Als je toch ook bezig bent met aanpassen, kijk dan ook naar naar de achtergronden. Deze zijn nu af en toe 12k. Dit moet toch echt wel een factor 8 te verkleinen zijn.
Verder zie ik nog een hoop onnodige zut er in staan doordat je gebruik heb gemaakt van een 'html editor' MS Word. Het lijkt me dat dit ook nog wel de helft van een paginagrootte kan schelen. Ik weet niet of MS Word nog een aantal andere stukjes code heeft toegevoegd waardoor het allemaal wat trager wordt, maar ik kan het me best zo voostellen.
Wat me verder aan de site (codetechnisch dan) is opgevallen, is dat het een bende is. Alles staat door elkaar en ik kan er eigenlijk geen wijs uit worden. Misschien een tip om te kijken naar een cursus HTML / CSS; hierdoor kan je je code een stuk netter en eenvoudiger en duidelijker weergeven.
Ook wat er hierboven is genoemd, de plaates. Kijk ze eens na, maar dan ook echt allemaal. Neem bijvoorbeeld:
http://www.egyptischewinkel.nl/images/manmetwaterpijp.jpg. 't is een vrij klein plaatje, maar meer dan 12 kb mag deze imho niet innemen. Nu neemt hij 54 in. Alles bij elkaar opgeteld zorgt dit voor wel een stuk vertraging ja en kan je de site relatief eenvoudig stukken sneller over laten komen.
Ook een bijzonder leuke is de achtergrond van het menuframe. De achtergrondkleur wordt niet gebruikt, want er is een achtergrondplaatje. Verder horen deze kleuren in een CSS neergezet te worden, maar dat is imho.
Maar als je naar het plaatje kijkt.
http://www.egyptischewinkel.nl/images/hyroglyfsbleu.jpg
Deze is nu 46924 bytes! Dit moet terug te brengen zijn tot rond de 2000 - 3000 bytes. Van dit soort achtergrond plaatjes hoef je bijvoorbeeld maar 1 px hoog te maken, de rest wordt vanzelf wel opgevuld. En gezien de breedte van de navigatiebalk, kan minstens 3/4 van de breedte weg.
Net trouwens even mee gespeeld, en kwam er achter dat je een achtergrondplaatje echt hebt met een fguurtje er in. Dan wordt het plaatje ietsie groter.

Wat je dan kan krijgen is bijvoorbeeld, in jpg met 9.15 kb. Dit is een relatief lage resolutie; je kan er echter ook kwaliteit 10 van maken. Dan wordt het plaatje 10.8 kb oid.
Je kan hem echter ook nog verder verkleinen naar gif, waardoor hij 6.15 kb wordt.
Voor de mensen die ook nog de png versie willen zien, van 6.9 kb...
Bovenstaande trouwens alleen ter illustratie om te laten zien hoeveel je sommige plaatjes wel niet kan verkleinen.
De plaatjes kan je proberen te verkleinen met behulp van bijvoorbeel photoshop, maar ik weet niet of je dan een stuk onnodige kwaliteit gaat missen doordat er al eerder een conversie heeft plaatsgevonden. Beter is imho om de plaatjes opnieuw te maken, vanaf de originele bron.
offtopic:
hmmmm.... /me is een klein beetje verdwaald en gaat weer terug naar z'n eigen forumpje..

[
Voor 82% gewijzigd door
gorgi_19 op 29-06-2003 09:21
]