Toon posts:

O2 500 abbonnement, "gratis" inbellen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een abbonnement van O2 besteld met elke maand 500 belminuten. Daarbij zit een telefoon waarin een e-mail client zit (T310 van SonyEricsson). In de manual die ik heb gedownload zie ik dat je met die client een verbinding via GPRS of analoog kunt maken.

Goed, als ik dus kies om via GPRS mijn e-mail op te halen betaal ik 1,50 per MB. Maar als ik nou analoog inbel? Kan ik dat doen met die 500 belminuten? Ik heb namelijk de klantenservice gebeld en die zeggen dat je het gewone tarief moet betalen, maar als ik op de O2 site kijk staat er dit:
• Zoals uit het tarievenoverzicht blijkt, kun je de 500 belminuten alleen gebruiken om mee te bellen. Je kunt ze dus niet gebruiken voor data diensten zoals bijvoorbeeld sms, mms, WAP, inbellen via GPRS of faxen naar je internet provider. Voor je internetverbinding en fax geldt het standaardtarief, tenzij een speciaal tarief is aangegeven.

• De 500 belminuten gelden niet voor bellen naar; voicemail; mobiele nummers van andere operators dan O2; Klantenservice van O2; bellen in, naar en vanuit het buitenland; betaalde servicenummers waaronder 08x(x), 09xx en verkorte nummers zoals 118 (nummer informatie). Voor betaalde servicenummers geldt het buiten de bundel gesprekstarief plus het tarief dat de aanbieder van de dienst bepaalt.
Ik vind het er in iedergeval niet echt duidelijk staan. Als ik namelijk analoog naar een provider bel met een 040-xxxxxxx inbelnummer, betaal ik dan gewoon 0,15 euro per minuut?

Weet iemand trouwens hoeveel MB het kost om elke dag je headers op te halen van ongeveer 6 mailtjes?

Verwijderd

Nee, je kan dit niet van je belbundel doen. Aangezien dit geen spraak-oproep is.

Overgens is de Klantenservice en 08xx nummers GRATIS, hier betaal je dus ook niet voor. Zo is het ook dat als je je voicemail belt via 06-26001233 ipv 1233 dit ook niet van je minuten afgaat...dit zijn speciale nummers die o2 daar dus niet bij telt.

Overgens kan je beter via GPRS inbellen, dit is stukke goedkoper en sneller.
O2 heeft hier ook een laag tarief in (vergeleken met andere providers).

En dat kost niet veel dataverkeer, in heel veel telefoons kan je ook zien wat je dataverkeer is geweest. en dit dus zelf bijhouden. Het staat ook elke maand op je factuur...genoeg info :*) ?

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56
Ik heb me dit ook afgevraagd, erover naar klantenservice gebeld en die zeiden dat het wel van je belbundel ging.
Heb het abo nu, maar moet eerste rekening nog krijgen, zal dus wel zien of de helpdesk gelijk heeft.

Verwijderd

ik heb een o2-60 abo, en daar gaat wappen gewoon van de belbundel af

met o2 prepay ging wappen altijd van mijn beltegoed af

edit: en inbellen met het modem dus ook...

edit: ik heb het even voor je opgezocht: zowel wappen (06 nr van o2) als inbellen op 040 als inbellen op 06760 staan op mijn rekening gewoon bij de belbundel.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 00:19 ]

Verwijderd

van de oude clarity abbonementen kan het best nog van je belbundel afgaan. Maar van de nieuwe 02 500 abbonement gaat dit absoluut niet van je belbundel! Dat kan ik je 100% garanderen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had/heb nu dus nog een Clarity abonnement, maar verlengen daarvan was mij echt te duur (250 euro meer dan wanneer ik als nieuw lid ging aanmelden). Daarom maar voor het nieuwe abonnement gekozen.

Maargoed, tegenstrijdige geluiden hierzo dus :)

Verwijderd

Ja, maar ik kan het je echt garanderen....heb er insiders werken :P

Verwijderd

Topicstarter
Das dan een beetje vervelend, maargoed dan doe ik het wel via GPRS. Hoe lang zou dat 06-voicemailnummer nog worden gebruikt denk je? Als je er toch insiders hebt werken :P

Verwijderd

hoezo nog worden gebruikt? Nog lang! :P
Je betaald dat ook gewoon extra, en gaat dus niet van je belbundel af zoals ik hier boven ook al zei.

Of je nou 06-26001233 of 1233 belt maakt dus niets uit. 06-26001233 is wel handig vanaf een andere telefoon. En vanuit het buitenland: +31 6 26001233 B)
Pagina: 1