Laptop defect, nieuwsgierig.

Pagina: 1
Acties:

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:36
Gister is m'n Asus L3800c (P4-M 2.0Ghz 512Mb) "overleden".
RMA nummer is al binnen en maandag wordt 'ie opgehaald. Was erg moeilijk om hem niet zelf open te maken, maar anderhalve maand is wel erg vroeg om te overlijden.

Diverse topics gelezen, maar kom er niet goe uit en ben toch nieuwsgierig waar het probleem kan zitten.
Problemen ontstonden als volgt: Na een korte werkpauze, schakelde laptop over in standby-modus waarna deze niet meer reageerde. Scherm zwart, lampjes uit, maar wel geluid van een fan. Reset knop zorgde voor uitschakelen.

Bij opnieuw aanzetten, schakelt 'ie na 3-5 sec. weer uit. Geen Asus opstart scherm.

Al geprobeerd:
- "koude ATX" start. Aan/uit knop 20 s indrukken zonder batterij of stroom. Waarna opstarten op stroom zonder batterij.
- Alle mogelijke opties met batterij en stroom.

Mogelijke problemen:
- Oververhitting CPU: Uit diverse topics begrijp ik dat dat niet zou kunnen, gezien beveiliging van P4-M.
- HD defect: Dan zou op het scherm een bericht moeten verschijnen dat er geen systeem disk wordt gevonden.
- RAM defect: Ook dit zou toch op het scherm aangegeven moeten worden.
- BIOS defect of virus: Draaide een recente en goede virusscanner, op zich geen garantie.
- Kortsluiting (als ruim en vaag begrip)

Openmaken doe ik niet, maar heeft iemand nog suggesties/ideeen?

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

als ie toch wordt opgehaald wacht je toch gewoon het bericht af als je m terugkrijgt!? daar staat toch gewoon bij wat er mee was/is ??

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

VGA chip te warm?

Northbridge te warm?

En allebei daarna dus (apart) overleden :(

Of geen BIOS meer... Al nieuwe BIOS flash geprobeerd? Misschien is ie "corrupt" geraakt :/

• _RRM_
Nog geen nieuwe BIOS flash geprobeerd. Nog niet eerder gedaan, probeer het liever niet nu. (Garantie na flashen?)

Zal eens wat topics afspeuren na te warme VGA-chips en Northbridges!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 22:34
Garantie zit wel goed bij asus

bij mij zijn ze eens geweest (was ook asus laptop) en ik kreeg direct een nieuwe, had ik ook niet verwacht maar was wel erg blij :)

was in de 11e maand van de 1 jaars garantie :)

>>> niet openmaken of zelf iets anders eraan doen, hun regelen het wel voor je ;)

[ Voor 17% gewijzigd door XtremeDesign op 28-06-2003 20:32 ]

Verwijderd

WACHT WACHT WACHT!

Ik heb ineens helderen ingeving :) Dit heb ik ook ooit gehad!

Je haalt de accu los, bekijkt de contactpuntjes, blaast alles schoon, en booten maar :)

Dat was het iig bij mij! Wou ie niet meer booten zonder netspanning :| Contactjes weer
schoon en gaan met die banaan! Misschien dat dat het is? Of heb je geboot met / zonder
netspanning? Succes :)

Edit
|:(

Ik moet ff leren lezen 8)7

Contactjes van accu al wel schoongemaakt? Vrees van wel... Alleen op lichtnet
booten deed ie ook al niet he... /me signes out::

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 21:07 . Reden: l e z e n ]

• _RRM_
Super dat je effe mee "brainstormed". Heb ik al geprobeerd met/zonder batterij/stroom, maar zal nog even naar de contactpuntjes kijken.
Misschien moet ik niet ongeduldig zijn en gewoon het verhaal van Asus afwachten. (maar toch...)

Verwijderd

laptops zijn gevoellig voor storing, misschien is het mobo wel stuk heb ik wel eens met acer gehad.
gewoon asus afwachten...

