Javascript: Openwindow is altijd een paar pixels te klein??

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Hoi steeds als ik een venster fullscreen probeer te openen lukt dat niet. De variabelen hoogte en breedte bevatten 1024 en 1280. Maar ik krijg steeds een vergroot ikoon tussen het streepje en het kruisje rechtsbovenin.
Het lijkt wel of je schermen niet fullscreen kan krijgen, want hij is steeds net 1 of 2 pixels te klein.

Dit is de code, ik heb ook al outerheigt en outerwidthgeprobeerd, maar nada.
Ook screen.witdh opvragen en toekennen aan breedte gaf niet het gewenste resultaat.

window.open(hyperlink3,'','toolbar=1,location=1,directories=1,status=1,menubar=1,scrollbars=1,resizable=1,width=breedte,height=hoogte');

Niks mis mee toch? of .....

Maar vraag ik nu iets onmogelijks ??

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
ErikRo schreef op 28 June 2003 @ 22:00:
Maar vraag ik nu iets onmogelijks ??
Je vraagt het in iedergeval in het verkeerde forum. :)
je moet aan de andere kant van de schutting zijn. in /13

heb je een voorbeeld? want ik snap dat van die 1 a 2 pixels niet zo goed wat je daar precies mee bedoelt

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Zoals marty zegt hoort dit bij de buren van Webdesign & Graphics thuis, zie ook P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc.... Bij deze moved naar WG.

Professionele website nodig?

• ErikRo
eh hoe kan ik beter zeggen, ik probeer het gewoon :)

Ik begin met 1 scherm in explorer, daar staan een paar hyperlinks die geopend moeten worden, fullscreen welteverstaan.
Maar ipv dat ik 10 fullscreen windows krijg met de resolutie 1024x1280 krijg ik er 10 van 1020x1276 lijkt het wel.
Open ik er 10 met de resolutie 1024x768 dan krijg er ik er weer 10 van 1020x764 etc.

Als je meer wilt weten vraag het gerust.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Dus het maakt niet uit welke resolutie, ze zijn altijd een paar pixels kleiner?
welke browsers heb je dit allemaal in getest? en heb je rekening gehouden met de breedte van de eventuele scrollbalken?

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function resizeWindow(w,h) {
    winw = w;
    winh = h;
    h = h + dh;
    window.resizeTo(w, h);
    var curw = document.body.clientWidth || window.innerWidth;
    var curh = document.body.clientHeight || window.innerHeight;
    w += (w - curw);
    h += (h - curh);
    window.resizeTo(w, h);
}

zie hier: gewoon achteraf kijken hoe groot ie echt is en dan bijstellen, ie pakt geloof ik de buitenbreedte en moz de binnenbreedte van het venster.

• Blaise
  • Niet online
De borders van een popup verschillen per browser en OS, dus je krijgt de omvang van een popup nooit precies een aantal pixels. Mozilla en Opera7 gooien er bijvoorbeeld nog een statusbalk onder. Op de pixel zul je het dus nooit perfect krijgen.

• Reptile209
  • Laatst online: 01:38

Reptile209

- gers -

Ben je niet op zoek naar:
code:
1
window.open("woei.html","","fullscreen=1,scrollbars=1")
Met natuurlijk nog je eigen wensen er bij (qua toolbars enzo). Maar met fullscreen hoef je dus niet met width en height te werken.
Zie ook: [google=window.open fullscreen] ;)

Zo scherp als een voetbal!

• ErikRo
Leuk hoor alsof ik nog niet een uur had zitten googlen :)
Fullscreen geeft een window zonder scrollbalken, stautsbalk etc alsof je het openen op F11 hebt gedrukt.
Dit effect krijg ik ok als de hoogte 1025 is ipv 1024, dus hij hij altijd of te groot of te klein.

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 08:05

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Op welke resolutie werk je zelf? Het kan er evengoed niks mee te maken hebben, maar je weet maar nooit...

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• ErikRo
hoi ik werk op 1280x1024

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 08:05

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Kan je voor de grap es hoger gaan (als je dat aankunt) en dan nog eens zo'n popup openen? Daarna iets als Spy++ gebruiken (of desnoods paint :+ ) om de venstergrootte te bepalen.

Doe eens een lagere resolutie en kijk wat het scherm dan doet?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Reptile209
  • Laatst online: 01:38

Reptile209

- gers -

ErikRo schreef op 29 June 2003 @ 10:13:
Leuk hoor alsof ik nog niet een uur had zitten googlen :)
Fullscreen geeft een window zonder scrollbalken, stautsbalk etc alsof je het openen op F11 hebt gedrukt.
Dit effect krijg ik ok als de hoogte 1025 is ipv 1024, dus hij hij altijd of te groot of te klein.
Ja, verrek: je hebt gelijk. Hmmm, dacht ik daar even een partij geniaal te zijn :D.
Maar, ter mijner verdediging: het niet werken van fullscreen stond nog nergens :+

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1