[JetWay + AMD1800+] Loopt spontaan vast

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 09:32

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Ik heb een PC (JetWay mobo + AMD XP1800+) standaard CPU cooler, een TNT2 M64 Videokaartje (Passive koeling).

Ik heb het idee dat de pc te warm wordt, want na enige tijd loopt ie spontaan vast. Gewoon *BOEM* en dan is ie dood.

De CPU wordt ongeveer 51 á 53 graden en het Mobo 33 graden.
De fan speed is rond de 4150 RPM.

Ik kan de koeler van de videokaart niet meten, maar die kan je dus echt niet vasthouden.

Ik vraag me af of dat te warm is.

Windows XP hangt (Beeld blijft gewoon staan, muis beweegt niet meer en het uit knopje reageert ook niet).

Help?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

CPU temperatuur lijkt me niet echt een probleem. Koeler zit wel goed gemonteerd met koelpasta enzo?

Ik zou eens kijken of je geheugen niet brak is... Draai memtest86 eens een paar uur, en kijk wat die zegt...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 09:32

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Ik draai QuickTech en daarna CPUHot wel eventjes.
Dan weten we wat meer denk ik.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Luister nou maar gewoon naar Moartn en draai memtest :P

Maargoed, ik mis wat dingen aan je topicstart... Specs bijvoorbeeld, "Jetway mobo" maakt niet echt veel duidelijk ;). Welk type en met welke chipset? Wat voor voeding? Wat zijn je voltages?

Al nieuwe drivers geprobeerd (voor o.a. chipset, videokaart, etc)?

En het belangrijkste, Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen al doorgenomen? Die troubleshooter is juist gemaakt om topics al deze te voorkomen, aangezien je hier anders heel veel standaardtips krijgt (memtest staat ook in de troubleshooter). Loop die dus eerst langs, en als je een nieuw topic opent geef je hierin aan wat je allemaal al uit de troubleshooter geprobeerd hebt en wat voor effect dat had.

Vanwege te weinig informatie gaat dit topic dus dicht.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.