Ik wil een stille PC...en dacht die te hebben...NOT

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 09:45
Hoi,

Koop ik een nieuwe PC met als belangrijkste eis: STILTE.
Alles wordt passief gekoeld (o.a. Zalmann, aluminium LianLi kast) en dit gaat prima. Zelfs alle fans van de kast zelf zijn uitgeschakeld, zonder dat er iets te warm wordt. (Hierdoor kan ik dus ook maar weinig overclocken want dan wordt er al snel iets te warm)

Perfect dus..maar... er is 1 ding over wat dus wel een fan nodig heeft... de voeding.
Koop is met opzet een dure SuperFlower voeding, deze schenen stil te zijn en zelfs een toeren schakelaar te hebben voor de fan. Maar verdorie zelfs in de laagste stand, geeft ie me nog teveel lawaai.... Niet veel stiller dan mijn oude PackardBell PIII-500

Iemand tips ?
Er moet toch een voeding bestaan die echt zogoed als stil is.... Laatst was ik bij iemand die had zo'n Lidl Medion Pentium4 staan en dat ding was bijna onhoorbaar... Betaal ik honderden euros meer om een stille en snelle PC te krijgen maakt ie toch weer meer geluid... GRRRRR....

Don't rely on their truth alone

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:38
Pff.

Er zijn passiefe voedingen overal verkrijgbaar bij diverse shops, als je ook maar iets beter had gekeken had je gezien dat er erg veel stille voedingen zijn en had je hier niet hoeven zeuren. :)

• klikko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

klikko

Shit Happens ( everyday)

reviews: ProSilence Fanless PCS-350W voedingreview

Kijk deze eens, mischien iets voor jou ??

SUC6

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
LessRam schreef op 29 June 2003 @ 09:11:
Hoi,

Koop ik een nieuwe PC met als belangrijkste eis: STILTE.
Alles wordt passief gekoeld (o.a. Zalmann, aluminium LianLi kast) en dit gaat prima. Zelfs alle fans van de kast zelf zijn uitgeschakeld, zonder dat er iets te warm wordt. (Hierdoor kan ik dus ook maar weinig overclocken want dan wordt er al snel iets te warm)

Perfect dus..maar... er is 1 ding over wat dus wel een fan nodig heeft... de voeding.
Koop is met opzet een dure SuperFlower voeding, deze schenen stil te zijn en zelfs een toeren schakelaar te hebben voor de fan. Maar verdorie zelfs in de laagste stand, geeft ie me nog teveel lawaai.... Niet veel stiller dan mijn oude PackardBell PIII-500

Iemand tips ?
Er moet toch een voeding bestaan die echt zogoed als stil is.... Laatst was ik bij iemand die had zo'n Lidl Medion Pentium4 staan en dat ding was bijna onhoorbaar... Betaal ik honderden euros meer om een stille en snelle PC te krijgen maakt ie toch weer meer geluid... GRRRRR....
Haal die fan er dan uit, en zet er een papst in ;)

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb dezelfde config laatst gekocht voor mijn vrouw.
Jij bedoelt waarschijnlijk de LianLi PC-6070 (mooi ding he ;)) maar heb hier de Enermax (300W versie) ingezet. De ingebouwde fans heb ik op 7 Volt aangesloten.
Het enige dat ik nu hoor is de standaard Intel cooler (omdat de Zalmann nog op backorder staat).
Ik denk dus dat ik DjGeRo een (klein) beetje gelijk moet geven... ik wilde ook stilte en heb dus 2 weken gezocht naar de goeie componenten voordat ik uiteindelijk heb besteld... jij hebt (denk ik) gewoon pech bij de keuze van jouw voeding. Wellicht omruilen ?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik geloof dat je eerst die review helemaal moet doorlezen, het is niet een al te best ding.

MechWarrior || Monsters Game

• LessRam
Okee bedankt allemaal... hier kom ik verder mee

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik zweer ondertussen bij enermax. Mijn 365W + adj. fan hoor ik nooit, stopt nooit en heeft uitstekende voltagelijnen :)

Ik had zelf al lang gezocht voor ik iets kocht en dat hielp.. Alleen de zalman koeler hield het niet koel genoeg op me bloedhete zolderkamer in de hete zomer. (Dus moest die op 12V en daarom heb ik er maar waterkoeling ingebouwd.)
Liquid Bearings harddisks scheelt ook VEEL trouwens, moet je ze wel goed ophangen en niet zomaar in een rekje gooien :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Zalman ZM400A-APF, zit bij mij ook in mijn systeem, en geloof me mijn systeem is gebouwd om zeer stil te zijn, en dat is ie (check specs). Maar die nieuwe Zalman 400W is zeker zeer stil!

