compilatie foto maken

Pagina: 1
Acties:

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:20
Ik wilde van een stel foto's een grote compilatie foto maken. Dus de foto's wat in elkaar over laten faden enzo zodat je die randen niet zo ziet. Een windeffectje of blur is dan niet wat ik zoek.
Nu heb ik de ballen verstand van photoshop dus wil ik op internet wat zoeken van hoe dat nu precies moet.
Het vervelende is dat ik er niks over kan vinden omdat ik niet eens weet hoe je dit nu noemt. De officiele term zeg maar.
Ik heb de search ook al geprobeerd.

Verwijderd

masks en gradients zijn je vrienden...

maak eerst een masklayer aan en gebruik een zw gradient om een zachte overgang te maken naar een andere foto...
je kunt ook hele zachte brushes gebruiken om ook bepaalde delen van een fot af te gummen

maarr...
ik raad je sterk aan om ook nog enkele harde randen over te laten en ook enkele witte vlakken, 1 brij met foto's is geen pretje om naar te kijken.

Verwijderd

http://www.novelli.nl/impressie.htm

zoiets?

let niet op de inhoud

Verwijderd

dat is mooi maar het jammere is dat je hier veel voor moet photoshoppen! en dat zocht de topic starter niet. ik maak zoiets ook wel in photoshop (ber er alleen uren mee bezig voor een compilatie), maar als het makkelijker kan graag natuurlijk.

Verwijderd

dat mooi ben ik het niet echt mee eens.. vind het juist vrij slecht; bij zo een compilatie moet je uitkijken dat je niet teveel van de plaatjes wegfade maar juist de onbelangrijke delen in elkaar laten overlopen;
doe ik persoonlijk met masks en grote airbrushes.. bedenk ook dat je niet alles hoeft te faden - een fadefestijn is idd niet alles..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 19:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 18:54:
[...]

dat is mooi maar het jammere is dat je hier veel voor moet photoshoppen! en dat zocht de topic starter niet. ik maak zoiets ook wel in photoshop (ber er alleen uren mee bezig voor een compilatie), maar als het makkelijker kan graag natuurlijk.
zo bewerkelijk is het niet hoor, je gooit alle plaatjes erin, scaled ze naar smaak, met een grote zachte gum gum je de ongewenste stukken weg en je bent klaar

@Aracon:

Ieder zijn idee natuurlijk, maar ik heb naar mijn idee wel degelijk de onbelangerijkste stukken weggehaald. Laat eens wat zien wat jij niet zo slecht vind :)
Pagina: 1