Hey allemaal,
Ik heb een vraagje.
Ik heb een AMD Athlon XP 2000+, op een MSI KT3 Ultra-2 RAID, en 2x Twinmos DDR333. Mn Grafische kaart is een Leadtek Gf 4 Ti4400, die is niet overgeklokt.
Nou ben ik vandaag bezig gegaan met mn CPU over te klokken.
Ik heb dit nu bereikt:
vCore: 1,8 Volt
FSB: 144 mhz
CPU: 144x12,5 = 1800 mhz
3D Mark 2001 SE: 11003 marks
GTA Vice City draait soepel op 1600x1200x32 (ook voor het overklokken),
maar met de voltage op 1,775 liep Vice City vast. (PC Alert gaf toen 1.76 Volt aan)
Even de Drivers: Detonator 44.03 en DirectX 9.0a, OS is Windows XP Pro.
Mijn vraag:
Met mijn mobo kan ik de PCI/AGP bus niet Locken, wat me wel hanfig lijkt als ik de FSB verder ga verhogen. Zijn er manieren om ervoor te zorgen dat die wel gelocked zijn? En dan met name Softwarematig, want ik heb geen zin om met een soldeerbout te gaan spelen.
Alvast bedankt
Edit:
Ja, ik heb al gezocht, o.a. op Google, maar niets kunnen vinden
Ik wist niet waar ik em moest plaatsen, dus maar Overige Hardware gekozen
Owja, opzich zitten er geen kaarten in de PCI sloten, wel een netwerk kaartje maar die kan er in principe uit, want die wordt niet gebruikt...
Wel heb ik Onboard Raid, wat volgens mij ook op een bepaalde manier PCI is..
Ik heb een vraagje.
Ik heb een AMD Athlon XP 2000+, op een MSI KT3 Ultra-2 RAID, en 2x Twinmos DDR333. Mn Grafische kaart is een Leadtek Gf 4 Ti4400, die is niet overgeklokt.
Nou ben ik vandaag bezig gegaan met mn CPU over te klokken.
Ik heb dit nu bereikt:
vCore: 1,8 Volt
FSB: 144 mhz
CPU: 144x12,5 = 1800 mhz
3D Mark 2001 SE: 11003 marks
GTA Vice City draait soepel op 1600x1200x32 (ook voor het overklokken),
maar met de voltage op 1,775 liep Vice City vast. (PC Alert gaf toen 1.76 Volt aan)
Even de Drivers: Detonator 44.03 en DirectX 9.0a, OS is Windows XP Pro.
Mijn vraag:
Met mijn mobo kan ik de PCI/AGP bus niet Locken, wat me wel hanfig lijkt als ik de FSB verder ga verhogen. Zijn er manieren om ervoor te zorgen dat die wel gelocked zijn? En dan met name Softwarematig, want ik heb geen zin om met een soldeerbout te gaan spelen.
Alvast bedankt
Edit:
Ja, ik heb al gezocht, o.a. op Google, maar niets kunnen vinden
Ik wist niet waar ik em moest plaatsen, dus maar Overige Hardware gekozen
Owja, opzich zitten er geen kaarten in de PCI sloten, wel een netwerk kaartje maar die kan er in principe uit, want die wordt niet gebruikt...
Wel heb ik Onboard Raid, wat volgens mij ook op een bepaalde manier PCI is..
[ Voor 19% gewijzigd door Laurenz op 28-06-2003 20:54 ]
Leave only footprints, take only memories