Corsair 3200c2 geheugen & Asus A7V333

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01
Hallo ,

ik ben na veel kloojen erachter gekomen dat mijn pc last heeft van slecht geheugen of incompatibiliteiten met dit geheugen ,
op PC 2700 cl2 2-2-5 1T command crasht bij mij 3dmark2003 en een geheugen test heeft dit bevestigd met bakken met errors ,
ook bij de meest trage timing op PC 2700 CL2.5 3-3-6 wil het nog steeds niet en ook hier errors ,

ik draai bios 1016 , ik heb 1017 en 1018 beta gezien ,
op PC 2100 geen errors , kan dit geheugen niet samen met dit moederbord op
PC 2700 ???

alvast bedankt voor de tips ,

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:11

Dark

who tweaked the light?

De v_ddr jumpers gebruiken, en het mem op 2.8v zetten? corsair houdt meestal wel van een beetje extra spanning...

• Misterpc
oke ,

opzich gezien wil ik dit wel geloven ,
maar ik blijf het vreemd vinden dat het samsung geheugen PC2700 CL2,5 3-3-6 het wel goed deed ....

iemand een idee behalve de spanning opdraaien dan of ervaringen ermee ?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:11

Dark

who tweaked the light?

Het kan gewoon zijn dat een bepaalde reep het beter doet op een bepaald bord dan de andere, maar corsair repen zijn meestal gewoon goed, en zouden dus zeker moeten werken op specificatie.

De ultieme test, voor zover je daarvan kan spreken, is altijd om het geheugen precies op de door de fabrikant opgegeven specificaties in te stellen qua snelheid, voltage en timings, en vervolgens memtest86 te draaien. Als dat een paar uur goed gaat, is het geheugen ook in orde.

Wat ik zeker weet van de a7v333 is dat er wel meer problemen zijn met bepaalde reepjes op het default v_ddr voltage, corsair reepjes zijn meestal op 2.7v getest, en het bord staat standaard op 2.65v ...

• Misterpc
in ieder geval bedankt voor de duidelijke uitleg ,
aangezien ik het geheugen pas een paar dagen heb ga ik morgen eerst even bellen
over het hoe en wat hun ervan denken ,
bedankt voor de typ moeite bij dit mooie weer ,

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Heb je twee modules? Wissel ze dan eens om, dus de ene in het slot doen waar de andere eerst in zat en...nou ja, je begrijpt het wel en spanning naar 2,8. Grote kans dat het dan beter gaat
Pagina: 1