[Database] DB Ontwerp, goed idee?

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Sorry, dat ik jullie allemaal lastig val met deze vraag. Alleen ik ziet nu al een halve dag te dubben of ik bepaalde gegevens (ben geen ster in databasemodellen :() op slaan of jusit niet in de database. Hopelijk kunnen jullie me helpen :)

Ik ben momenteel bezig met het maken van een.NET applicatie, waar ik al me code/tekst snippets in op sla. Als allemaal unieke stukjes; bijv. ik heb een introductie paragraaf; die zou ik dan kunnen gebruiken in alle documentatie van een programma. Als ik deze paragraaf verander hoef ik alleen alles documentatie opnieuw generen en heb ik overal de juiste tekst.

Nu ben ik bezig met het database model hiervoor; alleen nu wil ik eigenlijk ook plaatjes en flash movies en andere assets opslaan. Omdat deze assets allemaal verschillende mime types hebben vaak, en deze koppel je dan een asset. Tot heden keek ik altijd naar de extensie en koppelde er zo de mime type aanvast. Alleen bedacht ik me waarom maak ik geen tabel en kopel een record aan de asset ipv naar de extensie te kijken

Nu had ik de volgende tabel bedacht:

code:
1
2
3
4
5
6
[b]alien_mime_types[/b]
alien_mime_type_id  INT
mime_type VARCHAR(200)
description TEXT
xml_schema_id INT
template_id INT

mime_type de mimetype zelf bijv. text/html of image/gif e.d.
description omschrijving wat het is bijv. een GIF Image e.d.
xml_schema_id assocatie naar de xml_schema tabellen, hier kun je dmv. xml nog extra gegevens kwijt. Standard meta-data
template_id omschrijving hoe je wilt dat de mimetype wordt gebruikt, bijv. als je muziek hebt kun je hier de html code voor <OBJECT> etc. neerzetten gebruikt hij dat standaard voor de output (html-wise dan).

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Tomatoman

Fulltime prutser

En wat is de vraag?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
alienfruit schreef op 29 June 2003 @ 02:51:
Sorry, dat ik jullie allemaal lastig val met deze vraag. Alleen ik ziet nu al een halve dag te dubben of ik bepaalde gegevens (ben geen ster in databasemodellen :() op slaan of jusit niet in de database. Hopelijk kunnen jullie me helpen :)

[...]