Ik ben nu een beetje bezig een redelijk groot programma te maken in basic voor op de Ti 83 plus. Het is de bedoeling dat hier redelijk veel tekst in komt te staan, en dat er ook snel tekst kan worden toegevoegd.
Om dit allemaal ordelijk weer te geven en te structureren zat ik te denken aan een soort "array" van tekst. Ik ben al bekend met "lijsten", daar kun je hele mooie dingen mee doen, alleen een nadeel; lijsten zijn alleen geschikt voor getallen.
Verder weet ik dat tekst in "strings" opgeslagen kunnen worden, maar er zijn maar 9 strings, dus dan houd het snel op.
Wat ik dus wil is tekst zo op kunnen slaan:
iets(1) = "hoi"
iets(2) = "ja leuk"
Maar hier heb ik geen geschikte functie voor kunnen vinden.
Natuurlijk moet ik zelf iets geprobeerd hebben, en dat heb ik ook gedaan.
Eerst dacht ik dat dit gewoon met lijsten kon, maar na het proberen van onderstaande regel kwam ik erachter dat lijsten alleen voor getallen zijn.
Nu vraag ik of iemand weet hoe ik tekst in een soort van "array" op kan slaan.
Om dit allemaal ordelijk weer te geven en te structureren zat ik te denken aan een soort "array" van tekst. Ik ben al bekend met "lijsten", daar kun je hele mooie dingen mee doen, alleen een nadeel; lijsten zijn alleen geschikt voor getallen.
Verder weet ik dat tekst in "strings" opgeslagen kunnen worden, maar er zijn maar 9 strings, dus dan houd het snel op.
Wat ik dus wil is tekst zo op kunnen slaan:
iets(1) = "hoi"
iets(2) = "ja leuk"
Maar hier heb ik geen geschikte functie voor kunnen vinden.
Natuurlijk moet ik zelf iets geprobeerd hebben, en dat heb ik ook gedaan.
Eerst dacht ik dat dit gewoon met lijsten kon, maar na het proberen van onderstaande regel kwam ik erachter dat lijsten alleen voor getallen zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| {"bla","woei"} -> Ltest
geeft:
ERR:DATA TYPE
1:Quit
2:Goto |
Nu vraag ik of iemand weet hoe ik tekst in een soort van "array" op kan slaan.