AppleWatcher schreef op 28 June 2003 @ 19:31:
Rustig maar, Curry. De error die ik krijg is de volgende:
C#:
1
2
| Form2.cs(136): The type or namespace name 'aantal' could not be found
(are you missing a using directive or an assembly reference?) |
Maakt het al een stuk duidelijker. Je mist dus de kennis van type 'aantal' in Form2, wat het probleem een stuk anders maakt dan als bijv. Form1 als geheel niet bekend was geweest.
Verrassend hè? Als je nou ook nog mijn eerste post goed gelezen had, dan had je kunnen weten dat er dus geen voorbeeldcode IS. Het gaat om het aanroepen van een variabele. Als je je hier niks bij voor kunt stellen, dan zal ik je hier een voorbeeld geven:
, waarbij a de variabele uit form1 is die ik in form2 probeer aan te roepen.
Hint: mensen proberen je te helpen hier. Daarvoor hebben ze
alle beschikbare informatie nodig. Als je mij wil leren programmeren, succes, maar zonder errormessage en voorbeeldcode moeten wij in onze glazen bol gaan zitten turen wat jouw probleem nou eigenlijk is. En in jouw
relevante voorbeeldcode zoeken wij dan of jij references correct hebt gezet zoals Efbe aangeeft en andere fouten, die we helaas niet kunnen vinden omdat jij weigert relevante code te posten.
Dus erg leuk dat je met dat onzinnige regeltje komt, volgende keer gooi ik je topic wel direct dicht als je zo belabberd opent ipv dat ik probeer het probleem te achterhalen. De reden overigens dat ik je nogal 'onvriendelijk' wees op je slechte openingspost zit in je historie van op z'n zachtst gezegd 'minder correcte' topics starten. Verbeter die gewoonte en je hebt geen problemen met mij.
Nuff said overigens, back on-topic.