt dus een van conceptronic te zijn en die bestaat idd.

verzendkosten bij aces online is alleen vrij hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door cosmoOo op 29-06-2003 11:16 ]

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

cosmoOo schreef op 29 June 2003 @ 11:15:
[...]
verzendkosten bij aces online is alleen vrij hoog.
Ja maargoed, wie zei dat je oplossing goedkoop zou zijn :P Tis iig een oplossing voor je probleem, veel andere mogelijkheden zijn er niet denk ik...

(Hoewel € 25,- idd wel errug hoge verzendkosten zijn ;(

[ Voor 9% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-06-2003 11:19 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 16:15
nieuws: USB 1.1 mag voortaan USB 2.0 heten LET op geen USB 1.1 en 2 maar gewoon USB en 'Hi-speed USB'

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 29 juni 2003 @ 11:18:
[...]

Ja maargoed, wie zei dat je oplossing goedkoop zou zijn :P Tis iig een oplossing voor je probleem, veel andere mogelijkheden zijn er niet denk ik...
ga ik ook denk ik maar doen, alleen door dat dynalink had ik niet verder gekeken, stom natuurlijk.

ben alleen bang dat het onder linux oid niet gaat werken, maar je kan natuurlijk niet alles hebben

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
RippyNL schreef op 29 June 2003 @ 11:19:
nieuws: USB 1.1 mag voortaan USB 2.0 heten LET op geen USB 1.1 en 2 maar gewoon USB en 'Hi-speed USB'
er staat alleen usb 2.0, volgens mij is dat nog van voor de tijd van full/high speed. conceptronic heeft ook een andere versie die usb 1.1 is en die ziet er iig anders uit.

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

RippyNL schreef op 29 June 2003 @ 11:19:
Ja, maar ze verkopen twee verschillende versies van die apparaatje, namelijk een USB 1.1 en 2.0 variant waardoor je er wel van mag uitgaan dat de 2.0 variant Hi-speed is ipv full-speed. (Te laat...)

[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-06-2003 11:21 ]

Pagina: 1