Toon posts:

Asus P4C800 Deluxe + P4 2.8 Ghz dood?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb gister op de welbekende "Pc-Dumpdag" het Asus P4C800 Deluxe gekocht en ook een intel pentium 4 2.8 GHz. Dus ik kom thuis en gelijk bouwen uitteraard.
Alles goed en wel ingebouwd druk het systeem aan, en draaien maar. Dus ik ff de bios bekeken en toen Win XP gaan installen, alles goed en wel was ik ondertussen heel ff weg gegaan terwijl de setup gewoon liep.

Toen ik terug kwam was de setup bijna klaar en toen ie klaar was startte win xp gewoon op. Dus ik pak de asus cd en begin met het installeren van asus probe om de temps te kunnen zien --> 33 graden dus das wel goed, daarna de NIC (3com giga) gaat gewoon goed, daarna wilde ik de onboard sound installen, dit ging ook nog goed na het installeren van de sound drivers moest de pc resetten en sinds dien start ie niet meer op en zegt de POST van asus, System failed cpu test. :?

Dus ik denk wtf, hoe kan dat nou weer ik weer resetten en weer. dus ik denken nou misschien de bios ff resetten. Nadat ik dit gedaan had piept het systeem steeds 3 keer bij booten en hoor ik van de POST nog steeds hetzelfde. aan het geheugen ligt het niet want dat heb ik getest in me A7N8X Deluxe.

Ik heb wat info op google gevonden dat het met de PSU te maken heb??
Heeft iemand anders nog tips voordat ik de shop ga contacten over me probs??

Systeem Specs:

Asus P4C800 Deluxe
Intel pentium 3 2.8 GHz FSB800 (non-oced)
2x 512 MB PC3200 TwinMos (non-oced + getest in ander systeem)
80 GB Maxtor 7200 Rpm (2MB)
ATi Radeon 9800 Pro (non-oced)
AOpen H600a Case met een 300 Watt voeding.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
PSU = Power Supply Unit, je voeding dus. Misschien kun je de voeding van de A7N8X even gebruiken om dat te testen?

En heb je de 12V-connector van de huidige voeding op het moederbord aangesloten?

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:21
Een 300 Watt Voeding is wat aan de lage kant. Zeker in combinatie met een Radeon 9800 Pro en als je gaat oc-en.

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 07:20
Kadance074 schreef op 29 June 2003 @ 10:59:
Een 300 Watt Voeding is wat aan de lage kant. Zeker in combinatie met een Radeon 9800 Pro en als je gaat oc-en.
Een 300Watter moet dit systeem makkelijk trekken, hij is trouwens NON-OC'ED

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
The Undertaker schreef op 29 June 2003 @ 11:04:
[...]

Een 300Watter moet dit systeem makkelijk trekken, hij is trouwens NON-OC'ED
Klopt allebei :) Maar misschien is de voeding slecht/brak/tandjes, dus als ik de TS was, zou ik dat maar eens gaan proberen :)

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
niet zo moeilijk he, vraag even aan een vriend van je of je zijn zwaardere PSU mag testen.
als dit niet werkt moet je even kijken wat die 3 piepjes zijn(waar staat het voor).
Als je dan nu nog niet weet wat het is zou ik even een e-mail sturen richting asus en richting de winkels waar je het hebt gekocht.

suc6

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als je wilt testen of je voeding het niet trekt, trek je gewoon al je fans (behalve cpu) los en al je Hdd's/cdroms/floppy van de voeding af. Verder 1 maar geheugenreepje en dan ga je kijken of je wel de bios ed in kan. Daarna ga je weer onderdelen toevoegen..

Als het dan nog niet werkt dan zit het waarschijnlijk niet in de voeding maar ik je mobo/cpu. Kijk eens na of alles goed zit (koeler ed).

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb hem getest met nog 2 andere 300 watters en 1 350 watter, nog steeds 3 beeps, en system failed cpu test. Verder heb ik nog gekeken of alles goed gemonteerd was, en alles zit goed, wat me wil opviel is dat er een zwart iets op de boxed cooler zat een soort thermal paste misschien ofzow??? maar goed, de cpu ziet er goed uit, nix zwarte vlekken ofzow, dus lijkt me sterk dat ie dood is. :S

nou ik ga zow nog ff een 550 voedinkie van van een vriend proberen maar denk nie dat het gaat lukken, nog suggesties iemand, of heeft iemand dit probleem zelf wel gehad.

btw volgens manual zijn 3 beeps- -->main memory read/write test error

geheugen is goed heb ik getest:)

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 20:42
Toevallig geen ander geheugen liggen? Probeer dat dan eens.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Geen voeding prob dus waarschijnlijk. Die zwarte zooi is idd de 'koelpasta' van de standaard intel koeler.

