Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Als jij denkt dat het helpt moet je het gewoon proberen. Je meet je temperatuur voordat je begint met het knutselen en gooit die andere er bij en kijk of er verschil in zit. Kijk ook naar je toerental van je fannetjes. Ze moeten elkaar niet gaan tegenwerken. Dus dat de een normaal op 5000 draait en je zet de andere er bij en inees draait hij op 3000 ofzo. Dan heeft het geen nut natuurlijk.
Ik heb ook een Duron 800 op een A7V en heb een extra koelingje gemaakt door er een 8cm fan boven te hangen die er tegen blaast. Scheelt mij 10 graden. Hij zuigt lucht (die hij aanzuigt van een zelfgefabriceerde kartonnen koker) van achter de PC naar binnen over de CPU heen. Mijn toerental van mijn fan op mijn CPU is ongeveer 300 lager maar het scheelt wel. Dus voor mij wel de moeite
suc6
Ik heb ook een Duron 800 op een A7V en heb een extra koelingje gemaakt door er een 8cm fan boven te hangen die er tegen blaast. Scheelt mij 10 graden. Hij zuigt lucht (die hij aanzuigt van een zelfgefabriceerde kartonnen koker) van achter de PC naar binnen over de CPU heen. Mijn toerental van mijn fan op mijn CPU is ongeveer 300 lager maar het scheelt wel. Dus voor mij wel de moeite
Nou hij hangt er nu boven hoor, en ik kan je vertellen dat het best wel goed werkt, scheelt toch 5 graden en dat terwijl ik van 850 naar 900 ben gegaan dus das mooooooooi meegenomen. heb twee beugeltjes gepakt en die op de Coolermaster geschroeft en vervolgens daarboven dat kleine delta koelertje erop getimmert, WERKT TOPPIE!
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Ik heb van een paar wc-rollen een dergelijke constructie gemaakt, waarbij de koker op de koeler gaat, en naar een koeler deel van de kast gaat. Scheelt me zo'n 5/6 graden. Maar van die enorme extra fan is ook wel een idee.
Waar maak je die in godsnaam aan vast dan?
Waar maak je die in godsnaam aan vast dan?