Toon posts:

Forte Agent 1.91 vraagje(s)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1)Waarom slaat die alles dubbel op? Dit is vet irritant omdat het 2x zoveel space inneemt(stel je download een mp3, dan krijg je in je agent map de mp3 EN slaat ie het op in je data map. Vervolgens moet je deze weer deleten omdat ie 100 mb id ofzo.) Kanje dit uitzetten?

2) Waarom zijn sommige groups wel 100% relaxed en kan je alles downen en zijn sommige altijd consequent verne^&kt? (met yEnc mis je dan 10% of meer van de files)

3)Waarom zeikt iedereen altijd in de NG over yEnc? Dit is toch juist relaxed?(hetzij compleet)

4) Lijkt het nou zo dat niemand nieuwsgroepen gebruikt of lult niemand erover?

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 09:35

tita_tovenaar

Passief Actief

Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 05:15:
1)Waarom slaat die alles dubbel op? Dit is vet irritant omdat het 2x zoveel space inneemt(stel je download een mp3, dan krijg je in je agent map de mp3 EN slaat ie het op in je data map. Vervolgens moet je deze weer deleten omdat ie 100 mb id ofzo.) Kanje dit uitzetten?

2) Waarom zijn sommige groups wel 100% relaxed en kan je alles downen en zijn sommige altijd consequent verne^&kt? (met yEnc mis je dan 10% of meer van de files)

3)Waarom zeikt iedereen altijd in de NG over yEnc? Dit is toch juist relaxed?(hetzij compleet)

4) Lijkt het nou zo dat niemand nieuwsgroepen gebruikt of lult niemand erover?
1: dit is per groep in te stellen >ga naar group > directory en daar kan je instellen waar je je data wil opslaan
o ja je moet wel regel matig de groepen legen(opschonen) want anders slipt de boel dicht bij newsagent

2:dit is afhankelijk van je isp en of sommigen op verschillende groepen dubbelposten

3:dit vat ik ff niet,ik gebruik powerpost om te posten en heb nergens problemen mee

4:dit lijkt zo want of iedereen ligt op dit moment te slapen of die is zo lazeres als een ..... ;)

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

Klippy

Still Game

1) Dat heeft een reden, maar die weet ik ff niet meer, moet je maar eens op zoeken :+
Iig ff alles handmatig verwijderen uit de groepen na download, als dat uren duurt gewoon trashcan disabelen is 10x sneller. Gooit íe alles uit de database ipv te moven naar een andere.

2) Ligt aan je ISP vooral of de server, niet veel aan te doen. Wat yENC daarmee te maken heeft, geen idee.

3) Meeste mensen zeuren omdat ze geen Agent of ander yENC compatible tool gebruiken, bijvoorbeeld Outlook Express. Dan krijg je dus ipv attachments de gecodeerde tekst te zien, 10MB TXT file met rare tekens ofzo en dat gaat traaaaag en vreet heeeel wat RAM, heb ervaring ;) En dan moet je zelf nog eens gaan decoderen, veel werk en ook traag.
Agent oa doet dat zelf, dus daarom heb je er geen last van op een niet te trage PC.
yEnc binaries zijn idd 33%-40% korter vanwege de nieuwe encryptie, maar heeft wat meer tijd nodig voor decryptie. Is maar wat je liever hebt.

4) Zijn zat mensen die ze gebruiken, maar je moet er misschien ff aan wennen, het is niet echt super bekend onder leken, is iig niet het eerste waar mensen aan denken. Maar ze worden genoeg gebruikt hoor, misschien omdat ze ook vaak voor minder legale dingen gebruikt worden dat het wat stiller blijft :+ hoe minder mensen hoe sneller ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

1 - Eigenschappen van de groep (of default settings) -> What to purge + when to purge. Ik gebruik met heel veel plezier Agent voor de tekstgroepen die ik volg, maar voor binaries is IMHO Agent niet echt handig. Je zou een andere client zoals Xnews of Newsbin kunnen gebruiken voor binaries (natuurlijk alleen freeware, maar dat is duidelijk :P )

2 - Ligt idd aan de server. Er zijn diverse los betaalde usenet servers waar de volledigheid en retention beter is. Afhankelijk van je server (en hoe Agent dat afhandeld) zou het deels ook kunnen komen doordat je te vaak de lijst binnenhaalt: als je de vorige keer tot en met header 12345678 hebt binnengehaald maar daarvoor niet alle berichten binnen waren doordat er een paar wat langzamer op de server binnenkwamen, en je client blind bij 12345679 verder gaat, mis je dus wat headers. Een volledige refresh kan dan helpen. (als ik het goed begrepen heb :P )

3 - Moeten ze maar een "betere" reader gebruiken die het ondersteund. Kleine moeite, groot plezier (straks zeggen ze nog dat PAR niet handig is omdat ze daar geen programma voor hebben). En waarom ze zeuren: dat is de norm op usenet :D

