Duron 800 max 850?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb gisteren een Duron 800 gesjopt en nu zit dat ding ingekleurt en al lekker in mijn compiejoeter, op mijn K7T Pro II, als ik hem op 850 laat draaien dan heb ik een temp van 41 graden na een kwartier defraggen en Rots vast stabiel. maar als ik nu in mijn bios 9.0 MUltiplier instel en ik zet de comp weer aan, dan krijg ik een zwart scherm en gaat de computer uit zichzelf om de 2 seconden resetten. Wat gaat hier mis?

- Te weinig Juice (spanning)?
- Niet goed ingekleurt?
- Of kan hij gewoon niet verder dan die 850?

Some Feedback please

PS. Heb een Coolermaster DP5-6H51 met wat koelprut van de comptechworld stand (TE VEEL???)

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

In eerste instantie zou ik de kleuraktie nog eens goed over doen. Voor de zekerheid.

Op zich zou hij minimaal op standaard voltage moeten booten denk ik. Maar zet het voltage 1 tikkie hoger, gewoon om te checken.

Verder blijft het natuurlijk altijd mogelijk dat hij gewoon niet op 850 wil werken. Maar dat betekend dat je wel extreem pech hebt.

Verder, welke voeding gebruik je? Hoeveel watt?

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb een 300 watt voeding, en hij draait dus juist wel op 850 en daarna helemaal nix meer, als hij nou op 850 zou sputteren en horten en stoten zou ik zeggen ok dat hij het helemaal niet doet op 900 maar nu?
Maar ik heb ook wat gelezen van iemand die alleen de halve multipliers aan de praat kreeg, dus toch nog maar eens kleuren, tenzij iemand anders zegt dat hiij iets beters weet.
Zou het ook aan andere onderdelen in mijn compje kunnen hangen?

Nog ff iest anders over mijn MOBO, volgens de handleiding van mijn K7T Pro II zou een of andere watchdog automatisch het systeem herstarten om normale instellingen als je comp hang tijdens het overklokken, maar dat doet het bij mij dus niet, of moet je zelf rebooten en dat hij dan wel automatisch terugklokt?

Breek je nek voorzichtig

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Je voltage op minimaal 1,9 volt zetten, als hij het dan nog niet doet. Nog een keer goed inkleuren, doet hij het dan nog niet...dan denk ik dat je pech hebt ;) Maar hij moet toch beter kunnen dan 850 !

Ik heb mijn Duron 700@970 op max volt. gezet (1,85/1,90)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

[b]Zou het ook aan andere onderdelen in mijn compje kunnen hangen?
Zoals ik jouw verhaal begrijp verhoog jij alleen de multiplier. Dit betekend dat je PCI en AGP bus dus op standaard specificaties draaien.
Om deze rede denk ik niet dat ze voor problemen zorgen.

Ga je echter de FSB een stuk overklokken dan krijgen de AGP en PCI devices het iets zwaarder. Wat in sommige gevallen idd problemen kan geven.

Okay, hij draait dus goed op 8,5x100. Probeer je FSB eens iets op te hogen, probeer eens 8,5x104, dan kom je op 884Mhz.
Lukt dit, dan weet je in ieder geval dat hij harder dan 850 wil.
Verhoog vervolgens de FSB steeds 1Mhz, dus eerst naar 105 en dan naar 106Mhz.
Dan kom je uiteindelijk uit op 8,5x106=901Mhz. Stel dat dit wel gaat, dan zou ik zeggen dat het aan de inkleuraktie ligt.

Suc6

• Ordilogicus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 06:32
Ik heb ook de Duron 800 ... en kreeg uhm ook niet verder dan 850 ... wat ik toen gedaan heb ... is ...
-opnieuw gekleurd
-voltage handmatig geregeld
-FSB op 0011 gezet ipv 1111 (is altwee 100:?)
-en toen opniew gerpobeerd ... draait nu rete stabiel op 1000mhz ... gah vanavond ofzo verder ... (heb uhm net twee dagen)

Zorry was vergeten om er het mamabord bij te zetten ... ASUS A7V

I think therefor I am ... I think

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Was de inkleur actie loopt nu op 950 morgen weer verder :)

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1