Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aopen 350 wat voeding genoeg??

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo

ik heb nu een aopen 300 watt voeding
en ik merk dat sinds ik een ander moederbord en cpu en geheugen heb gekocht
mn pc soms bij hoge prestaties opnieuw gaat opstarten.

pc specs :
amd 1100 mhz athlon xp ( 100 mhz fsb inplaats van 133 waardoor hij dus minder snel draait maar ook koeler is)
256 mb DDR ram
1 x usb kaartje
1 x promese ata 100 ide kaart
1 x viper 770 agp 32 mb sd ram
Netwerk kaart 100 mbs
3 x casefans met lichtjes :P
1 x neon lampje
1 x regelbare cpu fan
5 x hardeschijf
52 speed cd rom brander
alle usb poorten zijn in gebruik
en voor de upgrade draaide alles nog goed dus kom nu niet aanzetten dat ik op Zn minst een 500 watt voeding nodig heb want dat is onzin ik wil alleen weten of
die aopen ( ik wil perse eentje met ledjes ingebouwd ) 350 watt genoeg capaciteit heeft.

Ik heb gehoord dat je op de output moet letten van een voeding in het aantal watt die van deze voeding is 180 en die ik wil moet op zn minst toch wel 200 zijn dat gevoel heb ik.

OF moet je kijken naar het aantal ampère deze levert op de 12+ draad normaal 3 ampère en die 350 watt 4,5 ampère

gaat dit lukken ???

De pc start dus wel gewoon op maar als ik vele gigs ga kopieeren dan gaat het fout.

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
5 harde schijven dat slurpt aardig wat stroom en je zegt het zelf als je gigs gaat kopiëren gaat het fout. Nou wil ik niet gelijk 500watt voeding roepen maar 350 lijkt me nog steeds niet genoeg zal misschien wel werken maar je hebt GEEN speling meer voor later dus voor bijvoorbeeld een betere videokaart. Ik raad je minimaal een 400watt voeding van goede merk. Er zijn nog meer topics over goede merken en welke je moet hebben doe eens een search.

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

sorry dat het misschien een beetje offtopic is:
Ik heb net een nieuwe computer samengesteld:een AMD Athlon XP 2500+, ASU A7N8X Deluxe, 120GB Maxtor.

De kast die over een aantal dagen doo de PTT geleverd wordt is een Chieftec Dragon met bijgeleverde 360w voeding, is dat genoeg ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 02:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 02:00:
sorry dat het misschien een beetje offtopic is:
Ik heb net een nieuwe computer samengesteld:een AMD Athlon XP 2500+, ASU A7N8X Deluxe, 120GB Maxtor.

De kast die over een aantal dagen doo de PTT geleverd wordt is een Chieftec Matrix met bijgeleverde 360w voeding, is dat genoeg ?
moet ruim voldoende zijn lijkt me..
ik heb een xp 1700+, 6tal fans,2x 80gb hdds, radeon9500->9700, audigy2,lcdschermpje,dvdfikker,tvtuner,netwerkkaart(en tot een paar maand geleden nog 2 kleine ccfl's) en alles loopt nog super :)

Verwijderd

thanks defined...
ik ga dus ook een Chieftec Dragon kopen :) (roodbruin met sidepanel)
en nu weer ontopic

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 02:03:
[...]

moet ruim voldoende zijn lijkt me..
ik heb een xp 1700+, 6tal fans,2x 80gb hdds, radeon9500->9700, audigy2,lcdschermpje,dvdfikker,tvtuner,netwerkkaart(en tot een paar maand geleden nog 2 kleine ccfl's) en alles loopt nog super :)
Kleine ccfl's zoiets als van 20 or 15 cm? Waar ken je die krengen krijgen?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sodeju man, 5 HD's, casefan's en CCFL's... vind je het gek dat je pc boot, ik vind het al een wonder dat ie aangaat :D

Nee serieus, hd's zijn erg gevoelig voor spanningswissellingen, en 5 schijven is echt niet ff niks. En zo'n ccfl zuigt volgens mij ook best hard. Ik zou zeggen neem een 350 Watt voeding, maar dan 1 die wel meer kan leveren (Enermax, Antec etc.).

Verwijderd

zie: Welke voeding heb ik nodig?

Had ie makkelijk bij gekund... en er staat wat handige info over voedingen in over ampere enzo ;)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
Viper_74 schreef op 29 June 2003 @ 10:22:
Sodeju man, 5 HD's, casefan's en CCFL's... vind je het gek dat je pc boot, ik vind het al een wonder dat ie aangaat :D

Nee serieus, hd's zijn erg gevoelig voor spanningswissellingen, en 5 schijven is echt niet ff niks. En zo'n ccfl zuigt volgens mij ook best hard. Ik zou zeggen neem een 350 Watt voeding, maar dan 1 die wel meer kan leveren (Enermax, Antec etc.).
Onzin ...

Een ccfl gebruikt een watt of 3 een casefan met leds ook zoiets of zelfs minder. En de gemiddelde HDD van tegewoordig valt ook zwaar mee

Seagate baracuda 5 : 5V 0.75A en 12V 0.35 A dat is dus 7.8 W MAXIMAAL (als ie opspint dus) daarna valt dat zelfs nog naar beneden.

En daarbij komt nog eens dat een Aopen 300W dat vermogen ook kan leveren

In mijn servertje hangt aan een Aopen 300 watter :

2x P3 450
6X WD IDE HD
1X Seagate IDE HD
1X Seagate SCSI HD (stroomvreter)
2x promise ide controller
2x intel netwerk kaartje
1x TNT2 video kaart
en nog wat 80mm fans

En die heeft al menig lan meegemaakt zonder problemen ( over stress testen gesproken :P )

Repareren doe je zo.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
die 350W is meer dan genoeg....
HD vreet niet zo veel, jij hebt ook geen Radeon 9700 of GF FX5900 ofzo...
casefans, halve watt ofzo per stuk, CCFL ook bijna niks....

Verwijderd

Topicstarter
hmmmz zal helemaal leuk worden als er zometeen 2 x 120 gig hd's bijkomen =\

ff gegevens over de hd's :
1 x 120 gig westeren digital
1 x 40 gig westeren digital
1 x 30 gig maxtor
1 x 20 gig fujitsu
1 x 2,3 gig :P

eerst had ik alles draaien op een noname 300 watt voeding :P dat draaide echt niet meer =)

trouwens hij draait nu normaal maar zodra er grote schijf acticitijd plaats vind dan reboot hij...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Mja dit hoort niet echt in Casemodding & Elektronica maar in Overige Hardware maar daar staat het een en ander hierover in de FAQs en in een groot topic. Graag daar even kijken dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.