Verwijderd

Tja,...

'k heb een aopen h500 kastje gehaald met daarin een 300W aopen voeding.
Deze voeding heeft één fan met een diameter van 12 cm. Deze fan zuigt warme lucht aan de onderkant van de voeding aan.
Aan de achterkant van de voeding zit dus geen exhaust-fan, alleen een soort 'gaas'.

Dit ding hoor je dus echt niet.

Wellicht kun je een leverancier vinden die deze voedig los verkoopt.

Succes

• LessRam
Ik heb mijn systeem na lange research helemaal gekocht in Zutphen bij MaxPert (woon zelf in Nijmegen). De voeding waar ik in eerste instatie zelf voor koos was een Zalman... maar bij Maxpert vertelden ze dat de koelers van Zalman goed zijn maar de voedingen slecht, en ze adviseerden me deze SuperFlower......
Blijkbaar had ik toch wat meer voet bij stuk moeten houden. ;-(

Verwijderd

LessRam schreef op 29 June 2003 @ 09:58:
Ik heb mijn systeem na lange research helemaal gekocht in Zutphen bij MaxPert (woon zelf in Nijmegen). De voeding waar ik in eerste instatie zelf voor koos was een Zalman... maar bij Maxpert vertelden ze dat de koelers van Zalman goed zijn maar de voedingen slecht, en ze adviseerden me deze SuperFlower......
Blijkbaar had ik toch wat meer voet bij stuk moeten houden. ;-(
Dus eigenlijk zeggen ze dat ze slechte spullen verkopen ?
(aangezien ze dus ook zalman voedingen verkopen waarvan zei zeggen dat het slecht is.)

• LessRam
Nee.... ze zijn officiele dealer van SuperFlower. Blijkbaar zit daar een hogere winstmarge op en zijn ze daardoor minder objectief. (Vercder was het een prima zaak)

Verwijderd

Kijk anders deze reviews is door: proSilence Fanless PCS-350Watt Power Supply Unit en deze roundup van voedingen, dan krijg je misschien goede impressie van wat goede/stille voedingen zijn.

Zelf heb ik een Levicom, erg tevreden mee, ik hoor niet veel. Zalman is gewoon érg stil, niks anders over te zeggen. Enermax is goede stabiele voeding (net als de Zalman overigens) die niet al teveel geluid produceert, maar toch meer als Levicom en Zalman.

Ik vind zelf de voedingen zonder fan niet echt goed, ze mogen goed presteren, en ze mogen stil zijn, maar ik houd meer van een 'gewone' voeding :) Ik denk dat voor jou de Zalman een goede optie is, die is bijna niet te horen en lekker stabiel :7

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 15:45

voz

De echte kenner

Antec is ook superstil, althans de mijne is onhoorbaar zelfs met dual fan.

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Je had inderdaad beter voet bij stuk kunnen houden. Zalman bied ook naar mijn mening de beste mix van vermogen, stabiliteit, geluid en prijs. En ik weet dat er maar héél weinig Zalman voedingen kapot gaan.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 10:07:
[...]

Dus eigenlijk zeggen ze dat ze slechte spullen verkopen ?
(aangezien ze dus ook zalman voedingen verkopen waarvan zei zeggen dat het slecht is.)
Pfff, die Zalman 400watt voeding a 99 euro wordt overal erg goed getest. De Antec Truepower 430watt en 380watt voedingen worden ook overal goed getest, maar zijn wat minder stil (maar ook stil genoeg).
Er zijn passiefe voedingen overal verkrijgbaar bij diverse shops
Sure, bijna alle voedingen hebben wel een outtake.

De Prosilence is een van de uitzonderingen.

[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2003 12:16 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

LessRam, er wordt hier op GoT verwacht dat je, voordat je een topic opent, eerst de search gebruikt. Met keywords als "stille voeding" komen er namelijk bijna 400 topics uit, waartussen enkele hele goede zitten, wat betreft tips over welke stille voeding, waar te kopen, en waar op te letten :)

De bekendere stille merken zijn Zalman en Nexus, en als je echt fanless wil kan je naar de Prosilence voeding kijken. Die laatste heeft echter 2 minpunten, hij kost ruim 220 eur (laatste keer dat ik in de Pricewatch keek) en hij schijnt te brommen, zowel als hij aan als uit staat.

Deze gaat iig op slot, omdat ook van nieuwe users wordt verwacht dat de search en de faq wordt gelezen en gebruikt. Succes ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.