• _RRM_
Prima service bij Asus, duurde beetje lang, maar kan de vakantie periode zijn.
Geheugen module bleek defect te zijn. Vervangen en retour, gaat weer super.

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 15:01

Trebbors

Failure is no option!

Grappig, mijn Asus Laptop, de 3800S zelfde probleem, opgestuurd en nu ook een paar daagjes terug. Deze was wel al een half jaartje oud. Alleen die service bij Asus, vaak bellen omdat ze niet altijd opnemen bij een status aanvraag.. In totaal wel 6 weken kwijt geweest terwijl ze adverteren met binnen 7werkdagen laptop terug..

• _RRM_
Inderdaad, 7 werkdagen, daarvoor mag je een heel boekwerk doornemen en ondertekenen. Maar goed, duurde twee weken, inclusief verkeerde adressering van hun zijde. Doet het weer perfect, zonder garantie gelazer en dat telt.

Verwijderd

Goede garantie is idd erg fijn als je probs hebt.

[off-topic]
Moest laatst ook mijn splinternieuwe Iiyama RMA sturen. Gelukkig zit er drie jaar onsite garantie op die monitoren. De reparatie en afhandeling is overigens behoorlijk slecht verlopen, maar dat lag aan het bedrijf waaraan iiyama de service uitbesteedt. Firma Teleplan, waardeloos bedrijf :( :( :( .
[/off-topic]

effe on-topic:

Kan je in je BIOS komen en de defaults laden?

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

ik heb hetzelfde probleem gehad met een Acer Aspire van een klant. Die had een universele autoadapter aangesloten en daarbij het stekkertje (zitten verschillende plugjes bij) verkeerd om eraan gezet. = verkeerde polariteit.

Nu doet ie `t ook een paar seconden en daarna gaat ie uit! (geen bootscherm)

Mijn diagnose: accu vd laptop leeg -> mail contact van de laptop en een deel daarachter is stuk waardoor ie niet meer via het lichtnet werkt.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

oeh, zelfde symptomen heb ik ook gehad met een toshiba laptop. Was ook weer stroomtoevoer.
Ik had WinME erop zitten. Powerknop gedrukt en terwijl bezig met afsluiten in tas gestopt.
Half uurtje later was tas wel heel warm. Bleek dat fan aan bleef. Very strange.

Daarna accu ter plekke overleden. Enkel mogelijk om met lichtnet te werken. Had geluk gehad dat stroomregeling niet compleet kaduuk was.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• _RRM_
Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 23:07:
Goede garantie is idd erg fijn als je probs hebt.

[off-topic]
Moest laatst ook mijn splinternieuwe Iiyama RMA sturen. Gelukkig zit er drie jaar onsite garantie op die monitoren. De reparatie en afhandeling is overigens behoorlijk slecht verlopen, maar dat lag aan het bedrijf waaraan iiyama de service uitbesteedt. Firma Teleplan, waardeloos bedrijf :( :( :( .
[/off-topic]

effe on-topic:

Kan je in je BIOS komen en de defaults laden?
Met de nieuwe geheugen module kan ik weer bij de Bios.
Begrijp alleen niet welke module het was. Er zit 512 Mb in (2x 256), eentje defect, dan zou je toch nog steeds in je Bios moeten kunnen?

(Meegestuurde papieren vermelden dat er 1x 128 Mb vervangen is. Er zitten twee sloten in en het totaal is nog steeds 512 Mb, klopt vermoedelijk niet.)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kan het zijn dat dit echt uitbreidingen zijn ? .... dus 2*128 + 256 intern/onboard ..

trek ze allebei los dan weet je het gauw

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 16-07-2003 19:35 ]

Iperf

• _RRM_
fish schreef op 16 juli 2003 @ 19:34:
kan het zijn dat dit echt uitbreidingen zijn ? .... dus 2*128 + 256 intern/onboard ..

trek ze allebei los dan weet je het gauw
Direct bereikbaar is inderdaad 1x 256 Mb, vermoedelijk zit het tweede slot onboard en bestaat uit 2x 128 Mb.

Zal eens de handleidingen en evt. de search gaan gebruiken.

Pagina: 1