4 - Oh zeker wel. Ik kom geregeld GoTters tegen in ieder geval :P Waarom er hier weinig topics over zijn: zie boven en de mensen die het gebruiken komen er blijkbaar heel goed zelf uit, het is ook allemaal heel recht voor z'n raap: downloaden en klaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
puntje 1 is opgelost. thnx(blijft het probje houden met vaak dellen, maar ok)

puntje 2 heeft te maken met welke group en wanneer je de data laaglaad heb ik gemerkt, dit wist ik al, maar wist het niet 100% zeker(sommige ng's hebben altijd 100%, terwijl de 'bekendere' vaak maar 80% hebben van alle data).

puntje 3 is gewoon puur n00bisch, maar het viel me op dat er VEEL mensen over zeuren(ikzelf heb er geen enkel probleem mee sinds de nieuwe Agent) en dacht dat alleen ik het snapte :)

puntje 4 is denk ik gewoon omdat het meer tijd en moeite kost om er iets vinden wat je wilt(meer dan fxp-boards en peer-to-peer die ik ook gebruik, maar soms kom je op NG gewoon leuke/oude dingen tegen) ALS je iets vind is het vaak snel binnen(agent gebruikt alle dl sources die er zijn), maar dus vaak incomplete yEnc's :( Heeft met UPC te maken heb ik begrepen.

ok thnx al!!

kan wat mij betreft dicht!

Ps. was meer informatief voor mezelf en eventueel anderen bedoeld. Ik hoor vaak gasten die echt TOTAAL niks van NG's begrijpen :) Ik wilde even zorgen dat ik er wel het fijne van wist :P Kan ik mijn en jullie wijsheid weer overgeven.

Verwijderd

Nee te veel verklappen hé... anders krijgt iedereen zo'n Telenet newsbin.pandora.be geval >> downloaden|uploaden van binaries = boete :(

Verwijderd

Wat ook wel eens wil helpen voor puntje 1 is naar Group-> Default Properties-> Receive Files gaan en dan "After saving an attachment remove it from the message" aanvinken. Dat staat geloof ik niet standaard aan.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:04

Tim Schuhmacher

abasios

De kwalitieit van de chello newsservers (binaries dan) verschilt echt van dag tot dag. De ene keer is echt compleets alles voor de helft aanwezig en soms weer helemaal compleet. Ik heb wel eens gemaild er over en ze zeggen dan dat het een bekend probleem is en dat ze er mee bezig zijn - tsja daar heb je natuurlijk wat aan.

Ik hou wel van NG - lekker passief downloaden (dus niet actief hoeven zoeken)
Van mij mogen ze wel opschieten met Agent 2.0:
Improved Task Management
Multiple Server Ports
Multiple News Servers
http://www.forteinc.com/agent/roadmap.php
Mijn data dir is nu 7gb. Hoe krijg ik dat nu weg? Ik selecteer regelmatig in een nieuwsgroep alle messages en kies dan 'delete body'. Dat zou toch voldoende moeten zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 04-07-2003 16:57 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

Klippy

Still Game

Tim Schuhmacher schreef op 04 July 2003 @ 16:53:
De kwalitieit van de chello newsservers (binaries dan) verschilt echt van dag tot dag. De ene keer is echt compleets alles voor de helft aanwezig en soms weer helemaal compleet. Ik heb wel eens gemaild er over en ze zeggen dan dat het een bekend probleem is en dat ze er mee bezig zijn - tsja daar heb je natuurlijk wat aan.

Ik hou wel van NG - lekker passief downloaden (dus niet actief hoeven zoeken)
Van mij mogen ze wel opschieten met Agent 2.0:

[...]

Mijn data dir is nu 7gb. Hoe krijg ik dat nu weg? Ik selecteer regelmatig in een nieuwsgroep alle messages en kies dan 'delete body'. Dat zou toch voldoende moeten zijn?
Multiple news Servers is idd handig in 2.0, kan ik ook wel gebruiken :)

Datababes leeg maken kan heel simpel.
Ga naar "Group" -> "Default Properties" en dan kan je bij tabblad "What to purge" aangeven wat je wil weggooien, handmatig of daar op de knopjes te klikken van DB usage.
Als je alles leeg wil klik je op "Minimal", zodat hij steeds alles leeggooit.
Vervolgens klik je op ok.

Daarna "Group" -> "Purge Newsgroups" -> "All groups" en na ff ratelen met 7GB heb je weer een schone DB ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:04

Tim Schuhmacher

abasios

Ok, bedankt LiquidSilver

Verwijderd

Topicstarter
ff een ouwe reply, maar wel handig :)

selecteer(mits forte free agent)de map data en selecteer op grootte. Verwijder ALLES boven het bestand XPOST.DAT. Dit zijn ALLE gegevens die agent opslaat op je hd om de NG's te lezen...

Subscribe/Unsubscribe om alles te legen en te refreshen.

Dit werkt bij mij altijd het beste, omdat je dat altijd de nieuwste nfo krijgt en alle ouwe data verwijdert/uit agent verwijdert.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2003 06:56 ]

Pagina: 1