Toon posts:

Alcatel getweaked. Via Hub niet, rechtstreeks wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn alcatel modem getweaked zoals op diverse sites beschreven staat. Wanneer ik rechtstreeks mijn UTP kabel van mijn PC in de modem stop, dan kan ik inderdaad een rechtstreeks naar Internet. De alcatel modem belt zelf in. Dat werkt dus.
Wanneer ik de Alcatel modem (via een crosscable) in de uplink van mijn (10MB) hub stop, dan werkt het niet.

Het IP adres van Mijn PC = 10.0.0.151, subnet 255.255.255.0 met als router 10.0.0.138.
De DNS servers van mijn ISP zijn ook ingevuld. De andere PC's op het netwerk (die aan dezelfde hub zitten) kan ik gewoon pingen.
Wat kan ik nog veranderen om het werkend te krijgen?

Verwijderd

zet daar eens de juiste kabel in man. je hebt een crosskabel nodig om naar de hub te gaan en niet de patch die er standaard bijgeleverd zit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je? Ik heb een crosscable gebruikt om van de modem naar mijn Hub te gaan (zie mijn post). Of heb ik er nog meer nodig?

Verwijderd

stop die cross in een NIET-UPLINK poort van je hub en runnen maar

Verwijderd

Als je een crosscable gebruikt moet je die NIET in de uplink van je hub stoppen, maar in een van de gewone poorten. Als je de Uplink wilt gebruiken, heb je de patchcable nodig. (En bij de meeste hubs is je Uplink en poort1 dezelfde, alleen voor poort 1 gebruik je een crosscable en voor je Uplink een patchcable en mag je ze niet tegelijk gebruiken)

Te laat ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 00:58 . Reden: Te laat ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

DHCP aangezet...wel zo handig want dat tovert de modem je hub om naar een router!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers bedankt. Het was de crosscable. Sluit hem maar!
Pagina: 1