Internet valt soms weg bij gebruik 2 NIC's

Pagina: 1
Acties:

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:30

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Topicstarter
Mijn computer met WinXP sp1 heeft een Chello internetverbinding. Deze loopt via een Realtek RTL8139 nic naar de COM21 modem.
Daarnaast loopt er een verbinding naar de computer van mijn ouders (ook met WinXP sp1) via eenzelfde nic.

Normaal gesproken werken de beide verbinding probleemloos. Vanaf mijn computer kan er geïnternet worden, vanaf de computer van mijn ouders ook en ook tussen de beide computers kan gecommuniceerd worden.

Echter kom ik van tijd tot tijd het probleem tegen dat beide computers niet kunnen internetten. Pingen naar de modem kan wel, maar probeer ik bijvoorbeeld de DNS-server te pingen krijg ik een time-out.

Nu heb ik de oorzaak van het probleem kunnen beperken tot het volgende: op het moment dat ik de verbinding tussen mijn computer en die van mijn ouders verbreek door of de kabel eruit te trekken of door de computer van mijn ouders uit te zetten, kan ik gewoon internetten. Op het moment dat de verbinding tussen beide computers weer tot stand wordt gebracht valt het internet weg.

De enige manier om het op te lossen is door op mijn computer uit apparaatbeheer de nic's te verwijderen, de computer opnieuw op te starten en vervolgens de boel weer te configureren. Daarna gaat het weer weken goed, tot het probleem zich opnieuw voordoet.

Kan iemand me vertellen waar dit probleem vandaan komt? Op zich is het geen erg groot probleem want het is makkelijk op te lossen, maar liever heb ik toch een blijvende oplossing.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Dit is toch een of andere beveiling van Chello/UPC of niet? Dacht weleens zo iets gelezen te hebben dat mensen hier last van hadden en er dan achterkwamen dat dit een beveiliging is...!

Beste kan je je hele zooitje gewoon achter een routertje gooien..kosten tegenwoordig niks meer! En UPC kan niet zien dat jij meerdere pc's hebt staan op Internet.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:30

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Topicstarter
Ik kan me niet voorstellen dat het een beveiliging van UPC is. Het werkt namelijk weken achter elkaar zonder problemen. En dat al bijna 2 jaar.

Ik heb zelf een beetje het idee dat als het probleem zich voordoet, dat Windows een beetje de weg kwijt is. Alsof ie niet weet welke opdracht en welk pakketje voor welke netwerkkaart is. Klinkt raar, maar toch.

Nu ik er overna denk: eerst stond op mijn computer Windows ME en op die van mijn ouders 98 en ik kan me niet herinneren dat ik toen ook dergelijke problemen had. Zou het aan XP liggen?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

Willem2

Ω is futile

Ik heb sinds ik XP SP1 geinstalleerd heb een soortgelijk probleem; af en toe valt de netwerk verbinding volledig weg!

Netwerk adapter disable & enable lost het probleem op; maar niet de oorzaak helaas... heb zelf het donkerbruine vermoeden dat het aan SP1 ligt. Heb er met name veel last van als ik hibernate gebruik.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik gok dat het iets met route tabellen, je kan namelijk wel pingen naar de router van chello, alleen je kan er niets achter pingen... dat heeft met routes te maken

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Willem2 schreef op 29 June 2003 @ 09:20:
Ik heb sinds ik XP SP1 geinstalleerd heb een soortgelijk probleem; af en toe valt de netwerk verbinding volledig weg!

Netwerk adapter disable & enable lost het probleem op; maar niet de oorzaak helaas... heb zelf het donkerbruine vermoeden dat het aan SP1 ligt. Heb er met name veel last van als ik hibernate gebruik.
Zelfde probleem, gebruik geen hibernate maar toch valt van de windows XP machine soms wel een de internet verbinding weg. Alsof windows dan heeft besloten die verbinding te disablen terwijl hij laat zien dat het ding enabled is. Opnieuw opstarten lost dan echt niks op, je moet gewoon eerst disablen en dan weer enablen voordat het het weer doet. Hele nare XP bug.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Heeee toevallig. 8)7

Ik heb dit vage probleem ook XP prof NL met SP1 en maak gebruik van een NIC met realtek chipset.
Pagina: 1