VPN + Wins + Netbios + WWP = No Go

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Hoi mensen

Ik heb hier een Windows 2000 VPN server achter een DSL lijn. En daarom heb ik pptp geforward van m`n internet deel bak naar m`n win2k pptp vpn server.

Nu kan ik vanaf internet verbinding maken en alles werkt.

Alleen nu wil ik deze verbinding gebruiken om worms world party te spelen met m`n vriendin :-). Het probleem is alleen dat we elkaar gamen nooit kunnen vinden.

Dus ik denk vraag het eens rond in de buurt. Blijkt een ex klasgenoot van me er ook last van te hebben.

Dus ik aan het zoeken geweest en kom ik denk ik tot de conclusie dat er netbios over die vpn verbinding moet draaien wil het werken.

Want lokaal van pc naar pc werkt het wel. En daar staat netbios voor tcp gebruiken aan.

Nu wil ik graag weten hoe je dat kan regelen met vpn.

Ik heb al zitten zoeken op technet en hier. Maar hier weten ze me alleen te vertellen dat netbios niet routebel is.

Alleen m`n vpn clients vallen in hetzelfde subnet als m`n werkstation.

Ik heb het geprobeerd met en zonder Wins. Maar dit mag niet baten. (behalve dat ik nu m`n buurman niet meer kan zien omdat wins uitstaat bij de dhcp opties.)

Netwerk overzicht

Vriendin (192.168.100.21) ---- VPN --- Server (192.168.100.200) --- switch ---- Mijnpjoeter (192.168.100.1)

Zitten dus in hetzelfde subnet :-)

Iemand een idee ?

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Op die VPN Server is een ethernet adapter toegewezen aan de RRAS server.
Ga naar de general adapter properties (in RRAS Server (Belangrijk!!!)) en voeg NetBios protocol toe. rebooten en je hebt netbios toegang op de server.

(voeg dit wel ook nog even toe aan de lijst met protocollen in je client)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
beauco schreef op 28 juni 2003 @ 21:44:
Op die VPN Server is een ethernet adapter toegewezen aan de RRAS server.
Ga naar de general adapter properties (in RRAS Server (Belangrijk!!!)) en voeg NetBios protocol toe. rebooten en je hebt netbios toegang op de server.

(voeg dit wel ook nog even toe aan de lijst met protocollen in je client)
Ik heb maar een netwerkkaart die ik gebruik in m`n server dus ik neem aan dat je m`n lan kaart bedoeld. Ik kan alleen nergens die optie vinden om protocollen toe te voegen.

Ook heb ik die rras handmatig geconfigged dus niet met een wizard omdat hij ook isdn inbel doos is.