Verwijderd

Topicstarter
Op
nieuws: Casio WMP-1V MP3 polshorloge review
staat:
NeoSeeker heeft een review van de nieuwe Casio WMP-1V MP3 polshorloge in elkaar gebouwd. Het horloge is er in smaken van 16 en 32MB en is USB compatible. Eenmaal volgeladen kan het ding dan voor 4 uur MP3's afdraaien mits de bitrate ervan niet hoger dan 128Kbit is. De geluidskwaliteit van de bijgeleverde oordopjes bleek verder ook vrij aardig te zijn. Met een prijs van 299 dollar is hij echter niet echt goedkoop te noemen. Niet de meest ideale MP3 oplossing dus, maar wel een leuke gadget:
Ik snap niet helemaal hoe dit kan
Eenmaal volgeladen kan het ding dan voor 4 uur MP3's afdraaien mits de bitrate ervan niet hoger dan 128Kbit is
Een mp3 (192 KB/sec, 44.000 Mhz, Mono) is 5 MB ruimte. Op z'n minst (en goed luisterbaar nog) kan ik een mp3tje tot 60 KB/sec , 23.000 Mhz , mono maken, dat 1.5 MB ruimte in beslag neemt. Aldus: 32 MB / 1.5 = Ongeveer 20 nummers * gemiddeld 3.5 minuut per nummer = ongeveer 1 uur. Hoezo staat er 4 uur? Hoe slecht moet die kwaliteit dan zijn...

/me is in overweging om een Mp3 Horloge te kopen namelijk. Maar merk en ruimte is belangrijk

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 18:43 ]

Verwijderd

Wat dacht je ervan dat de batterijen "Eenmaal volgeladen[..]" vier uur meegaan? :P En dus niet de totale lengt van alle nummers die op je horloge staan.

Verwijderd

Ze bedoelen vast dat na 4 uur de batterij van het ding leeg is en je kan hem daarna weer opladen, wat overigens ook best nutteloos zal zijn aangezien je dan ook geen horloge fucntie meer hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap alleen niet

Eenmaal volgeladen kan het ding dan voor 4 uur MP3's afdraaien mits de bitrate ervan niet hoger dan 128Kbit is

Mits de bitrate ervan niet hoger dan 128Kbit is..
Trekt ie meer stroom als het hoger dan 128Kbit is??? :s

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> Gadget talk

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 18:51:
Trekt ie meer stroom als het hoger dan 128Kbit is??? :s
't zal eerder aan zijn max. verwerking liggen lijkt me he, zo'n stroompje 0-en en 1-en moet ook nog gedecodeerd worden, als je een grotere bitrate neemt zal de hardware het nog wel niet bij kunnen houden; tzit in een horloge komaan :)

Verwijderd

Topicstarter
iCe01 schreef op 28 June 2003 @ 19:03:
[...]

't zal eerder aan zijn max. verwerking liggen lijkt me he, zo'n stroompje 0-en en 1-en moet ook nog gedecodeerd worden, als je een grotere bitrate neemt zal de hardware het nog wel niet bij kunnen houden; tzit in een horloge komaan :)
ok! Denk dat ik hem maar ga kopen.

Ik heb nu een hele cd op 56 KB/sec, 22 Mhz, 30 MB .. een CD is voldoende muziek, anders zou er wel meer dan een cd bestaan :)

Wat nog haalbaar is is 40 KB/sec, 48 Mhz, dat is ruim 800 KB per Mp3 file. ZO kun je ongeveer 40 nummers op 1 cd zetten * +- 3.5 minuut = 140 minuten / 60 = 2.3 uur..

Oke de kwaliteit is wel lager... met me subwoofer is het luisterbaar, en geluid zeker wel herkenbaar en verstaanbaar. Ik neem aan dat dat niet verschild met oordopjes? Dat het juist met oordopjes net zo goed blijft? (iemand hier ervaring mee?).. want ik wil namelijk vanwegen het merk en mogelijkheden , toch deze casio kopen..maar wel graag 1-2 uur muziek hebben op luisterbare hoogte..

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25
Ligt er maar net aan wat voor doppies je koopt, dure zullen allicht een betere weergave hebben dan goedkope prul.

Verwijderd

Topicstarter
iCe01 schreef op 28 June 2003 @ 20:17:
Ligt er maar net aan wat voor doppies je koopt, dure zullen allicht een betere weergave hebben dan goedkope prul.
Dat is waar. Maar ik denk dat ik voor een andere Horloge versie van 64 MB ga. Daar kunnen ten slotte nog meer nummers op ... hoewel het merk niet van Casio is, moet dat waarschijnlijk geen probleem zijn (op laptops.nl staat die)..
Pagina: 1