Toon posts:

router stoort en werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een probleem met zijn router van E TECH.(ADSL Ethernet Router)

Hij stoort namelijk heel erg als je hem aanzet , en windows kan de verbinding ook niet vinden.
Ook gaan alle lichtjes branden van alle poorten(in totaal 4) terwijl alleen de 1e hoort te branden.

Ik heb al geprobeerd:
  • Kijken of 1 van de draden kapot was door ze eruit te halen en dan te kijken of het aan 1 van die draden lag
  • Instellingen verander onder XP(:X)van het internet.
Als iemand hier er ervaring mee heeft en/of weet wat het probleem is/kan zijn zou dit heel goed zijn (8>

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Heeft hij geen andere hub/switch/router waarmee hij de verbinding kan testen?

Blijkt dat hij dan nog steeds stoort dan zou ik eens gaan zoeken naar een andere netwerkkaart..

Learn something new every day.

Verwijderd

Topicstarter
het is juist de router die stoort dus het ligt niet aan de netwerk kaart ;)
andere modem zou ik wel kunnen meenemen maar de verbinding is volgens KPN wel goed(ze hebben gebelt)dus lijkt het me geen zin hebben van model te verwissel om te checken :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:12

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan straks ook nog 1 van de andere poorten proberen(hij gebruikt het BTW meer als modem want hij heet maar 1 PC.)want er zijn er 4.
maar als je hem aanzet begint hij een raar soort storend geluid te maken en dit is ook zo als ik de kabel naar de netwerk-kaart eruit haal dus dit heeft denk ik niet veel zin...

ik zit zelf te denken dat er binnenin iets fout zit maar ik zou niet weten wat mss weet iemand het aan de hand van deze symptonen...

anders mss handig naar een computer winkel te brengen...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
JE router is dus gewoon dood. Waarschijnlijk het voedings gedeelte is het een soort hoge fluittoon ?

Verwijderd

Topicstarter
nou...
meer een soort van grrrrr grrrr grrrrrrrrrrr(fouten voorbehouden :P:9)
dus mss zit er wel iets vast :?

maar een nieuwe wil zijn moeder niet(zegt zelfs dan maar geen internet :O en dat wil je toch geen mens aandoen :'()

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Waarom wil ze geen nieuwe ? ik weet niet wat daar voor moeder is maar die zou ik gelijk met het modem inruilen.

Hoe oud is dat modem eigenlijk ? Zit er mischien nog garantie op ?

Volgens mij zitten er geen bewegende delen in zo`n modem. Het grr grr zou evenuteel een relay kunnen zijn maar die zitten er niet in dacht ik.

[ Voor 29% gewijzigd door raymonvdm op 28-06-2003 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja weet ik niet maar die moeder geeft hem ook de schuld ervan terwijl hij nix met die modem heeft gedaan...

maarja dat zal ik ook maar zeggen denk dat een computer winkel wel blij is met de onderdelen...

nieuwe vraag:
wat is goedkopen en beter(in verhouding.):
oude modem(niet zo oud btw d8 ik) laten maken...
of inruilen(die moeder maar niet he:P) en mss klein beetje extra moeten betalen...

Verwijderd

Als het ding minder dan 3 jaar oud is hoort het niet stuk te zijn en moet je dus verhaal kunnen halen bij de winkel waar je hem gekocht had. Als het ding 100 euro heeft gekost, en je hebt hem anderhalf jaar lang gebruikt, kun je 50 euro korting eisen op een nieuwe. Zie http://www.staiksterk.nl

Verwijderd

Is het nu een router of een router met modem.
In de gebruiksaanwijzing van de router staat een uitleg over de lampjes als het goed is.

Dit haalde ik bij www.e-tech.nu

Het merk E-TECH staat voor een volwaardig assortiment aan computerproducten en -accessoires van hoge kwaliteit. Uitgangspunt voor de ontwikkeling van onze producten is hoogwaardige kwaliteit en goede support. Hierdoor heeft de computergebruiker jarenlang plezier van zijn E-Tech producten. Alle producten worden onder strenge kwaliteitscontrole geproduceerd, daarom geven wij op alle E-Tech producten een garantie van 5 jaar.
De E-Tech producten zijn verkrijgbaar in een groot aantal Europese landen.

Wanneer u vragen en/of opmerkingen heeft, kunt u een e-mail sturen naar e-tech@e-tech.nu

Het E-Tech team.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar wat hij nu gaat doen(ookal zei ik het hem niet te doen)hem openschroeven en zelf kijken :?...

dan heb je meestal toch geen garantie meer?
Pagina: 1