Ik heb geen idee wat er gebeurd kan zijn... 1 ding is zeker, dit klopt voor geen meter. Lijkt een beetje op mijn P4 1.6 die dood was...

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57
Zet Hyper Threading is uit in je Bios en check dan nog is

Verwijderd

Topicstarter
kwil best HT uit zetten maar kom niet in bios, alleen mooi zwart scherm met beeps en post die roept...;)

ik heb al ander geheugen geprobeerd.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57
Backup Bios gedoe raadplegen

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik een bios terug zetten zonder dat me systeem opstart...

nogmaal ik krijg een zwart scherm... en via jumper reste doet ie het ook niet.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Ik zou even terug gaan naar de stand van die PC-Dumpdag..

Dit is niet normaal en volgens mij valt dit compleet onder garantie.

Verwijderd

Topicstarter
daar was ik al bang voor,,, maja in iedergeval bedankt voor jullie hulp, ga ik morgen maar bellen met powerline computers uit zoetermeer...

is maar uurtje rijden vanuit almere...:D

thnx!!!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kheb dit al eerder gezien bij een Asus bord... Ligt waarschijnlijk aan de plank. Gewoon ruilen...

Verwijderd

Ik heb het zelfde meegemaakt.

Probeer eens een andere VGA kaart, en zet er eens 1 geheugen bank in (in een ander slot)

• Sayko
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

heb je al een ander videokaart geprobeerd. 3 beeps lijkt mij toch de videokaart. en naar de de post van asus moet je niet luisteren want die gaf bij mij op werk vaak ook wel aan NO CPU INSTALLED terwijl het 100% ok was. dus check met een andere vga.

out

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb het getest met een ATi Radeon 9700 Pro van Club 3d, zelfde effect.
btw in het boekje staat bij 3 beeps: Main memory read/write test error.
dus niet VGA.... :)

• Sayko
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

o ok.my bad my bad

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben toch ook bang dat je plank een beetje dood is :(

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem. Na het installeren heeft hij ff gedraait, de volgende dag niks meer, alleen dan de "system cpu test failed" boodschap. Dacht eerst dat de cpu kaduuk was( een 2,67Ghz op 533 fsb, nog geen 800 fsb gekocht, doe ik zodra ik de asus p4c800 deLuxe aan het lopen heb), maar die blijkt nog prima, draait nu op mijn vorige mobo, een gigabyte 'titan'GA 8 pe 667. Verder nog geen tijd gehad om er een oplossing voor te vinden, maar was van plan om de bios te resetten via de jumpers. Maar als dat allemaal al niet helpt bij jou, dan eerst maar contakt met Asus opnemen denk ik. Telkens je mobo er in en er uit word je ook ziek van. Had wel gehoopt dat er een oplossing uit zou rollen uit deze post, mocht dat zo zijn willen jullie me op de hoogte houden?( doe ik ook als ik de oplossing weet)

Verwijderd

Topicstarter
nou, kheb powerline gebeld, en kreeg te horen dat ik niet de enige was.
ik kan woensdag ochtend meteen langskomen om het bord om te ruilen.

dus iedereen met het zelfde probleem, mobo is waarschijnlijk dood --> garantie claimen dus maar.;)

Verwijderd

ik heb nog een ander problleem. heb praktisch dezelfde setup als de poster.
als ik bios 1006 erop heb dan heb ik de mogenlijkheid om quite boot uit te zetten. maar als ik 1007 final erop heb dan is die quite boot optie helemaal weg en is quick boot alleen nog aanwezig. zo krijg ik die postreporter dus niet aan de gang.
enig idee? ook mijn tijd werkt niet goed . als ik de klok probeer in te stellen dan neemt hij de tijd niet over. klok loopt intern wel verder want als ik in windows zit dan kan ik de klok verstellen en loopt hij door. volgens mij is de battery gewoon goed, want als m,n pc een aantal dagen heeft uitgestaan dan zijn m,n bios instellingen nog steeds ok.
Pagina: 1