Toon posts:

[PHP] extra tekstvlak werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de volgende code voor mijn mailform, maar ik heb nu 2 tekstvlakken, maar allen de bovenste word vermeld in hotmail, de 2de zie je gewoon niet 8)7

wat is er mis met de code? / 2de tekstvlak ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
<html>
<head><title>www.mijnsite.nl -betelformulier</title>
<link href="css.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
<body>
<b>text.</b><br>

<?php

echo "<p><center>nog meer text
 Schindeles mineralen<br><b>Alle</b> velden invullen!<br>Uw bericht is pas verzonden als er onderaan de pagina staat:&nbsp;&nbsp;&nbsp; Bedankt, Uw bericht is verzonden.</p></center>\n";
echo "<form action=\"$PHP_SELF\" method=\"post\">\n";
echo "Uw email adres ? <input type=\"text\" name=\"mail\"><br><br>\n";
echo "Schindeles mineralen opsturen aan:<br><br>\n";
echo "<textarea name=\"adres\" cols=\"50\" rows=\"8\" wrap=\"soft\">Voor en Achternaam:\nStraat:\nPostcode:\nTelefoonnummer:\nAantal kilogram Schindeles mineralen:\nEventuele Opmerkingen (niet verplicht):\n";

echo "</textarea><br>\n";

echo "<textarea name=\"postcode\" cols=\"50\" rows=\"8\" wrap=\"soft\">Voor en Achternaam:\nStraat:\nPostcode:\nTelefoonnummer:\nAantal kilogram Schindeles mineralen:\nEventuele Opmerkingen (niet verplicht):\n";    <<<DIT IS DUS HET 2DE TEKSTVLAK WAT NIX DOET>>>

echo "</textarea><br>\n";

echo "<input type=\"submit\" value=\"Bericht Versturen\">\n";
echo "<form>\n";

if (isset($_POST["mail"]) && $_POST["mail"] != "") {
        if(mail("jeroen210@hotmail.com", "Nieuwe Klant Op jeroen210@hotmail.com", "$adres", "From: $mail")) {

echo "<p>Bedankt, Uw bericht is verzonden.</p>";
    }
    else {
    echo "<p>Sorry, uw bericht kon niet worden verzonden, Zorg ervoor dat u alle velden heeft ingevuld!</p>";
    }
}

?>

</body>

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 18:46 . Reden: foutjeh ]

Verwijderd

Waarom geef je ze dezelfde naam?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 18:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
vergeten om hier te wijzigen, maar als ik de bovenste gewoon adres heet en de andere postcode bijv doet hij het nog niet, maar ik wijzig de naam wel in de post.

Verwijderd

Geef het tweede textvlak als naam "adres2" en pas je mail() functie aan:
code:
1
mail("jeroen210@hotmail.com", "Nieuwe Klant Op jeroen210@hotmail.com", $adres."<br>".$adres2, "From: $mail")

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 18:47 ]

Verwijderd

waarom gebruik je al die echo's? je kunt gewoon uit php springen waneer je gewone html wilt weergeven. En variabelen zet je er in met <?=$variabele?>

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt nu!!! de regel is alsvolgt:
code:
1
 if(mail("jeroen210@hotmail.com", "Nieuwe Klant Op jeroen210@hotmail.com", $adres."<br>".$adres2, "From: $mail")) {

allen hij palkt de br niet? (in hotmail staat gewoon br en geen witregel of enter)

heel erg bedankt slindenau voor het oplossen van het probleem

iemand nog een idee waarom hij de br niet pakt?

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:12
Omdat een textvak geen <BR>'s gebruikt maar maar newlines (/n)? Gebruik nl2br om je text te formatten, lijkt me dat dat je oplossing is... Check de docs even zou ik zeggen.

[ Voor 21% gewijzigd door jsiegmund op 28-06-2003 19:10 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Jeroen210: deze ging niet voor niets op slot: curry684 in "PHP mailform extra tekstvlak????"

Een nieuw topic openen nadat je vorige is gesloten is extreem not-done. Als je het niet eens bent met een slot: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Tevens heb je nog steeds een zeer slechte openingspost, lees dit eens: P&W FAQ - De "quickstart"

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.