Toon posts:

[win98] Start niet meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met Windows 98. Deze start zowel "normaal" als in "veilige modes" niet meer op. Zodra dat het windows scherm opkomt en het zandlopertje zichtbaar wordt, sluit de pc af en gaat uit. Ik heb een (dos) virusscan gedaan, maar hier werd nix gevonden. Waar kan dit aan liggen? Geheugen heb ik ook gewisseld.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
- Wat is er verandert sinds hij het niet meer doet??

mischien moet je eens opstartne met knoppix, dit is een OS dat op 1 cd past, in enkele minuten opstart, en niets verandert aan je instellingen.
Als knoppix zonder problemen opstart, dan is het geen hardware probleem, en zal een herinstallatie het probleem zeer waarschijnlijk verhelpen.
Als knoppix ook af en toe rare dingen doet, dan is het een hardware probleem.
test je pc dan met alleen een vga kaart en geheugen en HD

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 17:35

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Check je temps. CPU ventilator misschien uit? Had een keer dat elke 5 min mijn pc een BSOD kreeg omdat de fan niet aanstond. Misschien dat ie als een soort van beveiliging de pc uitschakelt als ie te warm wordt. Kan ook een ander hardware probleem zijn, maar dat lijkt met niet.
Geen verdachte software geinstalleerd, of dingen in het register gewijzigt?

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
PC is niet van mij.....en ja, ze zeggen dat er niets geks gebeurd is. Het zijn geen kleine kinderen, dus ik geloof ze wel....! Ga het eens even nakijken....

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 17:35

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 19:55:
PC is niet van mij.....en ja, ze zeggen dat er niets geks gebeurd is. Het zijn geen kleine kinderen, dus ik geloof ze wel....! Ga het eens even nakijken....
Is het zo'n Packard Bell of Compaq computer die je kant en klaar koopt? Kan zijn dat er een hitte probleem is, of misschien dat ze zich gestoten hebben tegen de kast en die hdd een stoot heeft gekregen dat een stuk beschadigd is geraakt. Maak voor de zekerheid het mobo enzo ff schoon met een kwastje, zodat dat stof niet meer in de weg zit Check ook of de kabels goed zijn aangesloten.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Vergelijkbaar probleem heeft een kameraad van mij eens gehad, zelfde symptonen, toen
alleen met windows xp home edition (gebeurde na een stroom uitval).

Enigste remedie : Her-install.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

scanreg/restore al eens geprobeerd?
de ultieme win98-doet-vaag-oplos-methode :)

Verwijderd

Voordat je aan hardwareproblemen en oplossingen denkt:

[Ik heb een (dos) virusscan gedaan, maar hier werd nix gevonden.]

Dus opstarten wel met een diskette lukt wel? Win98 had altijd de hinderlijke gewoonte om bij het installeren een opstartdiskette te willen maken. Misschien hebben ze dat ooit gedaan en ligt die nog wel ergens in een laatje te verstoffen. Maak anders even op een andere Win98 bak een systeemdiskette met wat daignostische tools (scandisk, scanreg, etc). Want als je de HD gewoon kan benaderen zal het register wel corrupt zijn.

Of neem een Win98 cd (als -ie van cd wil booten) en voer een systeemherstel uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 00:21 ]

Pagina: 1